Allison: V Mercedese panujú veľmi podobné pocity ako pred rokom 2014 | Magazín F1 - F1online.sk

Sezóna 2026 je z fanúšikovského pohľadu stále ďaleko, ale pre motorové oddelenia tímov príde veľmi skoro. Niektoré si určite budú želať, aby mali k dispozícii viac času. To však zrejme nebude platiť o Mercedese, v ktorom vraj cítiť podobne optimistickú náladu ako pred prelomovým ročníkom 2014.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/155132/allison-v-mercedese-panuju-velmi-podobne-pocity-ako-pred-rokom-2014

Akcionári začali byť nervózni, tak začínajú sľubovať úžasný rok 2026? :slightly_smiling_face:

1 Like

To by ale musel vyvijat novy motor so 4 rocnym naskokom na konkurenciu ako v 2007 … A to neviem si sa stalo. Lauda ukazal Hamiltonovi hotovy motor na skusobnej stolici, vysvetlil mu co sa v 2014 stane a Lewis pochopil, ktora bije …

Když 3x slíbíš, jako bys jednou splnil. :slightly_smiling_face:

1 Like

Myslíš akcionáře Tota, Mercedes nebo Ioneos? :grinning:

to hooodně zjednodušuješ. Ten vývoj nějaký byl, ale pouze na jednoválci. Byla to externí firma, která byla hned po vývoji zrušena a půlku lidí z té firmy zaměstnal HPP Mercedes a druhou půlku Rakouské AVL:
Rozhodnutí jaké motory budou přišlo až v roce 2010 na konci roku. Takže každý měl možnost a moře času to vymyslet. Taky pro Mercedes bylo velkou výhodou, že vývoj ERS měl pod svoji střechou, protože pro jiné série vyvíjel KERS v té době. Takže měl zaměstanané odborníky. To ostatní podcenili… a odborníky na ERS neměli.

nějaký Wolff Zimmermann na tom makal…ale to u Ferrari učitě vědí.

kokos, uz dokonca v 2007?

Konečně někdo, kdo nečte jen bulvár.
Bravo, ale trvalo to 10 let.

Abych předešel otázce, vím co jsem napsal o Brownovi…
:wink:

Ano.
Luca di Montezemolo sa nechal pocut ze o tom vedel.
Ale ze Ferrari nie je stajna poseroutkov a ze dokazu postavit skvely motor a prijal vyzvu = mohli to vetovat ale nechceli ukazat slabost.
A kedy sa Ferrari dostalo na uroven motora Mercedes ?
V 2018 (4 roky od 2014, co bol naskok Mercedesu)
Pozri si SPA 2017 a 2018 - v prvom pripade Vettel nemal sancu a v druhom Lewisa predbehol.
Po pretekoch povedal ze to bolo vyhradne motorom.

2014-2007=4
:thinking:
.

V roce 2011 se Ferrari s Renaultem postavili proti těm motorům.
Měly být 4 válce a oni si odsouhlasili 6 válce.
Takže nějaký vývoje XX let…
Nechám to na každým.

1 Like
Kolko prispevkov na temu motor Mercedesu tu bude?
  • 50 - 100
  • 100+
  • zvrtne sa to na hadku o tom kto je vacsi klamar

0 účastníci

1 Like

To je nekonečné téma pro konspirátory.
Za pár let se to stejné bude opakovat, akorát s tím rozdílem, že to bude Powertrains :love_you_gesture:.

no, v to dufas.

