Ako jediný z mojej generácie som nemal víťazné auto, hovorí frustrovaný Ocon | Magazín F1 - F1online.sk

Patrí Esteban Ocon k najviac nedoceneným alebo najviac preceňovaným pilotom? Máme pocit, že to môže byť len jedna z týchto dvoch možností, pretože francúzsky pretekár je vo Formule 1 už desať rokov, čo je dôkaz jeho rýchlosti a spoľahlivosti, ale zároveň nikdy nesedel v monoposte top tímu, čo môže byť zároveň dôkaz jeho nedostatočnej rýchlosti a spoľahlivosti. Aj on sám je frustrovaný z toho, že celú kariéru strávil na chvoste alebo v strede poľa.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/203501/ako-jediny-z-mojej-generacie-som-nemal-vitazne-auto-hovori-frustrovany-ocon

ocon nikdy nebude v top teame, jedine co dokaze je kluckovat v brzdnej drahe, aby sa ho nedalo predbehnut… som bol prekvapeny, ze tento rok vobec dostal sedacku… ale asi preto, ze je lacny, taky Perez asi chcel vela…

Síce mu fandím, je to môj obľúbenec, ale ak sa doteraz nedostal do top tímu tak už ťažko. Jedine, že by RB po odchode Maxa spanikáril a zobral Estebana

1 Like

K tomu, aby se jezdec dostal do vítězného týmu, jsou potřeba i faktory, které sám těžko ovlivní. Hlavně momentální situace na trhu s jezdci, síla sponzorů a normální štěstí, to známé být ve správnou chvíli na správném místě. Ocon je slušně rychlý jezdec a jako středopolař určitě hodně dobrý, takže angažmá si sehnal bez ohledu na nějaké kontroverze s kolegy. To nemá zdaleka takovou váhu, pokud jezdec má rychlost. A že by ho Alpine předčasně propustil proto, že nadával zaměstnancům, snad nemusím brát vážně, ne :smile: ? Sám chtěl odejít od začátku sezóny a vůbec se s tím netajil, pak došlo ke kolizi s Gaslym v Monaku. Údajně ho tým chtěl suspendovat na další závod, ale sponzoři jim to prý rychle rozmluvili. Pak se Alpine domluvil s Haasem, že jim ho uvolní na testování, ale zato pojede poslední závod Doohan, to už si myslím pamatujeme všichni.

5 Likes

Nesuhlasim, podla mna ma kazdy jazdec plne vo svojich rukach, ci sa dostane do vitazneho timu. Vonkajsie faktory sice ovplyvnuju rychlost, s akou sa to stane, ale dobri pretekari, ktori maju potencial bojovat o titul, sa skor ci neskor do vitazneho auta dostanu. Stastie uz viac ovplyvnuje, na aky pocet titulov tu techniku budes mat, ale svoju prilezitost ziskat titul dostane kazdy, kto na to ma.

3 Likes

podla mna ho nemal ani Albon, Gasly, Giovinazzi, Zhou, Stroll, devries…
Strafil som sa do jeho generacie dobre?

Za mě je tohle strašně idealizovaná představa. Už jen ten vstup do F1 je problematický. Musíš se dostat do nějaké akademie, protože vstup na vlastní pěst je v podstatě nerealizovatelný. A v té samotné akademii to musí být hodně o štěstí, záleží jak si všechno sede a následně jestli tě někdo “správně” posoudí jako vhodný talent pro F1. No a když už se teda dostaneš do F1, tak zase je to o tom jestli to všechno správně sedne. Vzpomínám na takového Vandoorna, který byl v nižších byl super talent, ale v F1 přišel v nejhorší době a shořel jak papír.
Talentů je hodně, vítězné auto bývá většinou jen jedno. :slightly_smiling_face:

1 Like

Podla mna tam nikdy nebol ten rozdielovy faktor. Suhlasit mozem len do istej miery. Ocon urcite ma na to aby vo vitaznom aute vyhral, to bez debaty. A tam sa da vidiet v istom zmysle, ze povedzme nemal take stastie ako napr Norris, ktory ako mlady pilot skoncil v stajni, ktora rastla az dorastla do dominantnej sily.

