Allison: Bočnice sú najviditeľnejší, ale nie rozhodujúci faktor | Magazín F1 - F1online.sk

Bude rok 2024 rokom konvergencie konceptov vo Formule 1? Nuž, jedno je isté, Mercedes tentokrát nepredstaví auto s úzkymi bočnicami. Technický riaditeľ tímu James Allison však opäť zopakoval, že na bočnice by sme sa nemali upínať.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/140053/allison-bocnice-su-najviditelnejsi-ale-nie-rozhodujuci-faktor

Ešte aby nebolo prekvapenie a Mercedes pride znova s monopostom bez bočníc :grinning:

2 Likes

Tak to by Hamilton rovno v prvom volnom treningu zavesil kluce od monopostu na klinec… :eyes:

Tak, urcite. Bocnice nejsou rozhodujici. Jen tak dal. S timhle pristupem a Wolfem v cele to vypada na idealni kombinaci.

Bočnice v éře ground efektu nejsou rozhodujicim faktorem

Ano, proto je nikdo nema a vitezi koncept bez bocnic.

Neviděl jsem monopost bez pocnic, dokonce i zeropods mají furt strukturu bočnic, mohl bys mi poslat foto monopostu kompletne bez bočnic?

Ano, kazde auto ma bocnice. I moje Octavka.

Tyhle překlady jsou poklad. Tak jinak, pokud by si napsal, že tym pojede bez předního křídla a pak pojedou s předním křídlem, ale jen zakladnim spodnim endplatem, tak jedou bez křídla nebo s ním?

Ja mam k tomu uz jen jednu poznamku.

Je cas skutecne nedilne sprazen s rychlosti svetla, dle Einsteinovy teorie relativity, nebo je to chybna theorie? Skutecne je rychlost svetla nezavisla na rychlosti pohybu pozorovatele? A pokud za horizontem udalosti nedochazi k pohybu svetla a tedy tam neplyne cas, jak mohlo dojit k uvezneni fotonu, kdyz nemohlo dojit ke zminene udalosti, nebot tam neplyne cas?

Myslim ze to je perfektni zakonceni nasi diskuze.

Jeste jen dodatek.

Kdyz jedu na bicyklu, neboli na jizdnim kole a reknu ze jedu na kole, budes si myslet ze jedu na kole jako takovem ,ve smyslu kolo od vozu, nebo ti dojde ze mam na mysli jizdni kolo, neboli bicykl.

7 Likes

Naozaj perfektne a elegantne zakoncenie :slight_smile:

K bocniciam, na aute ma vplyv vsetko a keby bocnice nepatrili k rozhodujucim faktorom (nie je jeden rozhodujuci faktor, auto musi hrat ako celok), tak Mercedes sa s nimi nezapodieva a bud nepride so zero konceptom, alebo uz by ho nechal na aute. Samozrejme, ze bocnice su extremne dolezite, kedze urcuju obtekanie vzduchu celej zadnej casti karoserie a tym padom aj zavesenia ci zadneho kridla. Myslim si vsak, ze aj koncept Mercedesu mal potencial vyhravat, bohuzial pre nich naucit sa s tym pracovat vyzaduje ocividne ovela viac casu a prostriedkov ako konkurencne riesenia.

@HellHogr ty sa tu ozaj ides s nim slovickarit o takej banalite? Ty, ktory tu kazdu chvilu vsade place, ze RB ma Triple DRS, pricom ta vec co si myslis ze maju tak nema nic spolocne s DRS a nic tam nie je trojite? Ale stale to volas Triple DRS a tu ides poucovat inych o slovickach? Ty si ozaj posuk…

6 Likes

Takže místo jednoduché odpovědi vytoříš tohle? Ok, jestli ti to za to stálo. Nevím proč zrovna spojuješ čas s rychlostí světla a k tomu k “nepohybu” světla a neplynuti času. Rychlost světla je spětá s časem, protože se pohybuje v prostoru, ovšem není to koncept času, který jsme si tu, jako lidstvo vytvořili. Příkladem je zánik a vznik hvězd a galaxií. V rámci neustále rozpínání vesmíru se roztahují i tvorby galaxií a v nich hvězd, ovšem ne každá hvězda a galaxie mají “stejnou” životnost, nelze teda vychazet z predokladu, že je to obecně stanovená rovnice. Co se týče “světla” tak světlo je v rámci celého vesmíru, nenajdeš místo, kde by "světlo " nebylo, píšu to v uvozovkách, protože to zase není světlo z konceptu, který jsme si, jako lidstvo vytvořili.

Jinak bych k tomu dodal (k bočnicim) toliko, že i u zeropods máš obtok vzduchu podel nich, není tam díra, samozřejmě konstrukčně není možné bez toho postavit monopost a z pohledu aera je nesmysl, aby se o něčem takovým uvažovalo, proto se tomu říká koncept bez bočnic, můj pohled je ten, že to není úplně přesný, protože směřuješ vzduch úplně jiným způsobem

Naozaj přijdeš do diskuze, aby si mohl urážet? No tak nevím, kdo má nějaký problém :slightly_smiling_face:

Urazat? To je to jedine, co si si z toho vzal? Ze sa tu ty hadas o tom co robis aj ty, to si elegantne na totalku obisiel, vsak? :smiley: Kto ma nejaky problem? Mne to pride ze vsetci maju problem s tebou. Okrem Puffa a Situsa

2 Likes

Ano, okrem Puffa, Situse, Shipa, Evap atd. Problém je opravdu jinde, co jiného si z toho mám vzít? Tobě nejde o nějaký zdravý feedback či věcnou diskuzi, tobě jde o kopnutí do mne a urážení. Ty funguješ úplně stejně, jako Fico v diskuzích. O tom aero efektu, který si pojmenuje, jak chceš jsem psal dost, ne jen já teda, byl o tom článek i z pohledu McLarenu, to, že nechápeš, jak F1 je jeden celek a dopady jsou na celem monopostu, to není můj problém, ale příklad pro tebe. Když na Monze nasadí nejmenší přítlak a teda obě příklad úplně minimální, tak dopad na DRS efektivitu je ten, že DRS nemá takový účinek, jako třeba v Bahrajnu. Co jsem předtím psal já? Že když si RB může dovolit jet s vyšším přítlakem, tak z logiky věci mají i větší zadní křídlo a tím padem opačnou efektivitu, než konfigurace na Monze, fakt to není tak složitý pochopit, i když u tebe a dalších jde principiálně kdo cto píše :roll_eyes:

Myslím si, že auto “bez” bočnic bude cesta a bude se k tomu konvergovat.

1 Like

No ja si to myslim take. Pokud by bocnice byly irelevantni, vubec by je Mercedes neresil.

Nejsem samozrejme inzenyr a nerozumim tomu, ale pokud by to slo bez bocnic, tak Newey udela bez bocnic ( nebo pro hnidopichy s uzkymi bocnicemi).

Kdyz pouziju logiku, tak to ze jeden tym to zkusil bez bocnic a koncept opustil ( a to pominu ze si musel vybrecet minimalne dvakrat zmenu pravidel v prubehu sezony aby vubec mohl jezdit), to podle me znamena, ze bocnice hraji klicovou roli. Viz. Ferrari ktere svoje bocnice prizpusobuje bykum. Proc by to delali, kdyby to nebyla klicova vec.

3 Likes

1 Like

Pěkný. Je to borec.