Alonso čakal, že aj Leclerc dostane penalizáciu | Magazín F1 - F1online.sk

Fernando Alonso v nedeľu získal desať bodov za piate miesto, no to sa mu málilo. Po pretekoch očakával, že ho komisári posunú ešte o jednu pozíciu vyššie. Mali totiž potrestať Charlesa Leclerca, ktorý vraj porušil rovnaké pravidlo ako Alonso v Kanade.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/69719/alonso-cakal-ze-aj-leclerc-dostane-penalizaciu

Zanechali slušný dojem, sice si myslím že na Norrise měli něco zkusit už dříve (zkusit ho podseknout červenou i kdyby měl jet do boxu 2x, náskok na ty za nima měli), ale nakonec to stejně vyšlo. To jak se dokázal na konci udržet Leclerca byl dobrý pocit, Norris už to tam nějak vzdal.

Škoda Ocona protože kdyby dojel je náskok McLarenu v bodech smazaný, ale časy zajížděné Alonsem mu musejí dělat starosti, nedokáže se jim vyrovnat. Pokud si Alonso vynutí 2 roky v Alpine tak se Ocon ocitne v přímém ohrožení.

Vidis u nas druhy aj dojel a je to za tie iste body ako Esteban :thinking:

Jezdecké složení, respektive Ocon vůči Riccimu, by mohlo být ve vzájemném boji naší výhodou. U Ricciho jsou tratě kde s tímto autem není schopen bojovat tam kde má.

Konečně Alpine zabralo a Alonsovi se vyhnuly problémy. Hned je z toho nej výsledek. K dokonalosti tomu scházelo jen ještě aby se v závěru něco semlelo vpředu kde Alonso číhal, ale jezdci to zvládli. Ale trestat se dalo, včera byl nastavený jiný metr. Kdyby takhle vytlačoval Alonso trest ho nemine.

“Konzistentnost” komisarov je na zaplakanie

1 Like

Tak komisari to je uplne ina kapitola. A ich obrovska hanba. V jednom preteku okamzite tresty za uplne prkotiny a inokedy nic za hrube porusenia.

“Jezdecké složení, respektive Ocon vůči Riccimu, by mohlo být ve vzájemném boji naší výhodou.”

Tak to urcite. O tom niet pochyb.

Je jasné, ze Ferrari je rychlejsie ako Alpine.
Ale bol som mierne sokovany, ze napriek nie 100% autu, stare tvrde pneu a aj s ciastocnym kridlom, ho ALO nevedel ani ohrozit s makkymi a s DRS.
Hmm, vela prace je pred.

Je to tak, bylo sice krásné vidět číhajícího Alonsa za nejrychlejšími, ale faktem zůstává, že se držel zraněného, kulhajícího Ferrari. Od RB a Ferrari je to pořádný kus cesty ještě.

Počkal bych ještě na tu novou direktivu :disguised_face: Třeba nebude tak zle.

Jinak do Rakouska by mělo přijít nové zadní křídlo který by mělo více koordinovat s tímto nasazeným upgradem.

1 Like

Jop, pravda, teď jsem si o tom něco četl. Direktiva ohledně poskakování a měření vertikálních oscilací a hlavně hlídání vyšší tuhosti podlahy, by mohla nějakému týmu na čele docela ublížit (asi hlavně Mercedesu a Ferrari) a tím urychlit proces přiblížení pro Alpine. Jestli jsem to správně pochopil, tak to má vejít v platnost od GP Francie? V Silverstone s tím řídící orgán FIA teprve týmy seznámil a třeba Wolff to popsal jako šok.

Tak třeba z toho něco bude. :smiley:

Wolff to popsal jako šok, ale z pohledu toho že si s tím vůbec někdo pohrával protože vyjádření a vysvětlení na jednotlivých technických schůzkách prý bylo velmi jasné. Mercedes je v tomto asi čistý ale RedBull a Ferrari to nejspíše postihne protože jim se to nelíbilo a byli proti. Trochu to výkonnost ovlivnit skutečně může, i když jak to bývá žádná jednotlivá věc by se neměla postarat o zázrak. I když třeba taková černota u motoru Ferrari byla znatelná.

Ok, díky za dovysvětlení. Takže ta finální podoba ještě není definitivní a bude se to upřesňovat? No asi to přinese hodně kontroverze do nadcházejících závodů. :slightly_smiling_face:

Už by to mělo být jasné, direktiva je napsaná a od Francie bude v platnosti. Výklad pravidel který jim to teď umožňuje už nebude tolerován.

Redbull má mírný highrake, který by neměl být a prohnutí až o 6 mm docílí uzavření podlahy a rovnost podlahy.

Taková věc by mohla být pro ně poměrně významná, uvidíme.

Tak tak…

F1 flexi-floor exploit revelations a “shocker”, says Mercedes
Mercedes boss Toto Wolff has said it was a “shocker” to discover last week that rival Formula 1 squads may have been exploiting flexi-floors to help control porpoising.

Volný překlad:
Wolff zůstal v šoku (dokážu si to představit), když zjistil (po zasedání technického výboru pozn. Puffa), že konkurenční týmy využívají flexi podlahu. A díky tomu dokážou kontrolovat porpoising. :smiley:
.
.
Díky tomu může jet vyšši sklon a blíž k zemi, aby byl vyšší aero výkon, bez větších nárazů do země.

Pozn. Puffa - to znie super :slightly_smiling_face:

Toto bude trápiť tímy ktoré nemali porpoising viz. Red Bull. Myslím naopak Ferrari malo tiež problémy s porpoisingom ale im to zase v zákrutách stabilizovali široké bočnice. Možno preto aj Aston nefunguje, síce okopčili monopost ale nemajú flext podlahu