Alonso sa čuduje nad trestom pre Verstappena: V prípravnom kole budem tlačiť ako šialený | Magazín F1 - F1online.sk

Stanoví penalizácia Maxa Verstappena po kvalifikácii na Veľkú cenu Kataru nebezpečný precedens? Holandský pretekár prišiel na štarte pretekov o jedno miesto pre incident v prípravnom kole. Obe tieto skutočnosti predstavujú historický unikát, hoci sme už v minulosti videli tresty straty jednej pozície i penalizácie za incidenty v prípravnom kole. Fernando Alonso však už naznačil, že rozhodnutie komisárov otvára zaujímavé možnosti smerom do budúcna.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/182364/alonso-sa-cuduje-nad-trestom-pre-verstappena-v-pripravnom-kole-budem-tlacit-ako-sialeny

Tak fernando. Dobre hovoris. Ide sa tlačiť v pripravnych kolach aby sa mohlo nariekat u komisarov potom… To som zvedavy ako sa ide FIA tvarit v AD :joy:

2 Likes

„Konečný výsledok, siedme miesto a šesť bodov, je skvelý" - říká dnes Alonso.

Dříve říkal že není v F1 proto, aby dojížděl druhý.

Čím dál víc mě ten břídil baví, je krásné že až po čtyřicítce si konečně začíná uvědomovat svoje limity a chápe že každý bod je vlastně malý zázrak s jeho talentem všechno na co sáhne pokazit.

Jako může to být jako taková hra jak někoho načapat, ale jak jsem psal, je třeba načapat někoho kdo se loudá že nestíhá onu deltu, a načapat ho v rychlé stopě, to zase není uplně jen tak :smile: Navíc ztratí provinilec jen jedno místo na startu, nejsem si jistý zda to za to stojí :face_with_hand_over_mouth:

1 Like

Podľa čoho sa určuje, či je niekto v prípravnom kole alebo nie? Podľa toho, či vychádza z boxov… Toto sa nestalo, takže v skutočnosti nešlo o prípravné kolo v pravom zmysle slova, pretože čas z tohto kola sa normálne bral do výsledkov… Russell si teda mohol ísť tak rýchlo ako chcel, pritom ho Verstappen obmedzil a vytlačil mimo trate… Poľahčujúcou okolnosťou je, že Russellov čas v tom kole by aj tak na lepší výsledok nestačil. Lenže Verstappen nestíhal deltu o 17 sekúnd, čo je príšerne veľa. Proste nech Red Bull a Max dodržiavajú pravidlá a bude vždy všetko ok, a bez trestu…

1 Like

Jen aby se Alonso a všichni ostatní jezdci nedivili, že dostanou pentli za nedodržení Delta času. Loudání po trati je nekonečný příběh, který F1 škodí mnohem více než nějaké traťové limity a máme nového závodního ředitele, tak by nějaké přínosné změny nastat mohly.

Či je v rýchlom kole je jednoznačné už pri vjazde do kola. Keď už po cieľovej rovine nejde naplno, tak o čom tu hovoríme. Snáď nejde niekto polemizovať, že George bol v rýchlom kole. Možno to v pravidlách nie je podchytené, lebo je to nad slnko jasnejšie. Možno odteraz budú hlásiť: Haló, som George Russel a som v rýchlom kole.

Tak, aby nikoho neohrozil.

Rozhodne nie. Taký nezmysel. George sa dostal mimo trate vlastnými silami.

Za to sa udeľuje napomenutie.

1 Like

Keď niekoho takto nachytáš 10-krát, možno príde o 10 pozícii.

Konina… A co ked sa pretekar rozhodne, ze v prvej polovici trate bude setrit pneumatiky, aby ich neprehrial a mal lepsi vykon v druhej casti? Tvoje kriterium urcovania ci isle alebo nesiel naplno je chybne.

On ani nikoho neohrozil. Max ano…

Lebo ho Max zablokoval… Ja tomu hovorim vytlacil, ale kludne hovorme zablokoval…

Zvycajne ano, ale nie za bezdovodne pomalu jazdu. Pokial na to ma pretekar dobry dovod, napriklad ze spomalil, kvoli tomu, aby uvolnil miesto rychlemu autu aby ho nezablokoval…
Ale toto je proste Maxova mentalita, on bude kluckovat na trati v poslednom kole rozhodujucich pretekov o titul, aby zabranil superovi ho predbehnut, pretoze spolieha na to, ze komisari nebudu mat gule ho potrestat (aj ked v inych pripadoch sa trestalo). Takto isto, on podliezol detlu o 17 sekund, aby si lepsie pripravil gumy, hoci vsetci okolo neho sa ju snazili dodrziavat. Na ich ukor chcel profitovat z lepsie pripravenych gum ale aj lepsej pozicie na trati a znova dufal, ze komisari nebudu mat gule. To skratka nie je fair play…

