Wolff: Výjazd bezpečnostného vozidla obral Lewisa o víťazstvo | Magazín F1 - F1online.sk

Boje o pretekové víťazstvá sa nám začínajú pekne zamotávať. Kým v úvode sezóny to bola bitka čisto len medzi Red Bullom a Ferrari, postupne sa k týmto dvom tímom začína pridávať aj Mercedes. Podľa Tota Wolffa mal Lewis Hamilton v Silverstone obrovskú šancu vyhrať, ktorú zmaril až výjazd bezpečnostného vozidla. I napriek tomu v tábore strieborných šípov vládne nadšenie.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/69758/wolff-vyjazd-bezpecnostneho-vozidla-obral-lewisa-o-vitazstvo

Hamilton mohl vyhrat. o tom neni pochyb. Jsem zvedavy jestli priste potvrdi dorovnani vykonu s Ferrari v zavode, nebo slo o vyjimku. Na Red Bull zatim nema.

Mne sa zdá že tento rok často posielajú Safetycar na incidenty ktoré v predchádzajúcich rokoch riešili len Virtualným Safetycarom a oberajú nás o cenné kolá. Ako aj teraz pri Oconovi auto bolo dole behom 1 kola ale dalšie kolá sme stratili kým sa spojilo pole a ešte dalšie na prepustenie o kolo pomalších

Wolf ma isto lepsie informacie , ale pred SC mal Leclerc pred nim nadskok 6 sec a bolo to 12 kol do konca , a to by musel najskor predbehnut Sainza.

ako tak citam tie vyjadrenia tak SC obral o vitazstvo aspon troch…

2 Likes

presne tak, LEC mal niekolko kol 6 sec naskok, a este HAM potreboval predbehnut Sainza.
takze bez SC by podla mna vyhral LEC.

To není nic divného, vloni Leclerc červenou vlajkou v kvalifikaci v Monacu připravil o pole taky snad pět lidí, kteří všichni říkali “Zrovna když jsem to měl rozjeté na pole position!” :smile:

2 Likes

No treba aj priznať, že monopost RB je stále oveľa lepší a nebyť technických problémov MV, víťaz by bol jasný.

U Verstappena “možno” pretože veľa iných okolností prečo aj nie. U Hamiltona zrazu nie je pochýb že mohol. Kľudne ignoruj tento koment, ja sa len bavím na tom keď komenty nemajú konzistentnosť. O to vtipnejšie keď tieto dva komenty oddeluje 1 hodina.

Ferrari a Red Bull má prakticky vyrovnané monoposty čo sa týka “výkonu”. Ono stačí sledovať kvalifikácie a následne preteky aby človek nevypustil zo sebe podobnú hlúposť že Red Bull ma dominantné auto. Dominantné auto mal Mercedes v 2020. Nikto iný okrem nich nemal skoro v žiadnom preteku právo na víťazstvo ani v Q a ani v pretekoch. Človek ktorý sleduje túto sezónu vie, že sa to nedá ani len trochu porovnať. V čom je Red Bull dominantný oproti Ferrari je akurát tak dominancia ich stratégov. Keby špagetári boli trochu schopnejší a nezarezávajú Leclerca v každom druhom preteku, rozdiel v bodoch by bol minimálny. Netreba si mýliť pojmy s dojami.

1 Like

Nuz, je obdivuhodne, ako sa im podarilo zazracne zrychlit a stichnut s poskakovanim, ked sa za poskakovanie zacali vyhrazat diskvalifikaciou.

Kazdopadne, sanca na vitaztvo tam bola, v istych fazach mal dobru rychlost, o tom ziadna. Treba vsak spomenut aj ine fakty: keby Verstappen nema poskodene auto, Perez s Leclercom takisto, a keby Taliani svojimi strategickymi (ne)rozhodnutiami nekracali smerom k Hamiltonovi s vitaztvom na zlatom podnose, tak by to asi bolo tak piate miesto. Ale cihal a skoro to tam dopracoval. Takze SC to nepokazil, ostatni mu ponukli sancu vyhrat

Masiho “safetycarovy duch” uz bude strasit Sira a Mer nadosmrti. :smiley:

1 Like

Jasne aj Alonso mohol vyhrať keby….aj Schumacher keby…a tak ďalej …….

Hajzlovský SC :joy:

Asi tak… Najzarazajucejsie je ze si ľudia ani nevšimli aké mal Hamilton problémy dostať sa cez Leclerca a to mal ešte oveľa čerstvejsie gumy ako pred SC a o 2 stupne mäkšie a Leclerc ich mal ešte starsie… Pred SC mal tempo lepšie na kolo tak 3 až 5 desatín, na červených gumách s prázdnou nadrzou verzus ojazdené biele by bol ten rozdiel asi 2 sekundy a 3 desatiny a aj tak mal veľký problém dostať sa pred neho… A to by musel ešte následne dobehnúť za ďalších 6 kol druhého keďže už mal náskok 3 sekúnd a aj toho predbehnúť…
Mne to až také jednoznačné nepríde, tak isto ako by kvôli SC na konci nebolo jednoznačne víťazstvo Verstappena keby nemal poškodenú podlahu, možno by sa v tej mele na konci s niekym zrazil, Sainz, Ham ci Lec by mu neuhli ako Mick…

