Alonsovo kolo kariéry: Simulácie nám predpovedali 24. miesto za HRT a Marussiou | Magazín F1 - F1online.sk

Kto si ešte spomína na to, ako Aston Martin v úvode minulého roka pravidelne bojoval o pódiá? Podľa formulových meradiel je to už dávna história. Odvtedy sa toho skutočne veľa zmenilo vrátane vyjadrení Fernanda Alonsa. Čoraz častejšie cítiť istú nespokojnosť dvojnásobného šampióna s výkonom monopostu. Zatiaľ to však dokáže brať aj s istou dávkou humoru. O jednom z najlepších kôl kariéry však hovorí s plnou vážnosťou.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/159369/alonsovo-kolo-kariery-simulacie-nam-predpovedali-24-miesto-za-hrt-a-marussiou

Ak je Lance Stroll len dve a pol desatiny od jedného z najlepších kôl Alonsovej kariéry, tak buď Lance je jeden skvelý pilot alebo Fernando je mierne nadpriemerný jazdec počas celej jeho kariéry. :thinking:

1 Like

Drž se Fernando, dostanete se z toho :muscle:

1 Like

A už to tady máme, Alonso začíná zajíždět nejlepší kola kariéry, bude následovat nejlepší fyzička v životě a až ho zase vykopnou z F1, tak bude tvrdit, že WEC je mnohem víc, než F1.
Všechno už jsme tu několikrát měli.
A nejvíc se těším až se tady k němu přidají ti tři utrápení Alzáci.

1 Like

Nechcem ti brať vietor z plachiet ale v dnešnej F1 rozhodujú pravidelne stotiny, čoraz častejšie dokonca tisíciny, dnes konkrétne 2 medzi 3.-4. a 5 medzi 5.-6. čiže stratiť 2,5 desatiny je skrátka moc. V tomto prípade to zachraňuje len fakt, že AM je v území nikoho a tým pádom je rozdiel pozícií malý aj keď Alpine sa zozadu očividne blíži a Ferrari svojou reverznou taktikou spredu taktiež

Toto bolo samozrejme tvrdené s obrovskou nadsázkou, všetko toto si veľmi dobre uvedomujem a viem, že medzi profesionálnymi atlétmi, sú extrémne malé rozdiely. :slight_smile:

Raz darmo, Alonso by zajazdil najlepsie kolo kariery aj keby bolo 5 sekund za postupom z Q1 :smile: Skusene a profesionalne potiahol team dolu aj ked Fallows doniesol USBcko z RBR ako to vie len on :smile:

1 Like

Moc jsem nepochopil ty Strollovy pokusy. Proč jezdil sám a o takový kus dřív.
Když vědí, že tam rychlost není, tak se mohli navzájem potahat v towu.

1 Like

Tady nejde o Alonsa, ale o celkový pohyb AM. Dokážu pochopit, že dobudovat a sladit celý tým nějakou dobu trvá. Ok, o vývoji jejich auta jsou určité pochybnosti od jara 2022, kdy vyjeli se zeleným RB. To už jsou ale zase dva roky, kdy to auto mají k dispozici a pracují s ním. Přitom to vypadá, že využili určitou výhodu do začátku r. 2023 a tím to aspoň prozatím skončilo, jako by nepochopili principy fungování a dalšího vývoje. To už je pro mě vzhledem k investovaným prostředkům a masivnímu personálnímu posílení trochu zarážející. Moc se nedivím, jestli se Lawrence vzteká. To si mohl nechat FI a jenom ji přemalovat na zeleno. Ale asi to chce ještě nějaký čas.

Tak Stroll měl “jiný” program tím že v první části použil 3 nové softy (měl 3 pokusy aby postoupil), potom vyjel na použité a aby využil svůj jediný pokus v Q2 na nových softech tak vyjel když tam nikdo nebyl, bez trafiku.

