Ako budú vyzerať monoposty po zmene pravidiel? Všetkého budú mať menej, hovorí Symonds | Magazín F1 - F1online.sk

Menej kilogramov, menší prítlak a približne rovnako veľa koní – tak nejak by sa dali charakterizovať zmeny, ktorými si prejdú monoposty s príchodom nových pravidiel v roku 2026. Viac o nových technických predpisoch – respektíve o tom, ako sa odzrkadlia na autách nasledujúcej generácie – prezradí hlavný technický riaditeľ Formuly 1 Pat Symonds.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/148598/ako-budu-vyzerat-monoposty-po-zmene-pravidiel-vsetkeho-budu-mat-menej-hovori-symonds

Zase slubuju ze to budu mensie auta …
Ked si zoberiete stroje 2021 a 2022, zmeny v celkovej velkosti nie su ziadne a su este tazsie.
Takze veríme …

Za chvíli bude víc dodavatelů motorů, jako týmů. Nevím, na co to bude dobré.

““jazdci sa budú viac šmýkať”” to je o čom,keď budú v kuse bojovať s ovládaním auta…treba podstatne lepšie pneu aby sme videli pretekanie,nie šmýkanie sa…

mi nieco uslo v tych pravidlach? cca 90% z elektromotoru? cely cas citame o nejakych 350 kW z elektromotora tzn 3x viac ako doterajsich 120kw

tusim, ze to bude prekladom a zdroj hovoril nieco ine. kludne ma opravte

350 je kolik to má dostat z rekuperace.

akoze auto ma mat 1000 koni, 900 bude robit standardizovany elektromotor a 100 bude robit ten uzasny spalovaci, pre ktory sa vsetci zapisu do F1? Na prezentaciach potom budu vypravat ludom “moj 100konovy motor je lepsi ako tvoj 100 konovy motor” To co sme, v klube trabantov doboha? PREC S ELEKTROMOTORMI KOMPLET!

cize 350 z mgu-k a “samostany” elekromotor o vykone cca 550 tak?

Vykon ma byt pol na pol 500 koni spalovak a 500 elektromotor. ICE bude musiet slapat aj ked pilot zlozi nohu z plynu. Bude to mat zaujimavy zvukovy profil.

Na plny plyn sa ide cca 60% okruhu, brzdi sa kolko? 5%? viac asi nie. Zvysok sa nebrzdi a nejde na plny plyn. To su prejazdy zakrutou a vyjazdy zo zakrut kedy musia regulovat vykon.
Cize na dobijanie baterie im ostane maximalne 40% kola aj to som este prehnal pretoze ked pilot potrebuje vykon medzi 50 a 100% uz nemoze dobijat bateriu. Takze max cca 35%, co je zhruba tretina kola.

Tu asi hra rolu tych 900 koni, ktore spomina Symonds. Neviem sice kolko percent brzdneho ucinku maju zadne kolesa (k nim je pripojeny elektromotor) ale je mozne z v urcitej faze brzdenia by mohli vediet vyuzit aj 900 konovi elektromotor. Vykon spatne na kolesa moze byt obmedzeny na tych 500 (ale to asi ani nie je potrebne obmedzovat). Tym padom by sa mohli dostat blizsie k tym 1000 konom pocas 60% kola kedy sa ide na plny plyn.

1 Like

Takže posjaná Formule Ee.

vykon ers nesmie presiahnut vykon 350kW,

pointa je, ze v technickych reguliach - zajtrajsich :smiley: som nenasiel samostatny elektromotor o 500 konoch.

motor, mgu-k a electric storage kde je medziclanok vzdy MGU-K limitovany 350kW

https://www.fia.com/sites/default/files/fia_2026_formula_1_technical_regulations_pu_-issue_6-_2024-03-29.pdf

pripadne na stranke fia vyhladaj dany dokument, na strane 14 je krasne ukazany ako je distribuovana energia.
ja tomu pridem na kloub :smiley:

2 Likes

“They will be, at the moment, cars with electrical power fully delivering 900 horsepower,” he told the official F1 channel. “We’re going to be over 1,000 horsepower with the ’26 car, [we] want more of it coming from the electric motor.

1 Like

Takze more of it rovna sa vacsina

Víš jaká je to cocotina?

Nevím jestli je chyba ve školství, nebo absolutní neschopnost redakce sehnat zaměstnance, který má o motorismu aspoň trochu páru, ale to co se nám tenhle pokus o redaktora snaží vnutit je urážka která si zaslouží trest před nastartovaným Lakatošem.

Copak už někdo viděl závodní turbomotor F1 o obsahu 1,6 ccm s výkonem pohých 100 koní?
V takovém případě týmy nemusí zbytečně utrácet nějakých 20 000 000 Euro za motory a raději si koupit jeden pořádný 1,5 dCi od Renaultu o výkonu 115 koní za deset tisíc Euro se kterým odjezdí několik sezón s průměrnou spotřebou pět litrů.

Panečku to by bylo konečně EKO o kterém se F1 ani nesní.

1 Like

ale ved sa tu nerozculuj no :slight_smile: zajtra pride nejaka pecka zo zakulisia a na toto si nikto nespomenie :smiley:

Já se přece nerozštiluji. Pouze kroutím hlavou nad některými rádoby odborníky. Bez kopíráku by nejspíše umřeli hlady.

1 Like

tak som si to vypocul, redaktor si to zle vylozil. Pat rozpraval o novych autach asi 3 vety uplne na konci.

Auta s dnesnym kombinovanym vykonom spalovacej casti a elektrickej 900 koni budu mat od 2026 cez 1000 koni.

Inak stoji zato si to vypocut. su tam ovela zaujimavejsie veci.
beyond the grid

2 Likes

ja som na to zvedavy. podla mna nie je sanca ze daju 350kW z baterie pocas 60% kola ked sa ide na plny plyn.

9MJ mozu maximalne uskladnit v baterii pocas jedneho kola.
350kW motor ak ide naplno cucne 0.35 MJ kazdu sekundu, to teda vydrzi na 25 sekund. na okruhu ktory trva prejst okolo 1:30 (90s 60% na plny plyn) potrebuju ist na plny plyn 54s. Takze z tych 350kW budu moct pouzit tak zhruba 160, 510kW dokopy v prekekoch co je cca 700 koni. Do kvalifikacie vyrazia s nabitymi bateriami takze tam to bude lepsie.
Mali by to trocha posunut hore. tych max 9MJ za kolo smerom do baterie sa mi zda malo.

To je co ta blud 900k z elektriky. Dúfam ze je to. Preklep už aj tak sa mi to nepáči to eko zmyslanie. F1 ma byt kráľovná motošport a nie esport. Viem si to. Predstaviť max 50p spalovak 50p elektrika.

A ty si ukážka čoho? Narážaš na to, že v článku je chyba. Očividne tam chyba teda je. A sám vzápätil zadreš

Úvodzovky

Týmto si sa povýšil na úroveň Tomáša Masára. Je na mieste, aby si podobný hanlivý komentár napísal aj na seba.