Fajn takže hovoríš akékoľvek kolo okrem outlap môže byť hotlap. Teda sa na to pozrieme týmto pohľadom. Max bol v rýchlom kole. Išiel ideálnu stopu. Dával do toho všetko a útočil v tom kole na poleposition. Mal perfektný prejazd zákrutou a nekľučkoval. Keď bol George ešte rýchlejší a dobehol Maxa, nech sa páči predbehni. Maxovi nemávala modrá vlajka, teda nebol povinný uhnúť.
To je to, do čoho sa celá F1 zamotáva. Vyrobiť pravidlo na všetko. Lebo niekto sa dostane do novej situácie a hneď pravidlo, aby sa to nabudúce dalo posúdiť podľa tabuliek. Takže treba už aj pravidlo, keď niekto robí v prípravnom kole divočiny. Paráda.
Ak vôbec niekomu napadne, že George bol vtedy v rýchlom kole tak to už je celkom choré. Nie nebol. Ani keď sa roztočíš na hlave, nebol v rýchlom kole. Bol v bežnom prípravnom kole. Jednoducho George urobil úplnú zbytočnosť. Je k dispozícii na youtube kompletný livetiming. F1 Qatar Grand Prix 2024 - Qualifying - Live Timing & Commentary. Čas incidentu 1:08:15. George mal v tom prípravnom kole:

  1. Na konci štartovej rovinky rýchlosť 285 km/h. Bežná rýchlosť v rýchlom kole bola 320km/h. Išiel o 35km/h pomalšie ako v ostrom kole.
  2. Po druhom sektore čas 72,606s. Georgove najrýchlejšie kolo malo po druhom sektore čas 56,917s. V tej chvíli stráca George na najlepší čas 16 sekúnd. Je to jasné? To nie sú stotiny a desatiny. To sa nejedná o šetrenie penumatík v rýchlom kole. Aj keby sa z toho miesta incidentu rovno teleportoval do cieľa, aj tak by to nebol víťazný čas. Boli to bežné časy prípravného kola a George bol v bežnom prípravnom kole.
  3. Vstupoval do toho kola tesne za Fernandom ktorý akurát vyšiel z boxov do svojho prípravného kola. Fernanda za celé kolo nepredbehol. V dobe incidentu bol v takom istom odstupe za Fernandom ako pri vjazde do toho prípravného kola.
  4. Prepis Georgovej komunikácie v tom prípravnom kole: “Be sure youre making a gap”. Bežné prípravné kole, kde sa rozprávajú o odstupoch.

Takže áno dá sa určiť či je v rýchlom kole. Keď už po štartovej rovine ide o 35km/h pomalšie, tak tu nie je diskusia o tom, či bol v rýchlom kole. Nebol v rýchlom kole. Nie je to žiadna konina. Jednoducho nebol v rýchlom kole a aj bez Maxa by mal v tom kole 16s stratu. Také kolo by nestačilo na poleposition ani na motokárach. To nebolo súťažné kolo.
Namiesto toho aké nezmysly tam vystrájal, trhal tam volantom zo strany na stranu a jazdil mimo trate keby radšej nevytvoril takúto hraničnú situáciu. Vôbec to nebolo potrebné. Max Georga neohrozil ani nevytlačil a nič. Goerge brzdil a bol mimo trate v dobe, kedy bol ešte za Maxom. Max s tým nemal nič spoločné. Toto už urobil aj na Fernanda a aj Fernanda potrestali. Uvidíme, či si z toho George urobí signature trick. Nahlasovať, že súper ide príliš pomaly.
1
2
3
f395040947209ca949dbb0152f2c68d4e529dcd3_2_690x428

3 Likes

Dakujem za kilometrovy elaborat. Ale chyba hned v tretej vete… Max nedodrzal deltu, o 17 sekund, Russell deltu dodrzal. Takze kym o Russellovi mozeme rozmyslat ze bol v rychlom kole, o Maxovi urcite nie :wink:
Ja tvrdim, ze Maxov manever bol nebezpecny a porusil pravidla pri delte, mysli si to aj FIA, Max dostal trest a ani sa neodvolal. Bodka.

1 Like

Psát slohovku, jen aby si zakecal nedodržení delty u Maxe o 17s. Člověče, ty nemáš co dělat v životě? :smiley:

Aj ja ďakujem za kilometrový elaborát od teba. Len som ti venoval pár minút času rovnako ako ty mne. U Georga takisto určite nemôžeme rozmýšľať o rýchlom kole rovnako ako u Maxa. Od prvej sekundy nebol v rýchlom kole. A ani žmurkajúci smajlík to nijako nezmení. Čau.
@HellHogr to napíše ten, kto tu má 18000 príspevkov za rok.

3 Likes