Alonso sa vrátil k roku 2007: Musel som jazdiť s antifernandovským autom | Magazín F1 - F1online.sk

Fernando Alonso sa mal po dvoch majstrovských rokoch stať jasným ťahúňom McLarenu, zatiaľ čo Lewisa Hamiltona čakala jeho premiérová sezóna vo Formule 1. Dvojica však bola napokon mimoriadne vyrovnaná, ba dokonca v prvej časti sezóny mal navrch práve neskúsený mladík. Alonso konštatuje, že za to mohlo aj “antifernandovské” auto.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/216118/alonso-sa-vratil-k-roku-2007-musel-som-jazdit-s-antifernandovskym-autom

S pneumatikami jsem to věděl, brzdy čtu poprvé. Dobré vědět.

2 Likes

S tými gumami zas ľahko vyvrátiteľné alonsoviny: už len to že by F1 používala rok staré gumy GP2 (!) nedáva vôbec žiadny zmysel, ale ešte jeden “detail” – Bridgestone pre GP2 od roku 2006 dodával slicky, zatiaľčo pre F1 v roku 2007 stále dodával gumy ešte s drážkami (slicky prišli do F1 až v roku 2009).

Bridgestone boli novinkou pre celý tím McLaren (v roku 2006 mal aj McLaren Micheliny, ten ale F1 po sezóne kompletne opustil) a s Renaultom sa dohodli, že Alonso ešte v roku 2006 odjazdil 94 kôl na pneumatikách Brisgestone s MP4-21 (bez sponzorov):

To boli este casy ked bolo auto velkostne tak akosy vyvazene.

3 Likes

tak asi islo o to, ze pouzivali rovnaku/podobnu zmes a teda ti co s nimi jazdili v gp2 vedeli ako ich zahrievat, chladit, udrziavat v pracovnom okne

to, ze v gp2 boli sliky a v f1 drazkovane nieje tak velky rozdiel, podstane bolo, ze jazdi z gp2 poznali charakteristicke vlastnosti danej zmesi

4 Likes

OK tak si nastuduj jeho prejazdy s Michelinmi, vsimni si ako a kde brzdil, neskôr a inde ako Schumi. To s Bridgestone neslo. Aj v tom spociva antialonsovskost auta, Renault mu sedel omnoho viac. Bud mas Alonsa v zuboch alebo uz neviem co.

4 Likes

Ani omylom. Zmesy pre GP2 sú úplne (!) odlišné od tých pre F1 – je tam iné zaťaženie, teploty, … Takže znalosť charakteristík nejakej zmesi pre GP2 (!) a rok 2006 (!) bola Hamiltonovi o rok neskôr v F1 na 2 veci.

i tak byl bod od titulu… :pensive:

2 Likes

Alonso už neví, co by vymyslel za ptákoviny.
V Singapuru se před ním objevil Hamilton ze kterého má noční můry, a vytahuje staré bolístky. Aby nad úřadujícím mistrem světa vyhrál nováček se asi nikdy nestalo.

1 Like

Jen říká, že mu všechna auta neseděla. Letos by o tom Hamilton mohl vyprávět. :smiley:
Naštěstí Alonso nikdy neměl větší propad a bod za titulem je toho dukaz.

3 Likes

To ne. Hamík je prostě jen špatnej.
Každý stárne jinak.

Teda ledaže by si spravil chuť na Oconech a Strollech… To by asi Hamík vynikal.

Ja mám Alonsa rád – pokiaľ je na trati. Ale tie jeho kecy keď nie je v monoposte atakujú hranicu trápnosti: neustále vyzdvihovanie svojej nadradenosti až za hranicu reality.

Ja vôbec nerozporujem, že po prechode na Bridgestone to mal ťažké, ale to mala ťažké väčšina (!) poľa – 6 tímov zmenilo dodávateľa (McLaren, Renault, Honda, BMW Sauber, Red Bull, Toro Rosso).

Že sa to McLaren snažil Hamiltonovi uľahčiť je nespochybniteľné – najazdil neskutočné množstvá kilometrov. Ale jeho skúsenosti s gumami v GP2 mu rozhodne proti Alonsovi nepomohli.

To, že ho jeho – dvojnásobného šampióna, ktorý mal za sebou 5 sezón v F1, pokoriteľa legendárneho Schumiho – porazil nováčik, ho škrelo a evidentne mu nedáva spávať doteraz.

5 Likes

Pokud je tedy starý, a není to autem, měl by skončit.