1 Like

Docela dost výmyslů v jednom příspěvku.
Hamilton¨
|35|1:32.111| - ještě zahřívání
|36|1:31.711|
|37|1:31.521|
|38|1:31.302|
|39|1:37.878|

Leclerc
|35|1:31.774|
|36|1:31.692|
|37|1:31.613|
|38|1:31.347|
|39|1:42.891|

Leclerc

45 1:33.088
46 1:32.022
47 1:32.048
48 1:33.143
49 1:31.724
50 1:31.747
51 1:31.770
52 1:31.282

Sainz

45 1:31.215
46 1:31.416
47 1:31.315
48 1:31.250
49 1:31.317
50 1:31.141
51 1:31.474
52 1:31.526

Leclerc byl v plno soubojů a Sainz jel pilu v čistým vzduchu…
Kde jsou ty 2 vteřiny v pneumatikách?

2 Likes

Nebo Peréz.

45 1:32.207
46 1:31.466
47 1:30.937
48 1:31.296
49 1:30.997
50 1:31.102
51 1:31.976
52 1:31.391
2 Likes

Ferrari a Red Bull má prakticky vyrovnané monoposty čo sa týka “výkonu”.

Chcem len zareagovat na toto tvoje tvrdenie, ze pises v komente, ze nikto nevie v com su tieto dva koncepty rozdielne. Chcem ti to len doplnit, ze redbul je pomaly v pomalych zákrutách a rychly na rovinkach. Pricom ferrari to ma presne naopak. Slabe na rovinkach rychle v pomalych zákrutách… To je cely rozdiel. Rozoberalo sa to v eiskingu. Preto redbullu vyhovuju trate, kde su rychle zakruty a najma rovinky. Len tak pre doplnenie :v:.

Doplnim este, ze preco ferrari poraza redbul v kvalde a to tak, ze ferrari je schopne porazit redbul v kvalifikacii a to z toho dovodu, ze zapinaju vyssi vykon na pohonnej jednotke. Opravte ma ak sa mylim ale v kvalifikacii nie su limitovany objemom pouziteho paliva. Co tym chcem povedat, ze ferrari ma horsi aerodynamicky balik na rovinke a z toho dovodu v pretekovom tempe nemozu davat na rovinkach zas take vysoke otacky aby im vydrzalo palivo do konca pretekov. V kvalde to je jedno ale redbullu v pretekoch to az tak na rovinkach nevadi, kedze na rovinke mu to vdaka lepšiemu aerodynamickemu baliku zerie menej paliva. Preto ferrari vyhrava kvaldy lebo ide vyssiu spotrebu a zas v pretekoch musi setrit aby to dojazdil do konca… Preto ferrari uz nasadzalo tolko novych motorov lebo si ich odsrali v kvalde aby porazili redbull a ziskale POLE. Len tak pre info :v:

Bonus na zaver: krasne to bolo vidiet v montreale sainz vs verstappen v poslednych kolach. A konkretne tak ked nevedel sainz s drs predbehnut verstappena. To neni len o tom, ze nabijes baterky a hura ides predbiehat. To nejazdis celu dobu len na baterky. Mas tam kombinaciu vykonu. Ale to samozrejme vies. Ja len, ze potvrdzuje to moje slova, ze ferrari aby bolo konkurencne redbullu tak musi zapinat vyssi vykon na ukor spolahlivosti aby prekonalo vyssi aerodynamicky odpor na rovinke, kde to zerie najviac paliva. Pricom redbullu to zerie menej na rovinkach nez ferrari a preto v istych momentoch si moze dovolit zapnut vyssi vykon ked potrebuje. Preto sainz nedokazal predbehnut verstapenna lebo keby zapol vyssi vykon tak nedojazdi do konca a nemusel by mat 3deci pre komisarov po pretekoch.

Ale je akoze pekne, ze ferrari ide po pole s charlesom a potom na vyssich otackach robí naskok ked v konecnom dosledku je im to prd platne ked neskor musia zapnut nizsi vykon a redbul ich doplachtenim dobehne :thinking:. Ale ocividne to charles este nepochopil kedze uz odpalil zopar motorov ked robil naskok :joy:.

A teraz si zober, ze by omnoho viac dielov bolo standardizovanych a auta by boli este viac pri sebe. Nebola by to paráda ? Poslednych 10 kôl v Silverstone boli famozne. Standardizacia v max.objeme a financny strop je cesta.
Ja som rad za Carlosa, ale je to divne vitazstvo, vo ferrari sa akoze tesia ale v skutocnosti …

1 Like

Po boji je každý generál, ja myslím že keby nebolo keby a všetko by sa odohralo bez nehôd a porúch tak Verstapen predbehne Sainza už na štarte, čo sa aj prvý krát stalo potom by ho dal ešte Leclerc a Peréz.