Niekto Antoniovi vysvetlil, ze to je vojna, ktoru nemoze vyhrat.
Ano, v F1 s najvacsou pravdepodobnostou uz skoncil. Aj tak celkom fajn natiahol svoju karieru prostrednictvom zmluvy s RBR.
Na druhej strane je nefer povedat, ze to je zly jazdec. Nie je to ani extra trieda, to ano, ale jeho vykony sa nedaju pripisovat primarne tomu ze by bol mantavy. Zaciatkom sezon sa vedel Verstappena ako tak drzat(netvrdim, ze mu bol vyrovnany) ale s prvymi vylepseniami to slo dolu vodou. Je jasne, ze v RBR pocuvali Verstappena ked islo o upravu spravania sa auta, ale v takom pripade je Perezovou hlavnou “chybou” ze nevie jazdit ako Verstappen. Kto vsak vie?
Naviac s tym, ako funguju dnesne media bol pod obrovskym tlakom, niekedy bol tlak na neho vacsi ako na kohokolvek ineho v poli. Nedorucil par vysledkov, zacali kazdodenne otazky co sa s nim deje, kedy ho konecne vyrazia a Perez neovplyva takou mentalnou odolnostou, aby sa zomkol a zajazdil lepsie. Vdaka tlakom zvonku na to tlacil viac ako mal a nezajazdil ani potrebne minimum, lebo chcel vsetkym zavriet usta velkym vysledkom.
Nevadi, napriek tomu ze ocinko v nom videl bajneho Sennu alebo Prosta, nemal taku zlu karieru a RBR caka dalsia kapitola, v ktorej bude hladat niekoho, kto s autom vyrobenym pre Verstappena bude vediet aspon co to zajazdit.
Má recht, jestli chce Pérez ještě někde závodit, tak bude muset začít v motokárách, aby si postupně začínal zvykat na rychlost.
Toto je jeden z najtriezvejších pohľadov na Pereza čo som si prečítal.
V konečom dôsledku nebol to žiadny ľavý jazdec. Jediné komu sa toto trápenie ku koncu dá pripísať je RedBull, že to naťahoval tak dlho. Jedna vec je, že teda s Verstappenom sa nemohol merať, ale do úvahy treba brať už aj príchod vplyvu veku.
I keď som stále presvedčený, že Bottas odvádzal ako dvojka lepšiu robotu, a tento rok ozaj Perez to ťahal nadol, aj tak si dovolim tvrdiť, že si svoju robotu Perez odrobil tie predchodzie roky, obzvlášť keď na konci 2020 bol vlastne bez sedačky. Pekné predĺženie kariéry, zopár trofejí vo vačku, bodaj by takéhoto úspešného konca sa dožilo kariérne aj viac stredopoľových veteránov.
Už v McLarenu ukázal, že z něj žádný TOP nebude.
Je tu rozpoctovy strop takze na perezove nastavenia sa prdi. to nie je preto, ze by tam Sergia nemali radi. Je to cisto pragmaticke rozhodnutie. Zhodou nahod sa stalo, ze Perez podpisal na zaciatku sezony novu zmluvu. Vtedy bola ale situacia uplne odlisna. RB to valal o triedu lepsie ako konkurencia a Perez nosil podia. Navyse si Horner upevnoval po zemetraseni svoje male imperium a Perez ako outsider (nevysiel od Marka) sa mu velmi hodil.
Bob píše:
Naproti tomu Antonio Perez hovorí pravý opak.
Ja verím Perezovi. Sergio očividne nechcel skončiť. Dostal výpoveď. Snáď sa mu bude aj naďalej dobre dariť.
E hehe, vzdyt to jsou slova papa Pereze, emotivni clovek, Sergio si proste prosadil svou aniz by to s nim konzultoval pac v tymu byt nechtel, na rozdil od nej, navic cist druhou polovinu clanku, na to uz taky dosla sila co vy dva @raptor22 @Rolandyno jste dva nejvetsi reality changers co znam jdu ven a jestli prejedu chodce bude to vase vina
Mne je to perfektne jasne, ze dnes sa neda hladiet na Perezove potreby, aj keby chceli. Aj to je vsak hlupost. Vyvijat “dve” auta bol problem aj bez stropu, cas v tuneli bol obmedzeny uz davnejsie, o testovani na trati nehovoriac.
A so stropom? RBR si musel vybrat: bud budu pocuvat Verstappena, pojdu s autom jeho smerom a spolahnu sa na to, ze aspon on zrychli, alebo postavia auto, ktore bude kompromis medzi Perezovym a Verstappenovym stylom a Pereza priblizia Verstappenovi, ale zaroven budu limitovat Verstappena. Sice takto medzi svojimi pilotmi prehlbili aj tak uz znacny rozdiel, sampionat jednotlivcov ukazal, ze ak chcu aspon nieco vyhrat, treba ist na to takto a kazdy kto hovori nieco ine nerozmysla zdravo alebo len hejtuje Verstappena. Perez na to doplatil, ale taka je momentalne situacia.
