Alpine ukázal súperom skratku k úspechu. O inžinierov z Viry sa strhla bitka, píše AMuS | Magazín F1 - F1online.sk

Kedysi pionier na poli pohonných jednotiek sa z Formuly 1 vytratí. Renault po 40 rokoch ukončí svoj motorový projekt, nad čím smútia fanúšikovia francúzskeho tímu, ale každý smútok niekomu prinesie radosť. Vo Ferrari, Red Bulle a Audi už odštartovali poľovačku na inžinierov Renaultu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/174536/alpine-ukazal-superom-skratku-k-uspechu-o-inzinierov-z-viry-sa-strhla-bitka-pise-amus

nechcem sa vyslovene vysmievat, ale je to pomerne vtipna predstava, ze ked RB nadaval na Renault a odisiel od nich, ze nakoniec mozno budu aj radi, ked zamestnaju tychto istych ludi priamo pod seba, aby im pomohli s motorom :smiley:

samozrejme, ti ludia ako taki su kvalitni a cely Renault (ci team, ci motoraren) doplaca skor na dlhodobo neschopny manazment, takze treba to brat s nadhladom :slight_smile:

Druhou castou tvojho komentara si to vystihol. Z motoroveho manazmentu Renaultu bol kedysi RB dost na prasky.

RB nikdy nenadaval na inzinierov, ale na vedenie, ktore dostatocne nefinancovalo projekt. Ved historka ako Horner s Neweym a Markom isli presviedcat Ghosna aby zainvestoval je viac nez znama. Ghosn ich poslal domov s dlhym nosom, ze jeho F1 nezaujima a je tam len preto, ze mu ludia s marketingu odporucili aby v F1 Renault bol.

2 Likes

Ne, jen si stěžovali na motory, roztrhali smlouvu s dodávkou motorů a pak se divili, že jim nikdo nechce na 2016 dodávat motory.

1 Like

Ty si čítal príspevok, na ktorý si reagoval? Mne z toho vychádza to, že vedenie projekt zarezalo, preto sa nedalo urobiť viac… alebo to čítaš ináč?

2 Likes

Četl jsem excuse na jednání vůči Renaultu a jejich inženýrů. Koukni se na prohlášení mezi 2014 a 2016, kde se střílelo do Renaultu naprosto běžně, a nebylo to rozhodně jen na management.

2 Likes

Kritiku RBR na Renault spochybňovať nemusíme, tá bola. Renault si proste nesplnil domácu úlohu a kritika bola na mieste. Len aby sme si nemenili príčinu za následok.

5 Likes

Tu nikdo nezaměněuje. Jenže ona je objektivní kritika, a kritika za každou cenu. Všechno nepovedený se házelo na Renault. Přitom Renault dodal i tak motory, co dovolili RBR sbírat drobky po Mercedesu 2014 (3 výhry). Pódia 2015, podia i výhry do 2018. Nevšiml jsem si, že by McL takhle šil do Hondy, když Honda nebyla schopná dojet ani na start závodu a sbírali pencle 125 míst na startu. Navíc to co udělal Red Bull na 2016 vůči Renaultu, jako patrnerovi bylo prostě hnechutný. Nakonec Bernie, jako šéf F1 musel ještě s FIA upravovat pravidla a žádat Renault, aby dodávali motory RBR, i přes tu hysterickou reakci, co předvedl management RBR.

2 Likes

Objektívna kritika je subjektívna vec :slight_smile: Podľa mňa bola to bola objektívna kritika, lebo majstri sveta chceli najlepší možný produkt a v Renaulte tomu nedali takú prioritu… a tak to aj dopadlo. Hnevali sa oprávnene.

2 Likes

McL do Hondy šil taky (a Alonso ještě víc) a hlavně s nimi měl trpělivosti o dost méně než pak RB s Renaultem. On v tom reálně moc velký rozdíl ze strany týmů nebyl.
Hodně se zato lišil přístup motorářů - Renault na to víceméně kašlal, jak tu padlo, tak je Ghosn víceméně natvrdo poslal dopryč, zatímco Honda sice začala ještě hůře, ale makali naplno a docela rychle se lepšili…

1 Like