Ak to nevyjde, bude to moja vina, hovorí Leclerc. Na kvalifikáciu chcel ešte menej softov | Magazín F1 - F1online.sk

Na okruhu Catalunya sa nepredbieha tak ľahko ako na iných tratiach, a preto býva kvalifikačná pozícia veľmi dôležitá. Charles Leclerc sa však v sobotu rozhodol kvalifikáciu obetovať v prospech pretekov. Uvedomuje si však, že ak to v nedeľu nevyjde, bude si musieť sám sypať popol na hlavu. Jeho tím chcel totiž staviť na konvenčnú taktiku.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/202467/ak-to-nevyjde-bude-to-moja-vina-hovori-leclerc-na-kvalifikaciu-chcel-este-menej-softov

Ak tomu dobre rozumiem tak leclerc pouzil v fp3 jednu sadu cervernych namiesto zltych, aby mal cerstve zlte na preteky? lenze ostatni na tych zltych v fp3 aj tak odjazdili len out lap, rychle kolo a in lap, cize podla mna to nejaka masivna vyhoda asi nebude ci?

Mám taký pocit, že CHLE má až 2 sady žltých … :smiley:

A kde jsou ty ušetřené červené? :smiley:
To samé se říkalo o ALonsovi, že šetří červené.
Nejspíš to může být chyba grafiky.

Není chyba. Aston má v oblibě zaběhávat gumy jedním kolem bez zátěže, takže jsou nové, ale píše se že jsou použité.

Tak po včerejší Q Alonso machrovali, že jeli jen jeden pokus, protože si chtěli ušetřit červené pneu pro závod. To samé Leclerc a to “odslupkování” je potvrzená blbost.

Já jsem to četl taky i na nějakém jiném webu, ale tam bylo jasně popsané, že gumy už mají za sebou záběhové kolo. U Astonu se nejedná o žádnou novinku, dělají tak už roky.

Já jsem četl, že když už jednou tu pneu proženeš teplotou a pak znova, tak to je ještě horší než nová.
Kdyby to mělo výhodu, tak to dělají všichni.
Alonso to bude mít nějakej rituál, aby se psychicky uklidnil.
Třeba by pak z toho celou noc nespal, protože nemá zajeté pneu.

No Alonso na ní v kvaldě sice vyjel, ale hned po začátku ostrého kola mu řekli abort, že má postup jistý. Na té pak mohl jet druhý pokus v Q3, ale ušetřili ji právě na závod, tak jsem to pochopil. Takže tu jednu by měl mít skutečně “téměř” novou.

Ano, je pravda, že když gumu přepálíš, tak je s ní ámen. Jenže v tomto případě se nikdy nejezdí na plný plyn.
Pomalou jízdou z gumy setřeš lesklý povlak a guma pak může chvíli lépe držet, nebo se rychleji zahřívat.
Pirelli ale tvrdí, že Aston tím žádnou výhodu nezískává, takže se opravdu jedná spíše o rituál, nebo matení soupeřů.