Alonso si trúfol a skritizoval Pirelli: Nemáme poriadne gumy | Magazín F1 - F1online.sk

Aj keď je to každému jasné, akosi sa o tom prestalo hovoriť. Jedným z menej nápadných, ale predsa dôležitých vrcholov víkendu, bola trúfalosť Lewisa Hamiltona po odloženej kvalifikácii, keď prišiel uprostred naživo vysielaného rozhovoru k Stefanovi Domenicalimu a povedal mu, že keď dostanú poriadne gumy so zahrievacími dečkami, budú môcť jazdiť. Podporil ho aj Fernando Alonso.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/179295/alonso-si-trufol-a-skritizoval-pirelli-nemame-poriadne-gumy

Treba vymeniť dodavatela za Michelin. Pneu su najvacsia slabina v dnesnej dobe F1. Ale dnesny svet kde kazdy chce len viac a viac peniazi a najlepsie hned tak to tak aj vyzera.

Kdyby se mě Alonso zeptal, tak bych mu tuhle novinu prozradil už před třinácti léty.

Otazkou je, co jim diktuje maFIA… Nemyslim si, ze by byl problem udelat pneu, ktera vydrzi dlouho a bude o par vterin rychlejsi. Pak je to o tom, jaky ma zajmy maFIA. Jelikoz porad bojuje proti zrychlovani monopostu, tak bych mozna tusil, kdo za tyhle pneumatiky bude bojovat. (:

3 Likes

V tomto případě se jedná o gumy do mokra a u nich FIA nemá žádné požadavky, aby moc nevydržely. Právě naopak na vodě by měly být co nejkvalitnější a Pirelli je nedokázalo vyrobit po celých 13 roků co mají na F1 monopol.

Že jsou full wet pneumatiky na prd se ví jak dlouho? 10 let? Proč se s tím nic nedělá? :smile:

Taky nevím, nechápu.

1 Like

A jsme u toho. Komu pirelli posle fa za vyvoj? Druha vec - auta maji zase obrovskej spray za sebou. Prvni rok zmena pravidel delala to, proc se delala. O rok pozdeji az do dnes je to zase zgarba, kdy spinavej vzduch/voda virej vsude.

//Pro clueless podlidi spodinu tady na foru. Hlavne rodinu alzaku. - Ne, nezastavam se pirelli. Jenom se bojim, ze to tady brzi nekdo jinej nez pirelli. (:

Vývoj Pirelli brzdí nedostatek konkurence. Když má monopol, tak prostě tlačit na pilu nemusí.
Další vliv má samostatný vlastník Pirelli, které už dávno nepatří Talošům.
Nejdříve Pirelli kopili Číňané, kteří se naučili technologie jak vyrábět gumy vhodné pro celosvětový trh a pak Pirelli poslali dál do světa.
Dnes nejspíše Pirelli vlastní nějaké společenství investorů a těm nejde o nic jiného, než o zisky.

Co ja viem, Verstappenovi gumy fungovali dobre.

asi preto, ze to ani nie je problem pneumatiky, ale skor vodnej trieste. Guma ma 40cm na sirku a musi odvadzat vodu. K triesti este prispievaju aj sucasne aero pravidla.

2 Likes

To ano, při větším dešti je problém hlavně tříšť, ale bavme se řekněme o středím dešti, kdy intery přestávají stačit ale viditelnost je ještě ucházející. Však pro mě asi nejvíc wtf moment byl, když se hlásil příchod většího deště a pak i začalo pršet víc a drtivá většina přezouvala zase intery. Podle mě je někde chyba.

ak si pamatas tak historicky sa nezvykli preteky prerusit koli dazdu. Gumy boli nadizajnovane tak, ze musia odviest XY litrov vody. Cim sirsia guma tym viac litrov musi odviest aby sa neprerusil kontakt s asfaltom. Pri slabsom dazdi sa vyuzivaju intermedialky, rovnako ako tomu bolo v minulosti. Rozdiel je ten, ze v minulosti sa jazdilo aj pocas silneho dazdu, dnes to koli viditelnosti nie je mozne.

Suhlasim, ze by to mali zobrat do uvahy a rozlozit to nejako inak. To je ale skor na FIA a timoch ako na Pirelli.

1 Like