Abiteboul: Za súčasnú dominanciu nemôže Red Bull, ale ich konkurenti | Magazín F1 - F1online.sk

Súčasná dominancia Red Bullu Formule 1 neprospieva – odzrkadľuje sa totiž na číslach sledovanosti, menšom prílive nových fanúšikov a v neposlednom rade nude skalných priaznivcov, ktorí by si na tíme z Milton Keynes najradšej vybili zlosť. Niekdajší šéf Renaultu Cyril Abiteboul však zdôrazňuje, že rakúsky celok z úspechu a dominancie obviňovať nemožno. Tí, ktorí za súčasný stav hegemónie vo Formule 1 skutočne môžu, sú jednotlivé stajne štartového poľa, ktoré jednoducho pri vývoji neodviedli dostatočne dobrú prácu.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/137984/abiteboul-za-sucasnu-dominanciu-nemoze-red-bull-ale-ich-konkurenti

Takový moudro se dá říct o všem ne? :slight_smile:

2 Likes

Tak když příště půjdeš na zápas, tak už dopředu víš, že za výsledek může soupeř :smiley:

1 Like

no niekedy za to moze rozhodca…

3 Likes

může, ale do téhle oblasti jsem se tu pouštět nechtěl :smiley:

1 Like

Velka prauda Abiteboul v tom ma jasno.

ale nechajme už rok 2021 za nami :smiley:

uprimne taka taktika sa da použiť šade ved ani Ferrari nemohlo za svoju dominaciu ved to že maly najlepšie zazemie a naj viac penazi neznamena že to nemohli mať aj ostatny a tot sa da aplikovať na ktoru kolvek dominaciu Mercedes preca nemohol zato že ma najlepši motor a jaka nudna sezona hele to trvdia iba hlupi ludia ktory pozeraju len na top 3 kedže su tu ine pozicie to ako keby ste tvrdili že timy ako je wiliems Haas nebo alfi ty nemaju funušikov ? nebo Mecleren ? každa era priniesla dominancu jedneho timu skratka tak to je lebo stale sa najde tim ktory sa novym pravidlam skrata lepšie prisposoby a ostatny ho už iba do biehaju

Rok 2024 vidim lepsie,pre konkurenciu Red Bullu,kedze okopiruju podlahu Red Bullu a tym padom sa k nim priblizia.Mclaren to uz spravil tento rok,kedze zaciatok sezony isli so starou podlahou a po odhaleni podlahy Pereza v Monaku,za par tyzdnou ciastocne odkopirovali tuto podlahu z Red Bullu a zrazu boli 2 najlepsi tim!

To právě ne a je na místě to rozlišovat. Byly roky, kdy někdo dominuje proto, že přišel s něčím zásadním, co ostatní prostě v dané chvíli dohnat nemohli - typicky Mercedes v nástupu hybridní éry s motorem, který byl úplně jinde nebo třeba Brawn 2009, kteří našli totální díru v pravidlech (podle dost lidí to bylo dokonce za hranou a tehdejší schválení FIA byl totální kix). Pak je to skutečně dominance týmu a ostatní za to tak docela nemohou.
Ovšem aktuální situace RB je především ostuda všech ostatních - oni jsou prostě jediní, kdo pro nová pravidla přinesli koncept funkční od začátku, který spíš mírně vylepšují. Že není nikdo jiný ani v druhé sezóně schopen udělat plně rovnocenné auto je prostě selhání. Jak jinak nazvat třeba počínání Mercedesu, který do druhé sezóny trval na konceptu, který se nijak moc neosvědčil a pak to po pár závodech měnil? Tohle prostě není jen úspěch RB, to je daleko více selhání zbytku pole…
Uvidíme příští rok, minimálně McL začíná vypadat funkčně a potřebuje spíš doladit, podobně i Aston. Jsem zvědavý, co Ferrari a Mercedes, ti asi budou mít snahu pro příští rok udělat změn více, což může být super, ale taky průšvih…

Jenže Mercedes nedominoval x sezón v hybridní éře. Ok můžeme počítat 2014-16 to jsou tři sezóny, pak to bylo těsný s Ferrari a Mercedes to stále zvládl na oba tituly.

Brawn nebyl jediný 09, kdo měl dvojitý difuzor, to měla ještě Toyota a další tym si už nevzpomenu.

Proto tohle prohlášení prostě “nesedí”, jasně, pokud konkurence odvede špatnou práci, tak není o čem, ale tady nejde jen o to, RB se dostal do pozice, kde se sakra těžko chytí a není to “chyba” konkurence

Další tým byl Williams.

1 Like

Dvoulete hromadne selhani deseti tymu :drooling_face: nebo kolik jich tam bez RB je, dobrej frk

Bavime se o jednom aute minutu pred ostatnima, tohle neni dominance tymu, proste tajemna zahada a Perez nezapomel ze dne na den jezdit i kdyby ses na hlavu stavel.

Tak já bych řekl, že je to vždycky kombinace obojího. Na jedné straně je to práce daného týmu ale až srovnání s ostaními určí jak dobré to reálně je.
A vlastně moc nechápu, proč se někteří nade mnou čertí. Však spousta lidí tu píše, že Ferrari a Merceddes letos odvedli mizernou práci. :grin:

To že je to mizerná práce ale ukázal hlavně až RedBull, že. Bez RedBullu by dominance nebyla, tak zkus znova tvrdit že za to RedBull nemůže :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Bez RedBullu by to byla mizerná práce nebo skvělá? :thinking::thinking:

No ano, proto hned v první větě píšu, že je to kombinace obojího :grin:

@PUFF Pokud by jsme jen škrtli RB, to znamená že by Mercedes a Ferrari bojovali o titul skoro až do konce, tak by to paradoxně byla dobrá práce od obouch…aneb nikdy nemůžeš říct, jestli něco nejde udělat ještě lépe. :smiley:

Za tato vítězství nemohl Max, ale jeho konkurenti. Přijde mi to příliš jednosměrný, proto se tu někteří na to vyjádřili a já jim dal plus. Jejich reakce mi naopak přišla trefná, než že bych to nazval že se čertí. Ale tak jak myslíš :stuck_out_tongue_closed_eyes:

No ale ono to tak zkrátka je… A určitě to není obvyklé, právě proto se na to naráží.
Ono to vypadá tak, že prostě konstruktéři jsou dnes vesměs zblblí počítačovými simulacemi a prostě se neumí zamyslet nad dalšími souvislostmi. Což právě vedlo k tomu, že když se v minulém roce změnila aerodynamika zcela principiálně (povolení ground effectu, který byl předtím delší dobu cíleně potlačován), tak to zkrátka vesměs značně zpackali. Někdo více, někdo méně, ale jistým způsobem opravdu všichni. Holt ale k jejich smůle narazili na Neweyho, který jednak éru ground effect pamatuje a za druhé obecně uvažuje daleko víc do šířky a ve výsledku se prostě trefil hned…
Trochu záhadou je mi až letošní rok, kdy bych očekával, že už to ostatní týmy také zvládnou, ale kupodivu ne. Osobně si myslím, že tady hraje největší roli pitomost Mercedesu s vybrečenou TD39, která vývoj vlastně všem pořádně rozhodila (nejvíc asi u Ferrari), zatímco k RB řešení seděla perfektně, takže je jako jediné nepostihla, spíše naopak.