Alpine žiada zmenu „Vettelovho pravidla“, na ktoré doplatili Ocon a Alonso | Magazín F1 - F1online.sk

Porušenie pravidla, ktoré určuje, ako sa má pilot postaviť správne do štartovacieho boxu, sme v ostatných rokoch takmer vôbec nevideli. Napriek obmedzenému výhľadu sa to jazdcom podarí takmer zakaždým trafiť presne. V prvých dvoch pretekoch novej sezóny sme však až dvakrát videli, že sa práve za toto udeľovali tresty. Dôvodom zrejme sú nedávne úpravy pravidiel, ktoré sú teraz omnoho striktnejšie a podľa športového riaditeľa tímu Alpine Alana Permana sa sa nad tým treba zamyslieť.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/92310/alpine-ziada-zmenu-vettelovho-pravidla-na-ktore-doplatili-ocon-a-alonso

Trestat by se mělo, když jezdec stojí za čárou a je v pozici blíž dalšímu soupeři před sebou podle mě. Ale vrátil bych se k problématice trestání v prvních dvou závodech vs poslední dvě sezony. Ocon a Alonso za to dostali trest, ale na twitteru proběhly i fotky Alfy právě z Jeddah, kde bylo porušení taky a žádný trest nepřišel a co víc, takový Ham 2021 na Imole v první pozici stojí skoro půlkou auta mimo a nic se neřešilo. FIA by se měla zamyslet, jestli něco chce trestat, tak jak, protože očividně se to zase tvoří to, že někdy trest to je a někdy ne a poslední sezony se to neřešilo snad vůbec

Ale noooo …okolo steny či zákruty dokážu prechádzať s toleranciou par mm a zrazu sa niekto nevie trafit medzi dve čiary v rýchlosti 20km/h ? S tým že štartové pole je X metrov dlhé a medzi čiary sa môže X metrov vystrediť pred zastavením na svojej pozicií. Príde mi to že už riešia pekné sprostosti. :man_facepalming:

A ak to nezvladajú nech si nainštalujú parkovacích asistentov, či 360 kamery. Alebo AI ktorá im to zaparkuje sama.

Maju byť pekne zaradený a hotovo. Jedno kto to poruší tak trest. Ako by to vyzeralo keby si každý stál ako chce?

3 Likes

Nevím, to si musejí říci jezdci jak moc je to problematické trefovat. Proč je to vyžadováno chápu, teď si jen říci pravdu zda to byla chyba jezdce a šlo tomu snadno předejít, nebo je ten výhled opravdu tak limitující. V každém případě úmyslné chybné stání kvůli možné výhodě na startu by nemělo procházet, problém je ale dokázat úmysl takže je třeba zahrnout všechny, to je ten problém :man_shrugging:

Jestli tomu dobře rozumím, tak zpřísnění pravidel platí od letošní sezóny, všechny týmy s tím musely být srozuměné a už po dvou závodech mají někteří problémy, neumějí, nevidí… To asi měly týmy prezentovat, když se to zpřesnění projednávalo. Většina pilotů s tím problém zjevně nemá.

1 Like

To jo, to ukazovali že sporných jich tam bylo více. Měli asi štěstí že čidlo je vzalo. Ale jinak je otázkou zda když se na to budou více soustředit a prostě musejí si na to dávat více pozor, tak zda se jim to bude dařit lépe. Chápeš, ono je to naučí, teda jestli to není opravdu jen náhoda to trefit, to ale musí říci ti jezdci. Alonso se na to myslím nějak nevymlouval a jen tu penaltu jako svou chybu přiznal, jako sám musí vědět že příště to bude ok a ví jak se o to postará.

Povedal by som, že Alonso nebol zvyknutý stáť v prvom rade a tam to môže byť najťažšie trafiť kvôli tomu, že nikoho pred sebou nemá.

2 Likes

Jak jsem psal, trestal bych přesah dopředu, na boku to podle mě nehraje takovou roli

Dva úhly pohledu.

První; Startovací chlívek byl zmenšený, tak by se mohl vrátit do původního rozměru.

Druhý pohled. Jedná se pouze u výmluvu jezdců, kteří se nepostavili správně záměrně. Třeba kvůli nějaké nerovnosti na trati, nebo místu, které má lepší adhezní podmínky. Všechno už tu bylo.
Taky se může jednat o chyby jezdce z vlastní nedbalosti. Třeba si něco upravovali na volantu a nedávali pozor, kde jedou.
V každém případě jsou výmluvy na špatnou viditelnost z vozu trochu podezřelé, když se dokážou trefit na milimetry na správné místo při zastávce v boxech. A to prosím musí hlídat aby nikoho nepřejeli už ve stání jiného týmu, nebo třeba nepřibrali nějakou hadici. To vše musí zmáknout ve velkém závodním stresu.

4 Likes

Když se trefím do chlívku já před Tescem, tak proč by to nedokázali oni? :smiley:

Takže to jsi byl ty kdo mě ve vedlejším chlívku tak omlátil :smile:

Když babky v Kaufu ovládají vozíky s bravůrou světem ostříleného Tiráka a trefí se přesně do dalšího vozíku ve stání na milimetry přesně a přitom řidičák nikdy nevlastnily, tak proč by to samé neměli zvládnout nejlépe placení šoféři světa. :stuck_out_tongue:

Já ještě nikoho i když to pákrát bylo těsný… :smiley:
Ale podle toho, co jsem viděl v Jeddah, tak to byl možná Alonso. :smiley:

1 Like

Alonso je prevít, on moc dobře věděl jak se postavit aby se dostal na první místo, alespoň na chvilku :smirk:

1 Like

Tiez si to myslim :slight_smile:

1 Like

Trepe kosostvorcoviny. Ked sa dokaze 19z20 jazdcov uplne presne tak sa to evidentne da uplne bez problemov.

1 Like

To sa zdá ale vážne nevidíš pod kolesá. Ked štartuješ zozadu tak sa môžeš aspoň podla auta predsebou zarovnať ale ked predsebou nikoho nemáš tak sa stane lahšie že kúsok netrafíš.

Podla mna jediny rozmer, ktory opravnuje celu kritiku tohoto pravidla je ten, ze ak tie chlieviky nie su standardizovane a teda mozu byt rozne okruh od okruhu, tak to fakt nie je uplne v poriadku. Inac mi to pride len ako vyhovorka. Dovody, preco sa to zacalo kontrolovat su opodstatnene a spravne, treba sa fakt len pozriet na tu standardizaciu a pripadne zahrnut nejaku toleranciu (rozumej nakreslit chlieviky o kusok vacsie, nie nahodne (ne)povolovat male porusenia).

Su to najlepsi piloti sveta, ist napriamo a trafit sa medzi ciary v takmer nulovej rychlosti je pre nich malina oporti triafaniu apexov v 300+ km/h. A nacasovat si zastavenie pred/na ciare uz az take narocne nie je. Pripadne, nech sa zavedu nejake tie vodiace ciary navyse, na ktore budu vidiet, pretoze tie zlte povodne asi uz fakt neplnia svoj ucel.

1 Like

Jestli má někdo chuť a čas se podívat, jak umějí opravdoví šampióni nechat zastavit auto poslepu přímo na čáře, tak tady:
https://www.youtube.com/watch?v=TTiROVymsRc
Takže myslím stačí brát pravidlo o postavení na startu opravdu vážně a půjde to všem :smile: .

2 Likes