Ako sa zmení technické oddelenie Aston Martinu? Je to na Neweym, odkazuje Stroll | Magazín F1 - F1online.sk

Veľká náborová kampaň Lawrencea Strolla dosiahla svoj vrchol v utorok, keď oznámil príchod najúspešnejšieho inžiniera v padoku Adriana Neweyho. Technické oddelenie tak zrejme čakajú isté zmeny. Majiteľ stajne Neweymu odovzdáva kľúče od technického oddelenia a prenecháva mu aj plnú právomoc robiť všetko, čo uzná za vhodné.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/170913/ako-sa-zmeni-technicke-oddelenie-aston-martinu-je-to-na-neweym-odkazuje-stroll

Výborně se to čte, Adrian plný závazek, volné ruce a denně makat :+1: :muscle: :green_heart:

1 Like

Kdybych zde měl vypsat všechny elitní odborníky, co znám, nebo jsem o nich slyšel, kteří se nechali zlákat na managing a totálně vyhořeli, tak by to bylo tak dlouhé, že by nikdo nedočetl do konce…

Co si myslis ty o tejto akvizicii?

Helmutko - Newey nastupuje k 1.januáru 2025. Takze svoj model a existujuci navrh auta od Astonákov na 2026 budu moct porovnat, zlucovat tak, ako som pisal vcera, ze to robili v 98 v McLarene.

Jak jsem už psal, jsem rád, že se to stalo, budu to ze zájmem pozorovat.

Je to další pokus o zkratku v čase a systému za pomoci “levného kapitálu”.

Nejsem si vědom že by se to někdy někde povedlo, a určitě ne dlouhodobě.

Takže statistika říká že to není dobrý nápad, ale neznáme skutečné cíle, takže těžko hodnotit.
Každopádně pro Neweyho dobrá výzva a východisko ze situace ve které se ocitl.

Myslis teda ze projekt s nazvom Stroll junior sampion F1 nema sancu ani s neweym?

Ako si predstavujes, ze bude Adrian do nastupu navrhovat svoj model auta pre 2026, ked nema k dispozicii od Astonu nic a v RB uz urcite na tomto aute pracovat nebude?

Moze mat nejaku predstavu alebo nakresy, ale dokopy asi nic realne, co by bolo podrobne rozpracovane.

F1 je v totální personální krizi, ale myslím že Stroll by nevyhrál ani kdyby jeho soupeře vybírali zcela náhodně mezi šampiony různých národních mistrovstvích v motokárách.

Ja sam neviem co si o tom mam mysliet ale neweyho podpis ma trosku upokojil ze starky stroll asi nebude len taka velka slibotechna za aku som ho doteraz mal

1 Like

Ja si nic nepredstavujem. Mam doma Adrianovu knihu a tam pisal ako mal vymysleny Williams na rok 1998, po prestupe do McLarenu návrh priniesol aerodynamikom McLarenu, ktori uz mali návrh na McLaren pripraveny. Auto s ktorym Mika ziskal titul bol zluceny koncept Neweyho a McLarenu. To iste sa pravdepodobne stane buduci rok na jar.

Nie je rok '98 a auta su o dost komplexnejsie a zlozitejsie. Inzinieri si vsetko overuju simulaciami a veternym tunelom. K nicomu z toho nebude mat Newey pristup pred prestupom.

Ano, moze vymysliet nejaky hruby nastrel auta, ale nie je tak lahke to zlucit s inym navrhom (alebo zacat odznova z Neweyho navrhom, pricom stratia dost vela casu oproti konkurencii) ako pred 25 rokmi.

Navyse sucasny RB by mal byt este Neweyho dielom, nie? A ukazuje sa, ze McLaren postavil lepsie, komplexnejsie, lahsie nastavitelnejsie aj ovladatelne auto ako RB. Tak bud sa Newey sekol alebo ho inzinieri v RB nepocuvali a isli proti nemu (co si vsak nedokazem predstavit, kedze odist sa rozhodol az v Japonsku tento rok a dovtedy bol hlava celeho dizajnu aut v RB).