Snad to nebyl zase spatnej prestup Fernando. :slight_smile:

Myslím si, že se od Astonu čeká víc než na co mají. Nebo i Aston čeká od sebe víc než na co mají.
Vždycky se pozvednou nějakým zázrakem.
2020 přebarvený Mercedes skvělá sezóna.
2021 úprava pravidel, která poškodila typologii Mercedesu, RP byl ztracený.
2022, totální propadák a byli všem pro smích, pak přišel první upgrade kauza “zelený rb” a najednou byli lepší.
2023 vysypal Fallows vše, co viděl v RB a zažili zase skvělou sezónu, podobně jako 2020…

Myslím, že jejich výkony odpovídají velikosti týmu, když se dařilo, tak bych řekl, že to nebyla vždycky úplně jejich práce. Potřebují dělat vlastní kroky a krůčky a získávat knowhow.

Tak to měli vymyslet tak, aby jednou Alonso potahal Strolla a naopak.
Ono udělat jen 0,1-0,2 na tý blbý rovince by se hodilo.

Já nevím, když to někdy zkusili tak je diskutabilní zda si vůbec polepšili :smile: Jen ať jedou za svý.

No počkej, snad se od přebarveného Mercedesu přece jenom trochu posunuli, nebo by aspoň měli! Odkoupená FI byl minitým, který dokázal z minima maximum + nějaká ta nápodoba, nebo jak bychom tomu řekli. Od té doby masivně personálně i technicky posílili, je to myslím jeden z nejmodernějších týmů a to trvá čtvrtý rok. Nějaký rozdíl by snad měl už být vidět, právě že na začátku výkony odpovídaly velikosti týmu a teď už neodpovídají. A to bych ještě dokázala pochopit, prostě ještě všechno nezapadlo na své místo. Že ale nevykazují od začátku loňské sezóny žádný posun ale zatím plynule couvají mě už zaráží.

Je to složitý hodnotit. Byli tam kde neměli být. Ferrari s Mercedesem byli špatní. McLaren špatný…
Využili ten obrovskej gap, kterej byl za RB a vyzobali tam ty 3 místa.

Ostatní se zvedli tam, kde teoreticky měli být. Aston je tam, kde měl být.
Ale je pravda, že jsou teď hodně sterilní. Upgrady nepomáhají a stojí na místě.
Okolo tý hrany 10 místa.

1 Like

Propadnout se z druhého místa do druhé desítky během pouhého jednoho roku je docela síla. Přitom se do týmu sype horem spodem a jak vídáme, tak i komisaři dělají vše proto, aby se Strollům vyhly pentle.
Alonso opětovně zajíždí nejlepší životní výsledky i v zahřívacích kolech a jediné co mu chybí ke štěstí je snad jen …

2 Likes

Kolo dějin královny motorsportu.
Neskutečný kde se v něm stále bere ta motivace.
Za všechny zde děkujeme :v:

Jenže se bavíme o tom stejným dokola. Mercedes i AM dokáží udělat nějaký skok přes zimu, pak prijdou závody, kde to nějak odjezdí. Potom přijdou uprgady a oba tymy čekají 3/4 závody, než to vyladí. Mercedes toho krásným ukázem, až teď v Barce a Kanadě jim začalo fungovat to, co nasadili v Imole. Nebude to tím, že používají stejný nástroje na vyvoj monopostu? Jak jinak mi to vysvětlíš?

Jinak AM je tým, který má na to se posouvat dopředu, to je celkem jasné, zázemí se rozšiřuje, hojně se investuje, ale chce to čas.

Co nechápu jsou ty šoky, že AM je 5 nejrychlejší tým, když loni začali skvěle. Mi chceš říct, že lidi tu F1 nesledují? Za a) jak si psal, Ferrari, Mercedes i McL byli mimo pozice za b) byla vydána TD18 co výrazně poškodila AM a za c) ten tým nemá takovej zdroje a nástroje teď, aby se udržel s top 4, prostě nemá. Kolikrát jsem viděli v F1, že malý tým chvíli zářil a pak spadl zpátky? Běžná součást F1