Ako prišiel, tak aj odišiel. Hornera vykopli podobne nemilosrdne ako jeho predchodcu | Magazín F1 - F1online.sk

V Milton Keynes skončila po dvadsiatich rokoch jedna veľká éra. Christian Horner bol s Red Bullom v dobrom aj v zlom, videl všetky jeho úspechy i sklamania, vraj nevynechal jedinú veľkú cenu svojho tímu a každý víkend poctivo sedel na boxovom múre. Teraz je preč. Aj keď bol historicky prvým a donedávna jediným šéfom Red Bullu, s tímom nebol od jeho prvého dňa.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/207569/ako-prisiel-tak-aj-odisiel-hornera-vykopli-podobne-nemilosrdne-ako-jeho-predchodcu

Důvod je přece jasný. Už loni zaměstnanci remcali, že přišli o bonusy za pohár konstruktéru a letošní prémie budou ještě menší, když tým nejspíše skončí v PK až čtvrtý. To jsou pouze peníze za PK. Ty se dotýkají platů pro zaměstnance.
Mnohem větší ztráty utrpí majitelé RB za odchod sponzorů. Jen vyhození Péreze stálo RB téměř 20 mega, ale ztráta Slima a nejspíše i dalších sponzorů bude ještě citelnější.

No a ještě tady máme RBPT.
Ztráta Hondy a výroba vlastních motorů bude stát RB pořádný balík a nikde není jistota, že vlastní motory budou na úrovni použitelností v F1 a přitom jsou náklady doslova tak gigantické, že jsou velké i pro světovou automobilku Renault a to jim továrna stojí a výroba běží dlouhé roky.
Motor RB ještě nikdo neslyšel, ale už teď spolkl tolik peněz, že by si za ně mohl RB pořídit třetí tým.

Vím, že né za vše může Horner, ale nějaký viník na kterého se všechno hodí se přece najít musí.

Thajská,kultúra" sa ukázala v celej svojej kráse… Majitelia malinoviek si myslia že im patrí celý svet… Horner si takto nezaslúžil vyhadzovať zato čo dosiahol a vybudoval RB

Jenže nebýt Thajců, tak Rakušáci vyhodí Hornera už loni.

Majú to ťažké tí zamestananci. Všetci sú určite zadĺžení a teraz nebudú mať z čoho platiť hypotéky, leasingy, spotrebné úvery, pôžičky od nebankoviek a známych. Až ich človeku príde trochu ľúto. :upside_down_face:

5 Likes

Když o slušné peníze příjdou do jednoho všichni zaměstnanci, tak to zákonitě dopadne docela slušnou vzpourou.
Sranda je ale v tom, že výměna šéfů nikomu ušlý zisk nevrátí a remcáni bude pokračovat dál.

Keď dokázal padnúť Ron Dennis v McLarene tak padne v F1 každý šéf. Lebo Ron Dennis bol “pán boss” tímu…:smirk:

4 Likes

Nemyslim si, ze z toho vsetkeho sa da vinit Horner. Mohol byt sef teamu, ale nezda sa mi, ze by si mohol rozhodovat sam ako chce a ocividne aj tie pravomoci co mal niekomu vadili.

Je dost mozne, ze Horner chcel zacat stavat auto menej orientovane na Verstappena a z casti odtial prameni ten omielany problem s tym, ze ma vela kompetencii. Marko by radsej niekam dosadil svojich ludi a Horner to blokoval

ako je to vlastne s premiami zamestnancom? zapocitavaju sa do rozpoctoveho stropu?

RB je velký kolos a ještě se rozrostl o RBPT.
Dříve Hornerovi “pomáhal” Mateschitz. Ale možná to bylo naopak. Třeba Horner pouze pomáhal Didimu.
Didi bohužel opustil tenhle svět a za něj žádná adekvátní náhrada nepřišla.
Bohužel se nezdá, že by dědici pro tento sport sdíleli stejné nadšení a možná ani sami neví jak pokračovat dál.

Pokud má Red Bull znovu ožít, tak by měli zabrat především dědici, protože je alespoň já vidím jako nejslabší článek celého formulového společenství, které vlastní.

Když nepřeženeš catering, tak na nich asi moc nezáleží.

