Vettel môže v Aston Martine ožiť a my vytriezvieme, obáva sa Marko | F1online.sk

“Pri Sebastianovi musí všetko na aute dokonale sedieť, inak začne pochybovať. Preto mal také problémy v roku 2014 oproti Danielovi Ricciardovi. Ale vtedy ani Red Bull nemal víťazné auto,” uznáva Marko. “Keď je Sebastian spätý so svojím autom, je ťažké ho poraziť. Toto bolo jasne vidno v rokoch 2010 až 2013, keď vyhral štyri majstrovské tituly v rade. Ani jeho silný kolega nemal proti nemu žiadnu šancu.”


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/15439/vettel-moze-v-aston-martine-ozit-a-my-vytriezvieme-obava-sa-marko

Je velmi dobre zname ze Vettel potrebuje silny pritlak na zadnej casti auta. Uvidime ci s tym dokaze nieco v Astone spravit. Dufam ze ano.

2 Likes

Především Vettel potřebuje, ať mu tým předává všechny potřebné informace a nástroje, reaguje na jeho připomínky, to v současném Ferrari aktuálně zcela chybí a v AM tento servis naopak - samozřejmě - mít bude. Vettel, který se s autem nedomlouvá tak snadno, jak by chtěl, se projevuje volatilní výkonnostní křivkou, zatímco letoší rok je naopak stabilně mizerný, což je anomálie, jejíž příčinu jsem naznačil výše.

V AM uvidíme, ale jen blázen může věřit tomu, že letos vidíme skutečného Vettela, jeho realistické “the best of”.

1 Like

Vettel jen potřebuje o dost lepší auto než mají ostatní a slabšího jezdce v druhém sedadle :slightly_smiling_face:

1 Like

Ja si myslim, ze strata Vettela je dosledok minulorocneho nelegalneho, alebo minimalne pochybneho motoru Ferrari. To, ze Ferrari na Vettela tuto sezonu kasle povazujem za ubohe, no aspon sa to da obhajit tym, ze Ferrari uz s Vettelom do buducnosti nepocita.

Nad cim vsak viac zostava rozum stat, je, preco Ferrari v sezone 2019 postavilo auto s nestabilnou zadnou castou, hoci vedeli, ze to Vettelovi ublizi. Ved vtedy bol Vettel ich jednotka a stale museli verit, ze s nim maju nejaku buducnost. Stavit na zaciatku sezony 2019 na Leclerca by bol podla mna v time ako Ferrari neobhajitelny risk.
A tu prichadza do hry ich motor. Ci uz bol ich motor nelegalny alebo sa ,len’’ pohyboval v sedej zone, Ferrari muselo verit, ze vdaka ich ,finte’’ ziska obrovsku vyhodu a bude jednoznacne vpredu. Preto cele svoje auto postavili okolo motora, na ukor stabilnej zadnej casti, cim potopili Vettela. Znova sa ukazuje, ake hlupe bolo ich minulorocne pocinanie. Nielenze stavili na dlhodobo neudrzatelny koncept auta(lebo bolo len otazkou casu, kedy im FIA ich motor zatrhne) bez zalozneho planu, este k tomu aj katastrofalne precenili vykonnost ich motora. Namiesto toho, aby boli na cele, nemali oproti Mercedesu sancu, dokonca nemali ani na Verstappena. A obetovanim Vettela tomu celemu nasadili korunu. Keby namiesto vymyslania s obchadzanim pravidiel radsej vychadzali z konceptu auta v roku 2018 a postavili monopost so stabilnou zadnou castou, mozno mohol mat Vettel vo Ferrari este buducnost.