áno s tým súhlasím…péra som vždy považoval za nadpriemerného pilota,vo force indii aj rb to dokázal…ťažko povedať,čo má na svedomí,jeho biedne výkony,či neprispôsobenie sa autu alebo postupnému vyhoreniu…
zobrat mladeho pilota, ktory este nem v F1 tak vybruseny vlastny styl a naucit ho jazdit s tym co vyhovuje Maxovi je mozno cesta. Uvidime.
Myslim, ze to bolo kombinaciou, ako pisem vyssie. Zacne to tym, ze auto sa vyvija inym smerom ako potrebuje on. Potom pridu tlaky preco je medzi nimi taky rozdiel a uz sa to len vezie a nabaluje. Perez mi neprisiel vyhoreny. Proste RBR stratil vyhodu a nasledne zvysok sezony robil co mohol, aby Verstappen ustrazil aspon PJ a auto sa viac a viac vzdalovalo Perezovym preferenciam. Aj ti novinari a pisalkovia o tom dobre vedia, ale plebsu je lepsie tyzdenne hadzat clanky o dohadoch, kedy Pereza za mizerne vykony vyhodia, lebo nevie jazdit. Ono opakovat kazdy tyzden ze Perezovi sa nedari, lebk RBR “musi” robit auto na Verstappena tolko klikov neprinesie.
Je mozne, ze to je lepsia cesta, zobrat novacika a nechat ho zvyknut. Ale asi kazdy ma uz spravene nejake navyky a ked Verstappen vyzaduje nejaky extrem, opacnym smerom sa to auto asi posunut neda. Nikto do toho nevidime, tazko povedat.
Na druhej strane, hovorilo sa, ze aj v Misovom aute sa hocikomu inemu nedalo jazdit. Ak si vie pilot presadit svoje a dorucuje vysledky, druhy sa moze aj krajat
Porovnanie Pereza s Bottasom je na dlhu analyzu, ale je dost mozne by z toho Bottas vysiel ako lepsi pilot. Premenne su v ich pripadoch vsak dost rozdielne, aby sa to dalo jednoznacne povedat takto narychlo. RBR si uzival drasticku ale kratku dominanciu v ere s ground effectom. Naproti tomu podla mna mal Mercedes pocas svojej spanilej jazdy po prve taku dlhodobu vyhodu v motore, ze (nadnesene) mohli tie prve sezony jazdit s tym motorom v kartonovej krabici a stale by vyhravali a po druhe postavili velmi user friedly auto. Kym ostatni museli rozmyslat, ako postavit auto s dostatocnym kompromisom medzi jazdou v zakrutach a rychlostou na rovinkach lebo koni bolo menej, Mercedes v klude optimalizoval aerodynamiku, pricom vedeli, ze brutalna sila ich motora sa na rovinke neda dohnat. Z toho mne vyplyva, ze s aerodynamikou boli o kus popredu ako vsetci ostatni v casoch, ked sa vykony motorov ako tak dorovnali. Newey ani nikto iny roky nemohol robit maximalne efektivny aerodynamicky packet ked vedel, ze na rovinkach okolo nich preletia akoby stali.
A Bottas mal na toto user friendly auto paradne stastie. Nechcem mu tym ale uberat kredit, nie raz ukazal, ze ma slusnu rychlost a nedostal sa do F1 nahodou, bol dobra dvojka a ked bolo treba, Hamiltona zastupil, dorucil vysledok a sem tam ho aj ponahanal. Len si myslim, ze mal o nieco lepsie podmienky ako Perez. Ten do RBR nastupil s tym, ze vlastne nemal sedacku do dalsej sezony, Verstappen si team omotal okolo seba tak, ze Ricciardo plachol prec, dalsi traja dostali pri nom vyprask a od neho sa pozadovalo, aby Verstappenovi v 2021 pomohol k titulu, co vlastne aj realne urobil. Nasledne si uzil niekolko vystupeni na podium, zvysil si kredit kecanim o boji o titul(no offense, kto si v F1 prizna, ze tam prisiel robit dvojku tam nema co robit) a ked sa RBR potreboval znova sustredit cisto na Verstappena vysiel z toho ako motovidlo. Tough luck, dobre spravil, ze sa z toho pokusil aspon vymlatit nejake peniaze. Hral vo vopred prehranom suboji
Keď sme už u toho, najväčší novinár F1 na CZ/SK sa chytí na troll basic twitter účet. Takzvane chytení Eisele v 4k.
E cheche, za to muze dest, ne ja
Eisle tam zas házel za to bany, když mu lidi napsai, jak si neumí ani ověřit basic info
Pekne zhrnuté.
Každopádne Bottas bol veľmi dobrý ako dvojka a hlavne v kvalifikácii porážal oveľa viac ako si ľudia reálne pamätajú.
Na druhú stranu Russell v tom jednom preteku vedľa Bottasa ukázal, že ten Mercedes sa pomaly šoféruje sám a vedel s ním jazdiť zo dňa na deň aj keď trčal ako z motokáry.
Tiež by som osobne dal Bottasa vyššie ako Péreza, ale najmä kvôli tomu, že Pérez sa úplne zosypal tento rok a robil hlúpe chyby, čo Bottas nerobil.
To sa az nechce verit aky si ty mudry.