Ako sa Schumacher vyrovnával s odchodom z F1? Slzami a trhaním si vlasov, priznal Nemec | Magazín F1 - F1online.sk

Mick Schumacher si v roku 2024 premiérovo vyskúša pôsobenie vo WEC. Po očku však bude stále sledovať dianie vo Formule 1, špecificky to, či sa v kráľovnej motoršportu neuvoľní jedno z miest. Nemec totiž aj naďalej sníva o návrate do najvyššej motoristickej súťaže, z ktorej sa pre neuspokojivé výsledky porúčal na sklonku roka 2022.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/140339/ako-sa-schumacher-vyrovnaval-s-odchodom-z-f1-slzami-a-trhanim-si-vlasov-priznal-nemec

Aj v tomto prípade zafungovala karma tak ako mala a jednobunkovec Steiner sa porúčal do večných lovíšť…

1 Like

Chapem, ze to bol jeho sen, ale treba sa vediet pozriet na vec aj realisticky. Je rozdiel snivat o tom patrit medzi 20 najlepsich pilotov a naozaj tam patrit.

Schumacher posobi ako dobry chalan a lavy tiez nebude, ale proste s F1 to nevyslo. Kopa pilotov takto konci, je len jeden z mnohych. Povedal by som, ze ma dokonca stastie ze si mohol odjazdit az dve sezony. Kopa pilotov co sniva o F1 povyhrava vsetky nizsie s3rie, logicky dalsim krokom by mala byt F1 ale tam jednoducho nie je miesto a ani si k monopostu F1 nepricuchnu.

5 Likes

Po dlouhe dobe slysim rozumnou rec, pro nekoho je cokoliv jineho nez F1 ponizenim, i kdyz se motaji na konci pole, je lepsi jinde vitezit.

1 Like

Mick by mal oslovit Audi a Andrettiho.Pre rok 2025 su volne miesta u Andrettiho a pre rok 2026 u Audi.Problem mladeho Schumachera je,ze nie je taky drzy a priebojny ako jeho otec,ten hned pri premiere vyhlasoval,ze je najlepsi a postupne sa skutocne najlepsi stal.Mick je generacia mladych ludi,ktori poslusne plnia prikazy a na vsetko sa vyjadruju neutralne…

Je to tak. Keby zobral poriadneho pilota, snáď by mali lepšie výsledky a majiteľ týmu by bol spokojný. Aj napriek podpore a peniazom od Ferrari to s Mickom nevyšlo. Škoda.

Chyba asi byla i u Mickova týmu, ani nevím, kdo mu dělá manažera. Sabine Kehm? Doufám, že ne maminka, nic proti ní :slight_smile: . Měli to zkusit od začátku jinak, pokud tedy byla jiná reálná šance než Haas. Zkusit u Audi by to měl, ale mám dojem, že jeho příležitost minula, i když to třeba nebyla úplně jeho vina. Už se tlačí do hry jiní zájemci a budou přibývat každý rok. V tomhle má @raptor22 pravdu, šanci dostal a nevyšlo to.

2 Likes

Vobec by ma neprekvapilo, keby v Audi dostane sancu na reparat. Nizsie s3rie nesledujem, takze neviem, ci je tam nejaky nadejny nemecky talent, ale verim, ze Audi by chcelo nemeckeho pretekara. Pokial bude Schumacher podavat vykony v inych seriach a s Wolffovou pomocou bude udrziavat kontakt s F1 ako rezervny jazdec a pilot simulatoru, neda sa vylucit, ze sme o nom nepoculi naposledy.

Je to cisto moj amatersky nazor, ale nemyslim si ze spravi nejaku dieru do sveta F1, na sampionoch clovek videl ze z nich nieco bude aj v slabych autach a za nepriaznivych podmienok. Dieru vsak nespravi 90% tych, co sa tam dostanu a aj tak sa tam vozia, preco by teda nemohol aj on.

