Aktívna aerodynamika zrejme bude od roku 2026 dôležitou súčasťou pravidiel | Magazín F1 - F1online.sk

Aké budú nové monoposty v roku 2026? Nuž, zmena pravidiel v sezóne 2022 a návrat prísavného efektu priniesol do Formuly 1 nemálo noviniek a nakoniec slávil aj nemalý úspech. Novinky boli prijaté za účelom zjednodušenia prenasledovania monopostu vpredu a zlepšenia šou. Rovnaké myšlienky budú podľa Pata Symondsa hrať prím aj pri tvorbe nových technických pravidiel pre rok 2026.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/86590/aktivna-aerodynamika-zrejme-bude-od-roku-2026-dolezitou-sucastou-pravidiel

Keby FIA stále nerobila nove a nové predpisy na vozidlá a nechala by to od začiatku F1 až do teraz na konštruktérov z týmov dnes by sme tu mali beštie o výkone 3-tisíc koní a určite by bolo aj predbiehanie. FIA sa mala zamerať len na pravidlá fér-play a bezpečnosť. Dnes tu máme autobusy jazdiace krokom v pomalých zákrutách na VC v mestských okruhoch ktoré rastú ako huby po daždi a aj samotný jazdci vravia že s nimi sa vôbec nedokážu zabaviť a jazda je nudná a namáhavá ale aj balans musí byť ako na švajčiarskych hodinách inak idu hrozne . FIA spackala celí vývoj F1 ale úplne na komplet… Toto by ani Chappman ani starý Ferrari nikdy nedovolili a šli by si svoju vlastnú F1. Odkaz prečo vznikla F1 je naozaj dávno preč. Je to len blbý business a žiadna výkladná skriňa motoršportu.

1 Like

Super. Rad by som videl, aby mali jazdci k dispozicii viac nastaveni spoilerov, deflektorov a pod, ktore by si vedeli menit pred kazdou zakrutou, napr na rovinke, a zmena by sa aktivovala s brzdami ako drs. Napr max 5 nastaveni, aby toho zas nebolo moc.

Ak by bol za inym jazdcom, len by si v zakrute pridal viac pritlaku. Namiesto trojky pritlaku by si dal stvorku. Bolo by to sice na ukor zvyseneho odporu vzduchu, ale ten by mu rozrazal ten pred nim. Mohol by sa teda dotahovat aj v zakrutach a mat paradny vyjazd. Minimalne by si po par kolach neznicil gumy, takze tie dolezite vyrovnane suboje mohli byt dlhsie.

1 Like

To by bolo super ale naozaj nerátam že niečo také by spravili skôr dajú montované blatníky a sklenený kokpit.

1 Like

DRS by malo byt pouzivane ,ked to pilot uzna za vhodne.Sucasne pravidla,ked predbiehany pilot nemoze pouzit DRS,pokial je viac ako 1 sekundu za dalsim pilotom ,robi predbiehanie uplne jednoduche.Tak isto by sa malo vratit dotankovanie,sucasne monoposty su na zaciatku pretekov tazke,nemotorne,hrozne to vyzera.

Je to nekonečný příběh.
FIA vytvoří nové pravidla se sliby, že se bude lépe předjíždět.
No, možná by se chytrolíni z FIA možná i trefili, ale co to? Zase zůstalo pouze u slibů. A vysvětlení? My jsme všechno spočítali správně, ale naše perfektní plány zhatila vyšší váha vozů.

A tak je to pořád dokola.
Přitom řešení je tak jednoduché. Stačí se podívat na konstrukce vozů z doby, kdy se ještě předjíždět dalo a překreslit je do dnešní podoby, aby si zasloužili platy.
Jenže to oni né, byli by celí nesví, že nedokázali vymyslet ani jednu zhovadilost, tak čmárají a čmárají až jsou vozy zase aspoň o 50 kg težší a už se těžší až budou mít dalších pět roků času na vymýšlení dalšího nesmyslu.

3 Likes

Však ale to by spravil aj ten pred ním, a vôbec každý by šiel a max prítlak v zákrute a na min prítlak na rovinke a žiadne trojky, či štvorky by nikoho nezaujímali pretože je to prosté, v zákrute nikdy nieje dosť prítlaku a na rovinke je ho vždy priveľa, momentálne je to iba o tom nájsť ten bod (kompromis) prítlaku aby mali najrýchlejší čas na kolo a najmenšie opotrebovanie gúm… Toto by úplne odpadlo…

toto je velmi insitna predstava konstrukterskeho sampionatu. Bud to zoberu tak ako vravis a konstruktersky sampionat ako taky mozu hodit do kosa, bude to uniseria, alebo sa budu snazit tak ako doteraz, t.j. konstrukterom dat do urcitej miery volnu ruku a pravidla obmedzit tak aby bola umoznena jazda v zavese a mimo idealnej stopy (co sa im niekedy viac a niekedy menej podari).
Dalsou alternativou by mohli byt zmeny sportovych pravidiel tak aby sa rychlejsie auta ocitli za pomalsimi a predbiehat sa bude.
Ono ked sa auta zoradia od najrychlejsieho po najpomalsie tak za normalnych okolnosti sa jednoducho neda ocakavat, ze sa toho na trati vela udeje.

1 Like

Dnešní vozy jsou moc přetechnizované.
Já bych šel jinou cestou, než ground efektem, který byl už jednou zakázaný. Určitě bych se vydal čistějšího aera s co nejmenším množstvím různých cimprlátek.
Třeba bych byl pro rovnou podlahu bez difuzorů.
Na křídla dal pouze jediné omezení a tím by byla celková plocha, ale bez deflektorů.
Dál už nemá cenu se rozepisovat, protože F1 stejně chce mít vozy co nejvíce komplikované.

keď to uzná za vhodné…áno, ale malo by to mať limit použití na závod, inak to nemá význam. Niečo ako push to pass, proste pridať výkon o niekoľko % ale len na určitý čas či počet použití. Takto to môžeš použiť na útok alebo aj obranu.

Nie vzdy je v zakrute dobry maximalny pritlak (ak je generovany kridlami). Prilis strme spoilery maju uz velky odpor, cize je tam nejake najrychlejsie nastavenie, ktore je pre kazdu zakrutu ine.

Maximálny prítlak je potrebný v každej zákrute kde sa nejde na plný plyn… môžeš ísť rýchlejšie a máš menšie opotrebovanie pneumatík keďže nejdeš v šmyku.