Albon, Gasly aj Perez su prikladom, ze jazdit so sucasnymi Neweyho autami nie je lahke. Pilot musi vediet jeho auta ovladat. A jediny, kto to doteraz zvladol je Max. Nebyt Maxa, tak tie auta nikto nepovazuje za take super. A to Albon preferuje pretacavost, no nedokazal to zvladnut v RB. Perez preferuje nedotacavost, a preto tolko straca na Maxa, ked je auto pretacave (posledne mesiace maju problem s nedotacavostou). Alonso tak isto preferuje nedotacavost, takze aby sa nestalo, ze mu tie auta jednoducho nesadnu a bude v nich to, co Perez/Albo/Gasly (samozrejme o trochu lepsi, kedze je celkovo ovela lepsim pilotom).

2 Likes

To ale nemoze do 25 pre rok 26 robit ani konkurencia, ci? A od 25 uz AN bude naplno v AM… :slight_smile:

Tazko povedat. Isty odstup vs. primarna uloha vs. rozhodnutie o odchode su odlisne veci, navyse o velkej role Wacheho sa hovori najneskor od 23, co koresponduje aj s tymto Adrianovym vyrokom:
„Dnes je to veľmi vyspelý tím. Keď sme si prešli vrcholom nášho výskumu a dizajnu pri vývoji monopostu pre rok 2022, mal som pocit, že je čas si urobiť trochu odstup. Dôvodom bolo, že minuloročné a tohtoročné auto sú z veľkej časti evolúciou toho zo sezóny 2022,“ povedal Newey .

Plus jeho starsie vyjadrenia, ze niektore veci na monoposte nie su podla jeho navrhov/predstav…

1 Like

Nevím proč, ale dění v Astonu mi připomíná obdobu týmu Hesketh.

Netusim. Z prvej mi napada, ze preco by nemohli? Je to ich vec, ci ten cas v tuneli a cas inzinierov vyuziju na vyvoj auta pre 25 alebo pre 26. Uz viackrat takto v minulosti timy obetovali celu sezonu pred zmenou pravidiel.

A ak by aj nemohli vyuzivat tunel atd na tento ucel, tak urcite aspon zakladne simulacie budu robit (moj nazor).

23 vyzera byt evoluciou 22, ale tohtorocne posobi ako uplne nove auto (ci uz po vizualnej stranke, ale aj po stranke vlastnosti a ovladatelnosti).

Akoze ostatni si presadili svoje aj napriek jeho nesuhlasu? To je to, co si neviem predstavit, kedze on tam bol hlavny konstrukter/dizajner. :slight_smile:

Som vcelku zvedavý čo z tohto vznikne. Pokiaľ tam ale bude zaberať miesto junior tak sa tomuto zoskupeniu fandiť nedá. Aston bude mať paradoxne najväčšiu slabinu práve v jazdcoch. Alonso, hoc je jeden z najlepších v histórii, vek neoklame a predpokladám, že sa Neweyho auta poriadne ani nedožije. Neviem si predstaviť, že si senior nechá synáčika ponižovať ďalších x rokov Maxom. Ešte tam môže skončiť Lui po katastrofe vo Ferrari.

Pokial viem, tak presne pravidla k 26 este ani nie su, cize obetovat vyvoj 24 (aj na ukor 25) pre neiste 26, je dost risky…

Zakladne simulacie a predstavy suhlas, to sa deje uz teraz, ale do tuheho a konkretneho sa pojde od 25 pre nove pravidla, preto si nemyslim, ze “spojenie” predstav AN ktore teraz ma a toho na com aktualne robi AM je nerealne…

No a ten zvysok je fakt divny, ale tak mame ignorovat slova Adriana, ze si dal uz v 22 odstup atd.? Je nerealne, ze za zmenou a sucasnymi problemami je skor Wache a tym, ze Newey tam uz nie je, “tazsie hladaju riesenia”? Za mna ani moc nie… :slight_smile:

1 Like

Stroll ml. stejne jako vsichni vi ze kdyz nemas win auto neni kam se hnat, kazdy rok hledat motivaci musi byt vopruz, jsem na nej zvedavej.

sám sa vyjadril že chcel hrať tenis, má bohatého tatka, čo mu to všetko platí… :laughing:

Mám doma Adrianovu knihu​:joy::joy::joy:
Kde je napísané že to čo v tej knihe je, je uplna pravda?