6 Likes

U Audi by asi pro něj mohla být největší šance, ale musí celkově svůj přístup zprofesionalizovat právě včetně realizačního týmu. Jeho celé účinkování bylo trochu zvláštní, připadalo mi, že je hodně ve vleku událostí bez vlastní iniciativy (tím myslím svojí i svého týmu). Je hezké, že se o něj staral Vettel, ale to ten dojem jenom znásobovalo, jako by to byl takový “syn paddocku” a ne samostatný dravý závodník. Nicméně ráda bych ho ještě viděla v F1 v trochu slušnějším týmu, a kdyby nějaký slušnější tým vystřídal zcela zbytečný Haas, tím líp :slight_smile: .

2 Likes

V tom uplne suhlasim. Neviem kto ho manazuje, tiez to nesledujem, ale dobru robotu urcite neodviedol. Vettel sa podla mna do nicoho hlbsie neangazoval, prisiel mi skor ako taky radca/polotrener/starsi brat. Schumacher bol v jazdeckej akademii Ferrari a tak sa asi ani Vettel moc nestural v tom, ako a kam sa mladik posadi. Urcite sa “tam v pozadi” (ci uz zo strany Schumacherovho manazera alebo jeho samotneho) mohla odviest ovela lepsia robota(pred a aj pocas angazmanu v Haase), faktom pre mna zostava, ze sancu v aute mal, volant do ruk dostal a naozaj si neviem spomenut za tie dva roky na moment, kedy by som si povedal “wau, ten je dobry, z neho nieco bude”. Ale nezaposobil na mna ani nijako negativnym dojmom, cize vobec sa nebudem rozrusovat nad tym, ked v Audi dostane druhu sancu. Stale je tu faktor “Schumacher” a vela jazdcov nieze nedostalo sancu na reparat, nedostalo ani sancu posadit sa do auta

Gunther bol velmi specificky sef teamu, ja som ho bral, vela ludi ho neznasa zrovna kvoli historii so Schumacherom, ale Haas bez neho bude podla mna uz uplne nevyrazny a zbytocny. Neviem si predstavit, co z toho kto dokaze postavit, ked nic nemaju vlastne, cize za mna suhlasim, po odchode Steinera, zbytocny team

3 Likes

Má krásnou přítelkyni, cestují po světě a je šťastný. F1 není pro jeho povahu.

Čím ťa Mick tak oslovil že mu tak fandíš ?

Zase tak moc mu nefandím. Ale myslím, že proti všemu očekávání a slibům (vítěz F2 a Schumacher k tomu!) nakonec nedostal účinnou podporu, aby mohl ukázat, co umí. Podle mě s ním Ferrari nezahrálo férovou hru a hlavně jeho okolí tomu zavčasu nedokázalo čelit a shánět něco jiného, takže to celé dopadlo nějak divně. Jasně, není první ani poslední, i dvě sezóny v F1 jsou pro hodně jezdců nedosažitelný sen a jeho šance jsou po odchodu už asi minimální, ale nezlobila bych se vidět ho ještě jednou v trochu slušnějším týmu.

Čiže by si mu dala znovu šancu kvôli menu ak tomu dobre rozumiem. Lebo s posledných víťazov F2 ktorý sa dostali do F1 podal najhorší výkon. Piastri je v prvom roku vyrovnaný skúsenému Norisovi na začiatku sezóny s otrasným autom a rovnako aj v druhej polovici s autom na špici. Mick sa ani v druhej sezóne nedokázal vyrovnať slabému Magnusenovi. Prečo teda nedať radšej šancu novým pretekárom čo ešte nedostali šancu v F1 aby mohli ukázať či majú nejaký talent alebo nie ale pchať tam znovu marketingové meno. Ešte aj Verlein by si podľa mňa zaslúžil znovu šancu v F1.