Né, neber to vážně.
RB má tu výhodu, že můžou různě přelévat peníze z RB do Toro Rosso a naopak. Proto chtějí, aby se Toro Rosso přesunulo na ostrovy, když jim v tom už pravidla nebrání. Co se týče počtu zaměstnanců, tak si myslím, že RB bude se zaměstnanci spadat do průměru. RBPT prý má mnohem méně zaměstnanců než Mercedes.

no ale rozpoctovy strop vyuzivaju naplno a ak pocitaju, ze budu vyplacat premie za titul tak si musia predsa urobit miesto pod stropom a o to menej dat pocas sezony na vyvoj a ak titul vyjde tak su tesne pod stropom ak nevyjde tak zbytocne premarnili moznost vyuzit tie peniaze do vyvoja :slight_smile:

ak by ale premie nemali byt pod stropom potom je to velka diera, lebo ved staci aby si tim nastavil tak nizku latku na premie, ze to naisto splnia a potom mozu uz s normalnymi platmi na hranicu stropu a po sezone im tie platy zvysia vyplatenim premii

alebo sa tie premie vyplatia a zapocitaju az do dalsej sezony?

S těmi stropy to není tak jednoduché.
Prý se nepočítají čisté peníze, ale papírová hodnota dílů, nebo náklady na výrobu.
Příklad: Když si sám vyrobíš převodovku, tak jsi papírově utratil třeba dva mega. Když si ale převodovku koupíš, tak tak jsi utratil třeba 10 mega, protože výrobci mají náklady na vývoj, energie, výrobní prostory atd.

Dříve si TR samo vyrábělo nápravy, ale letos už brali vývojově starší díly od RB, takže tam se účetní politika dost změnila.

A v samotném Red Bullu taky nejdou náklady na oba jezdce rovným dílem. Emil dostává to nejlepší co mu RB dokáže poskytnout, ale na týmové dvojce se šetří kde se dá. Žádné horké novinky, ale pokud možno vyždímat veškeré skladové zásoby do poslední odrobinky, aby se co nejvíce ušetřilo na vývoj vozu. Možná týmové dvojky dostávají více novinek, než Emil, ale pouze v rámci testování. Dříve byl takový postup zcela běžný i když stropy nebyly, ale testovací prostor už omezený byl.

Jak to je s rozdáváním prémií netuším, ale momentálně je tohle asi poslední záležitost která by RB trápila.

to viem, ze nie vsetko sa pocita na ciste peniaze, ale stanovuje sa nejaka hodnota, ale ta “papierova hodnota dielov” sa myslim pocita pri nakupovanych suciastach ktore si nevyrabas vo vlastnej rezii, prave preto aby si to timy nemohli cez svoje dcery nakupovat za dumpingove ceny

Neviděl bych za tím pouze možnost podvádění, ale hlavně pobídku, aby se týmům vyplatilo si díly vyrábět samy.

Red Bull sa tak rychlo na nohy nepostavi. Mekies to nevytrhne. A ak bude buduci rok auto aj PU stat za h0vno, odide este aj Verstappen.

Ked cela tato vec minuly rok zacala, cital som (uz si nepamatam kde), ze mlady Mateschitz vobec nezdiela vasen svojho otca, dokonca na Hornera a RBR ziarlil, lebo Dietrich im venoval viac casu a pozornosti, ako jemu. Vtedy sa dokonca hovorilo, ze Horner sa snazil team dostat do svojich a thajskych ruk. Ak je to o mladom Mateschitzovi pravda, ani sa mu nedivim.

Uplnu pravdu sa asi tak skoro nedozvieme, ale za mna si takyto koniec Horner nezasluzil. Od smrti Mateschitza to tam ide dolu vodou a toto bola posledna kvapka, tam to vyzera, ze uz pomaly mozu na vstupne dvere zavesit tabulu “posledny nech zhasne”

3 Likes

To je tak hrozne tažko povedať, lebo zase celú Bernieho F1 zbierku kúpil práve Mark :confused:

1 Like

Nadšení vypadá jinak. Ale co se dá dělat, každý jsme jiný a proto je ten život i v F1 tak pestrý.

@rHapo
Investice nemusí mít s láskou nic společného.

Bez dalsieho infa mozeme len hadat. Asi je vsak dostatocne jasne, ze nejake obtazovanie ci slabsia vykonnost tento rok v tom nehrali zasadnu rolu.

1 Like