Přál bych jim to moc, protože to je velká výzva, možná úplně největší co kdy v F1 byla.
Na druhou stranu ta jejich dominance je hrozná nuda.
To že odešel Newey, všechny akorát nabudilo, protože se mu připisovali úspěchy jiných lidí.
Ještě kdyby odešel Max, všechno by se rozjelo odznova a za dva roky bychom měli novou superhvězdu…

2 Likes

Víš kdo je Luca Marmoríny…

Abych citoval Lucu Marmoriniho z Race Engine Technology Issue 100, únor 2017:

„V prvním roce platnosti předpisů to nebylo dobré mít takový nový koncept auta se zamrzlou hnací jednotkou“, „samozřejmě jsme toho měli hodně z frustrace za Mercedesem jsme my i Renault bojovali, kdybychom měli během roku možnost zavést nějaké výkonnostní úpravy, Mercedes by stejně vyhrál, ale mohli jsme jim trochu ztížit život…“ ale nemohli jsme zavést nic pro výkon. Bylo to velmi frustrující, když už jsme měli motor, který byl na dynu mnohem lepší, ale nemohli jsme ho používat kvůli předpisům, takže bylo velmi dobré, že FIA ​​přijala změnu předpisů na konci roku 2014, což týmům umožňuje používat žetony pro výkon během závodní sezóny“.

“Myslím, že FIA ​​odvedla skvělou práci při koordinaci vstupů od různých výrobců. Pamatuji si, že na úplném začátku byly také přítomny Toyota, BMW a Honda a podílely se na definování pravidel. Lidé nyní tvrdí, pravidla byla navržena pro Mercedes, ale to je úplně špatně.”

“Pamatuji si, že v té době musela být některá rozhodnutí založena na bezpečnější cestě. Mysleli jsme si, že spolehlivost bude v sezóně hrát hlavní roli, ale nakonec tomu tak nebylo. dostali jsme se do Bahrajnu, uvědomili jsme si deficit, ale nebyl čas reagovat, protože jsme už stavěli motory pro první závod.”

o tom, že Ferrari je menší společnost:

“Takže jsme se snažili zvládnout závodní sezónu, kde společnost očekávala, že uspějete, a zároveň jste k provozování nového konceptu používali jen 1 dynos. Zaplatili jsme cenu za že v roce 2013, když jsme vyvinuli nový motor pouze na jednom dyno a jednoválcovém motoru, nemohly V8 a nový motor sdílet stejné dyno. Teprve na konci roku 2013 byly schopny využít všechny naše zařízení pro novou hnací soustavu”… “překrývající se období bylo třeba provést s větší redundancí”. "

To byl přístup Mercedesu, který měl v polovině roku 2013 základní tým pracující na svém programu V8 a V6 new zvlášť, takže šlo o to, že někdo se oběma motorům - vyvoji věnoval na 100% ( Mercedes) a Ferrari se tomu věnovalo 50%/50% a to rozdíl vznikne. O ERS nemluvím, to je další podceněná kapitola…mysleli že to doženou aerodynymocky… tím, že bude malej motor a nevyšlo to. Prostě to neodhadli a Mercedes nainvestoval do toho honě peněz a človekohodin, že tomu nešlo konkurovat a to i díky pravidlům… žetony nebyli hned.

zas niekto co bud nevie, alebo zamerne prekruca skutocnost
ferrari to mohlo vetovat? no ano mohlo a aj sa tym vyhrazali, ale trochu inak ako si myslis resp. ako to prezentujes. ferrari sa vyhrazalo ze bude vetovat povodny navrh ktory presadzovala fia resp. mosley a to mal byt radovy preplnovany 4 valec s rekuperaciou
bolo to prave ferrari ktore sa tolko vyhrazalo az sa im podarilo presadit podstatne komplikovanejsiu a drahsiu variantu V6
potom sa fia uz pod vedenim todta z toho procesu stiahla uplne a nechala volnu ruku ferrari, mercedesu a renaultu nech si napisu pravidla ake chcu a oni si ich napisali :slight_smile:

cize za uspech mercedesu teda moze svojim sposobom ferrari ktore pomohlo presadit taky motor aky udajne mercedes uz roky predtym vyvijal. bez vyhrazania sa ferrari by mercedes v tej dobe nemal taku silu presadit v6 s mgu-h

Puffe : Motor se vyvíjí na jednoválci, takže to co jsi napsal je nesmysl. Už vyšlo, jak to postupně bylo, divím se že jste to nečetli.

1 Like