2 Likes

Ale neboj oni skončí spolu příští rok a Hamilton Alonsovi pomůže odnést všechny trofeje včetně WDC 2026 do jeho muzea. :hugs: :heart:
Lewis Hamilton and Fernando Alonso could retire from F1 on very same day due to key contract similarity

2 Likes

tvrdis ty, alfonz zas uplny opak :slight_smile:

dalsim faktom ale je, ze lujzo bol ako testovaci jazdec pri vyvoji auta na rok 2007 a roku 2006 bolo neobmedzene testovanie a top timy ku ktorym mclaren patril to samozrejme vyuzivali
cize lujzo mal s tym autom najazdene viac ako alfonzo a pri davani spatnej vazby hovoril to ako to auto prisposobit jemu a nie alfonzovi :slight_smile:

Brzdy špatné, gumy špatné, žádné hmotové tlumiče a ke všemu ještě dostal vedle sebe nováčka.
No co Vám budu povídat. Celý svět se proti Alonsovi spikl.:grin:
František Hrubín by svůj Špalíček veršů a pohádek měl doplnit o další kapitolu Jak Alonso k neštěstí přišel. :rofl:

3 Likes
  1. Alonso rieši gumy z GP2, nerieši Hamiltonove testy v roku 2006.
  2. Hamilton najazdil vo vtedy aktuálnom (!) monoposte na dnešné pomery hŕbu kilometrov, ale celkovo to tak veľké číslo nie je (napr. v porovnaní s rokmi keď noví piloti testovali, ako Alonso celú sezónu 2002 pre Renault), plus to boli jeho jediné kilometre v aute F1 (!):

Prvýkrát sedel v monoposte F1 ešte v roku 2004 (MP4-19, 2 krátke jazdy po 10 minút), ale prvý skutočný test mal až po zisku titulu GP2 v septembri 2006.

Testy 2006:

  • Hamilton, MP4-21, Michelin: 172 kôl
  • Hamilton, MP4-21, Bridgestone: 580 kôl
  • Alonso, MP4-21, Bridgestone: 95 kôl

Nasledovali predsezónne testy s novým MP4-22 (už v roku 2007):

  • Hamilton: 1 011 kôl
  • Alonso: 1 178 kôl

Čísla sa môžu trochu líšiť (in-laps, out-laps a pod.), podstatné je, že Hamilton mal max. tak 800 kôl v MP4-21, v novom aute toho Alonso odjazdil dokonca viac.

https://www.reddit.com/r/formula1/comments/3sfauc/done_a_bit_of_research_regarding_hamiltons/
(chlapík tam nazapočítal Hamiltonov test v Jereze 11.10.)

1 Like

na alonsa mozno az prilis triezve. par veci mu nesadlo, ale nakoniec je to stary dobry itis-woridis.

1 Like

V roce 2007 nesměl vyhrát PJ nikdo z Mclarenu. Přesto že měl…, někdo ale zařídil že nejelo dle pravidel a trestů. Hádejte kdo…

Problém se zdá být v palivu, Gascoyne je pro diskvalifikaci.

Týmy Williams a BMW jsou vyšetřovány ředitelstvím závodu v Interlagosu. Jejich vozy neprošly pozávodní kontrolou.

Problém je zdá se v teplotě vzorků paliva odebraných z vozu Nica Rosberga, Roberta Kubici a Nicka Heidfelda.

Tito tři jezdci závod dokončili na čtvrtém, pátém a šestém místě.

Podle článku 6.5.5 technických regulí formule 1 nesmí mít palivo teplotu o více jak deset stupňů Celsia nižší, než kolik má okolní vzduch.

Technický delegát Jo Bauer prozradil, o kolik stupňů se palivo tří zmiňovaných jezdců odlišovalo od normy:

V průběhu zastávek v boxech se teplota paliva oproti okolí u Roberta Kubici lišila o 14, 13 a 13 stupňů; u Nica Rosberga to bylo 12 a 13 stupňů. Teplota u Kazukiho Nakajimy u první zastávky u mechaniků byla také pod normou - lišila se o dvanáct stupňů. Při druhé zastávce už bylo vše v pořádku.

Podle technického ředitele Spykeru, Mika Gascoynea, to mohlo přinést nefér výhodu.

“Snadno se tím dá získat pět až deset koňských sil navíc. V průběhu závodu tak má vůz ve výkonu výhodu. Pokud natankovali palivo, které bylo pod limitem, je to zakázané zvýhodňování. Měli by být vyloučeni ze závodu, o tom není pochyb.”

Poté začal Eklák pokud bude diskvalifikace vyhrožovat a hodně nahlas.

Ještě ti toho jak to bylo v roce 2007 chybí hodně. :slight_smile:

2 Likes