To nerozumíš dobře. Vzhledem k tomu, že se jednalo o vítěze F2 se jménem Schumacher z akademie Ferrari jsem čekala, že se o něj Ferrari o dost jinak postará. Takhle mi připadá, že právě oni vytěžili jenom jeho jméno a odložili ho do naprosto nevhodného týmu - první rok se tloukl s úplně nesmyslným autem (hůř než nejhorším), druhý rok nastoupila nová pravidla a vlastně začínal znovu. Připadalo mi, že Ferrari právě kvůli vlastnímu marketingu šlo o to, aby to jméno nevytěžil někdo jiný, ale samotného Micka docela pohřbili. Asi ne nadarmo o něj stál podle vlastních slov Franz Tost, který by se mu uměl určitě jinak věnovat. Takhle jsme se vlastně pořádně nedozvěděli, jestli v tom mladém Schumim něco je nebo fakt není. Ale je asi nejpravděpodobnější, že další šanci už nedostane. Slovy klasika: “Fraška života letí dopředu jako splašená herka a diváka už pranic nezajímá zápletka z prvního dějství :smile: !” - přišli a ještě přijdou další mladí piloti.

1 Like

Ferrari bych neobviňoval. Bez něj by se Mick možná nedostal ani do F3.
Haas vedle Mazepina byl pro něj taky milodar. Zatímco Mazepina Ferrari nepustilo ani na simulátor, tak Mick se mohl prohánět s dva roky starém Ferrari prohánět po Fioranu. Takovou výhodu dnes nedostává žádný nováček. Tedy kromě Strolla. Ten ve svých začátcích měl taky možnost kondičních jízd myslím ve Williamsu.

No a pak přišlo porovnání s Magnussenem, kterého dodnes moc lidí jako dobrého pilota nebere.
A přišel Mickův propadák. V půli roku Ferrari oznámilo, že od Micka dává ruce pryč.
Samozřejmě se kritika opřela do Haasu, ale pro něj měl Mick podobnou hodnotu jako pro MHD platící cestujíci.

Pak se nad Mickem smiloval Mercedes. Bez dalšího pokračování ho taky pouští k ledu.
Kdyby v něm něco viděl, tak by ho protlačil do Williamsu místo Sargeanta.

Kdyby neměl slavné jméno, tak od Ferrari i Mercedesu by u milosrdného mlčení nejspíše nezůstalo.

2 Likes

Schumacher byl dlouhodoby projekt Ferrari, bohuzel tlacenka se nevyplatila, zda se ze chudak Ticktum vedle nej pravem trpel az z toho protezovani skoncil na pokraji silenstvi :laughing:

To je právě to, co nevíme. Možná by se bez Ferrari nedostal ani do F3, možná dostal, kdyby vsadil od začátku třeba na Mercedes. A třeba by se dostal jako debutant do Williamsu a mohl se tam v klidu vyjezdit v normálních podmínkách. Mickův propadák s Magnussenem se opírá hlavně o první půlku sezóny, která pro něj kvůli změně pravidel byla extrémně těžká a Kevin získal v prvním závodě 10 bodů, pak už to taky taková sláva nebyla. Nakonec letos oba dohromady získali tolik bodů, jako Mick sám vloni. Do určité míry je to věc náhledu na nováčka a trpělivosti s ním, a ta tam zjevně vůbec nebyla. Třeba by to i tak dopadlo stejně, to je možné. Tobě připadá jako protěžovaný budižkničemu, mně připadá, že byl od Ferrari akorát vycucnutý a odkopnutý.

Já myslím, že už v F3 a F2 došlo k nějakým nepravostem. Hlavně v F3 bylo hodně viditelné jak v první půli roku žádné výsledky a v druhé půli se najednou stal zázrak. V F2 se na zázračnou živou vodu čekalo rok a půl.
Jenže tam se ještě dalo nějakým způsobem pomoci.
F1 ale byla jiná liga.
Na druhou stranu jsme už v F1 viděli platiče, kteří byli o úrověň níže než Mick, jenže ani Ti se většinou déle než dva roky neudrželi. Možná hájení po první sezóně končí a nastává tvrdá realita.

1 Like

Nebo potřebuje na sžití s autem víc času, nemusí v tom být nic nekalého. Ale myslet si může každý co chce, stejně se to těžko dá potvrdit nebo vyvrátit :woman_shrugging:.