Aktívna aerodynamika bude mať až tri režimy, tímy mali obavy o bezpečnosť | Magazín F1 - F1online.sk

Necelé tri mesiace pred štartom novej sezóny FIA upravuje pravidlá aktívnej aerodynamiky. Novinkou je zavedenie tretieho aerodynamického režimu, ktorý bude akýmsi medzistupňom medzi dvoma už známymi nastaveniami predného a zadného krídla. Federácia sa tak snaží zvýšiť bezpečnosť nových áut.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/223469/aktivna-aerodynamika-bude-mat-az-tri-rezimy-timy-mali-obavy-o-bezpecnost

len dúfam,že tie systémy budú hneď od začiatku na 100% funkčné inak to smrdí poriadnymi prúsermi…stačí,že sa to pred zákrutou zasekne a nesklopí späť…

tento aktivny system bude ovladat pilot, alebo to bude automaticke podla okruhu?

Pilot bude ovladat jak boost tak sklon kridel, kdykoli kdekoliv.

Bude to ovládat pilot kdekoliv na okruhu, boost z elektromotoru bude jen na určitý zóny a musí být jezdec do 1s od soupeře

A ten boost na kvaldě to opět nechaj povolené, nebo se to logicky konečně zakáže?

Zatím to vypadá, že bude i v Q, ale FIA si v tomhle nechává zadní vrátka a Q oblast komentuje minimálně

V podstate to bude nieco ako aktivny podvozok ,ktory preslavil Williams zaciatkom 90 tych rokov a Adrian Newey.Nechapem,ze je z toho velke halo.Takze jasny favorit na titul je Aston a pre vykonny motor aj Mercedes,kedze bude opat rozhodovat aj spalovacia jednotka.

1 Like

1 Like

Stačí, když Honda bude do 5kw na spalováku a v elektrické části bude daleko před Mercedesem, Adrian udělá top aero :smirk:

1 Like

navonok to vyzera, že budu mat piloti vacsi priestor pre manevrovanie vdaka aktivnej aero a boostu, ale obavam sa, že ono a tak vsetci pridu velmi rychlo na najefektivnejsi sposob vyuzivania, a budu to robit ako cez kopirak, uvidime… ku konkurencieschopnosti, uvidime, su nejake pravdepodobne moznosti, ale uvidime, su tam obrovske otazniky

ja teda sledujem hlavne ferrari, a pride mi, že tam realne nikto nevie ci budu rychli alebo nie, ci su na tom dobre alebo zle, uvidi sa

Ty budeš za 3 měsíce hodně smutnej.

1 Like

Já jsem smutnej z tebe už teď, když věříš bulváru a ne AMuSu

Regulace vykonu turba pilotem, ziskani extra boostu behem zavodu neni nic noveho, jen se to tak nevypichovalo.

Pro kvalifikace se dokonce instalovana vykonnejsi turba.

ja tomu nerozumiem. Ked pilot pouzije na vyjazde, alebo na rovinke boost, tak mu to predsa bude na nasledujucej rovinke chybat. Alebo teda niekde mu to pocas kola chybat bude. NIeco podobne je vo Formuli E a tam to je sucast taktiky. Nielenze treba predbuhnut, ale aj si to nacasovat, ze kedy.

Ale boost bude jen na rovinkách a ještě vyznačených, aktivní aero prakticky po celém pkruhu a jezdec si to bude managovat podle sebe

ok, ale boost pojde len z energie, ktoru celu minu aj bez pouzitia boost, alebo mi nieco unika?

Boost bude z elektrické části, která bude vymezená, takže budou piloti muset mít energii na to, aby ji mohli využívat, prostě se pojede management od startu

takze si to bude musiet zmanazovat. Tu je rozdiel oproti DRS vcelku zasadny. Pri DRS platilo, ze akonahle sa piltot dostal do jednej sekundy mal k dispozicii vyhodu, ktora ho nijako nepenalizovala v inej casti okruhu. Boost bude vyhoda, na ktoru sa ale bude “platit”. Som zvedavy ako to nakoniec vypali.