Alonso sa spolieha na auto, ktoré Aston Martin predstaví až v apríli 2026 | Magazín F1 - F1online.sk

V nedeľu po pretekoch sa Fernando Alonso letecky presunul z Abú Zabí do továrne v Silverstone, kde ho čakal posledný debriefing veľkej ceny, no už bol preňho pripravený aj simulátor pre budúcu sezónu. Z pohľadu fanúšikov sa ročník 2026 začne predsezónnymi testami, pre jazdcov a tímy sa naplno začína už teraz.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/222992/alonso-sa-spolieha-na-auto-ktore-aston-martin-predstavi-az-v-aprili-2026

Ja mam k Fernandovi len toto :

  1. Aby Honda mala najlepsi motor
  2. Aby Newey trafil najrychlejsi aerokoncept
  3. Aby Alonso ziskal 3 titul
3 Likes

Snad budou v nové sezoně vidět, a to v pozitivním smyslu :smiley: :muscle: :+1:

1 Like

Tak motor bude imho na začátku pravidel hodně rozhodovat, tak dva roky, než se to “srovná”. Mercedes bude mít výhodu v najetých kilometrech, každý tým “Mercedesu” může testovat jiné věci a motor naladit, nastavit , otestovat. To ve dvou monopostech tak rychle nejde a nepůjde. Ale kdo ví…

AN to bude mít imho těžké, vyladit konstrukterský tým bude chvilku trvat, protože zatím nikdy nic moc zasadního nepředvedli. Dlouhodobě velký špatný, na to že mají dlouhodobě motor Mercedes.
Nicmeně pokud se někdo trefí do konceptu , může profitovat. To u AN pochopitelně je možné, vždy je ale potřeba mít vyladěný motor ( Renault foukal - Honda v roce 2021 dorovnala), bez kvalitního motoru i AN neměl šanci. Viz když Ferrari prosadilo vyřazení Berilia a Mercedes byla na delší dobu motorově vyuatován.

Pri Honde nemam ziadne obavy.
Problem v 2016 bol, ze boli 4 roky pozadu vo vyvoji, to je cele.
V 2021 sa naplno dotiahli na š■■■■■
To ze Mercedes tajne vyvijal od 2007, to sa uz nezopakuje.

Né tak docela. Podle pravidel musí i zákaznický tým dostávat stejný motor jako tovární tým.

AM prajem veľa šťastia,budú ho potrebovať,hlavne v súvislosti s motorom,ktorý nemusí byť k dispozícii na januárové testy,takže obavy sú namieste…už len rozdiel 20-30koní a nižšia spoľahlivosť,by ich v prvej sezóne nových pravidiel,mohli dosť zabolieť…2 autá vs 8,to je poriadny rozdiel…

Vždyť tak jsem to myslel, Mercedes bude testovat 8 motorů, v tomto připadě nemusí být stejné, ( pak vyberou tu nejlepší variantu) ale hlavně může testovat různé věci a bude mít najeto a natestováno 4 x více, než například Honda.

Pod cost capem a omezeným časem an vývoj motoru budou zkoušet x různých věcí?

1 Like

Debata že vyvíjel Mercedes v roce 2007 …no že si tam vyzkoušeli věci, principielně je pravda, ale v žadném případě nevyvíjeli motor jako celek a ani to ostatní, nevědělo se jaká budou pravidla a už vůbec se netušilo kolik to bude mít válců. Už to vyšlo knižně, jak vše bylo, tak si to najdi. Ten vývojový tým byl rozpuštěn, bylo to externí vývoj, test …a půlku lidí tohoto týmu následně zaměstnal AMG Mercedes a druhou půlku Rakouský AVL.

Proto také se v AVL všichni byli radit, vyvíjet ( Honda/Ferrari) aby pak mohli náhle tu spolupráci ukončit , protože jim nemělo AVL co dát a hlavně to yvšlo v novinách , aby neutrpěla čest Hondy a FErrari že neumí postavit motor. Následně raději Zimermana a Schmidta Ferrari zaměstnalo…ale už jsou půl roku mimo.

Já bych tu galerii výmluv raději opustil.

Mercedes bude mít s takovým počtem odběratelů výhodu vždy. Dokonce si myslím, že i Renault jim může s vývojem pomáhat. S civilními motory si taky pomáhají.

Hele ty costkape, v testech testuješ spousty věcí a ve dvou monopostech toho moc nestihneš a věř mi , že to různé mapování , či brzdění a rekuperace s tím že tam půjde měnit aero, má více možností jak to uchopit, aby jsi byl nejrychlejší, na kolo , či v delších stintech. Spousta věcí jde sice řešit “předběžně” na trenažerech, ale realita je realita a ta se musí vyzkoušet v reálu a nahrát do testovacích stolic, aby to šlo testovat. A taky ber v potaz, že to co teď otestuješ, do roka do dne můžeš použít, to není jen o součastnosti. Furt se testuje pro budoucí vývoj a kdo nejrychleji vyvíjí, posouvá…nasledně vyhravá.

Je to tak…výhoda to je a bude.

1 Like

Ked budu mat dobry monopost, problem bude stary pomaly Alonso, ktory nasmeruje vyvoj zlym smerom

To ma zaujima, napis mi pls. nazov knihy.

Pohádky Hanse Grahama Andersona

1 Like

Tak ano, ale ty si psal

na tohle jsem narážel

1 Like

U Alonsa narážet na věk je opravdu těžkou prací, fascinující :+1:

2 Likes

Kde je @Bretnix co tvrdil, že je Alo za zenitem a má pomalé starty?

2 Likes