Ale na druhej strane sa neda povedat, zeby konstantne dominoval nad timovym kolegom a zeby niekolko krat za sezonu spravil dobry vysledok len vdaka svojmu majstrovstvu. Keby sa to dialo, tak by bol urcite v hladaciku napr Helmuta Marka.

Takisto by to bol asi Gasly kto by musel odist. A tu sa akosi kruh uzatvara, pretoze prave Gasly nie je creme de la creme startoveho pola, ale povedzme ze skuseny a spolahlivy stredopoliar. Ak chce pilot miestenku v top stajni musi sa cez takuto prekazku vediet dostat.

1 Like

Ano, suhlasim, moj komentar sa vztahoval len na jazdcov, ktori sa do F1 uz dostali. Samotny vstup do F1 je ovela viac podmieneny stastim a peniazmi.

3 Likes

A co třeba Hulkenberg? Byl považovaný za talent srovnatelný s Vettelem a kariéra se mu vyvinula tak, že nemá ani pódium. Z nějakých důvodů v opravdu dobrém týmu nikdy nebyl. Tak možná teď… Ale to už mu taky táhne pomalu čtyřicítka.

1 Like

Ja si pamatam ako Hulk podpisal Renaultu a 2 tyzdne nato Rosberg ohlasil odchod. Ano Hulk je urcite lepsi pilot ako bol kedysi napr Damon Hill, Massa, Sainz, Perez. Poda mna bol talentovanejsi ako Rosberg, ale nejak mu to nevyslo. Mozno mu fakt nieco chybalo…

1 Like

Myslím, otázka není, jestli je nebo není rozdílový jezdec. Pro mě je dost solidní středopolař. Ale jiní jezdci srovnatelné úrovně, jako právě třeba Pierre Gasly, prostě tu možnost měli, byť museli třeba ten dobrý tým nedobrovolně opustit. On (a nejen on) tu možnost nedostal. V tom velká logika není a úplně ovlivnit to nelze :woman_shrugging:. A s Hulkem to byla myslím čistá smůla, nic víc…

1 Like

Hulkenberg ani nahodou nebol talent porovnatelny s Vettelom. Vettel prisiel do F1 a s Toro Rosso, vtedy jednom z najslabsich aut v poli, skoncil v sampionate osmy, pred oboma pilotmi ackoveho timu, dokazal zvitazit v Monze a v Brazilii priamo na trati zdolal Hamiltona v McLarene. Hulkenbergova kariera sa zadrhla uz v jeho prvej sezone, ked ho zajazdil veteran Barrichello. Ano, pripustam, ze u neho mozno absentovalo stastie, ktore mali Massa, Perez alebo Bottas, ale zase sa nemusime tvarit, ze si Hulkenberg svojimi vykonmi zasluzil miesto v top time. Aj keby sa tam ocitol, tak by bol len dvojka a nie adept na titul.

1 Like

No ci ju mal Gasly je na diskuziu. Mal k dispozicii pol sezony 2019. s RB sa vtedy dalo vyhrat len ak Mercedes ci Ferrari mali suboptimalny vikend. Bol novacik v RB a v pozicii dvojky.

1 Like

Myslím, že v juniorských dobách za takový talent považovaný byl, ale pořád se bavíme o něčem jiném. Nejde o to, jestli si to místo zasloužil nebo by byl adept na titul. Jde o to, že jezdci srovnatelné kvality tu možnost dostali, a není v tom vždycky osobní zásluha. To je asi celé.

Ano, ved ja nerozporujem, ze sa do top timov vedia dostat aj slabi jazdci. To ale nic nemeni na tom, ze kazdy jazdec, ktory ma na to, aby bojoval o titul, svoju prilezitost skor ci neskor dostane.

Asi se shodneme, že se úplně neshodneme…

Ocon sa znova hrá na to typické chúdatko :smiley: akú ma najvačšiu smolu atd… je to jeden z najviac arogantných jazdcov na gride, obrovské reči, ale skutky žiadne, to čo predvádzal Alpine ani nemusíme spomínať, samé intrigy, hádky a urážky, či na kolegu, alebo na team… je to typický midgrid jazdec…