Podle mě Ferrari postavilo auto, jehož vlastnosti v provozu se lišily od papírových předpokladů tak, že to zaskočilo i je samotné. To auto asi chtělo vyjít vstříc tomu, co požadoval Vettel, ale v praxi se vydalo úplně jiným směrem, ostatně ani Ferrari pak nedokázalo předvídat, jak se zachová na té či oné trati, a adekvátně ho vyvíjet. Chyba se pak přebíjela nelegálním motorem, který zakrýval to, že tým autu pořádně nerozumí a vývoj jako takový stagnuje. (Pokud Vettel věděl, že motor si pomáhá nelegálními prvky, muselo ho to vrhnout na tenký led, protože mu muselo být jasné, co to znamená.)

Leclerc jako mladý a adaptabilní (obecná výhoda mládí), teprve si tvořící styl, si na auto zvykl rychleji než Vettel. Webberovými slovy, zkušenosti jsou někdy na obtíž.

je to asi eštre jednoduchšie ferrari šetko tlačilo na motor a na vykon a len okrajovo sa venovalo pritlaku čo bola chyba lenže šetko zvaliť na auto sa neda fakt je že vettel dlhšie už nedaval dobre vysledky uprimne kimicho poražal iba preto lebo ferrary šetko robilo pre vettela tak či onak čakali od necho viac a ked do timu prišiel leclerc ktory hned strhol na seba pozornosť jak v time tak media si ho oblubili a tak aj ked urobil chybu tak mu ju odpustili zatial čo vettela začali menej podporovať

1 Like

Ferrari toho roku hovorilo, že dáta z veterného tunela sa nezhodujú s dátami na trati, čo by podporovalo téoriu, že aj rok pred tým im to nevychádzalo.
Myslím si, že to bol jeden z hlavných dôvodov prečo zafinancovali nový veterný tunel tento rok.

Kdyby mělo letošní Ferrari nestabilní zadní část jak si tady někdo hloupě vymyslel a bůh ví co ještě, neříkám že ty, tak by s tím ani Leclerc, ani nikdo jiný nic nezajel.

Hlavně ať mi nikdo netvrdí, že Leclerc je mistr světa v ježdění v autě s nestabilní zadní částí :slight_smile:

1 Like

Ferrari mohlo aspoň v jedné sezoně jet takticky na Kimiho, měli by další titul, bohužel drželi se rozmazleného Vettela, který se někde skoro před třemi lety výkonově sesypal a už se nesebral, to je celá záhada…

1 Like

AM (Mer) ma stabilitu zadnej casti uplne na inej urovni ako terajsie Fer, cize Sebove vykony by mali ist urcite hore, otazne je, ako sa (po case) postavi AM ku svojim jazdcom, ci vsadi uplne na Seba a nech sa Lance len “povozi”, alebo uprednostni syna majitela, co moze mat opat neblahy vplyv na Sebovu psychiku. Tazko teraz odhadnut, aky vplyv tam bude mat samotny Seb (ako spolumajitel), prip. Totto.

Kimiho porážel jenom proto, že Ferrari dělalo všechno pro Vettela - jak mám Kimiho rád, tak toto je hodně přitažené za vlasy, navíc tomu odporují i fakta, třeba to, že v roce 2018 musel Vettel rozrážet vzduch v kvalifikaci na Monze Kimimu a ne naopak, ačkoli v boji o titul byl Vettel, případně situace na Hockenheimu, v době, kdy už Mercedes strategicky obětovával Bottase, kde to šlo. Kromě toho mají Seb a Kimi podobná očekávání od vozu, ostatně v roce 2015 jezdil Kimi ve Ferrari znatelně lépe než v roce 2014.

nikdo netvrdi ze je Leclerc mistr světa v ježdění v autě s nestabilní zadní částí, lebo on mistr světa neni.Ze jazdi tento rok o moc lepsie casy ako Vettel ,neznamena ze je o tolko lepsi ako Seb.Je to len kombinacia lepsej podpory timu , lepsich upgrade ,a nulova podpora Sebastiana ako odchadzajuceho jazdca. Alebo ty si stale mislis ze budu tie najlepsie vylepsenia davat jazdcovi ktory to v dalsom rocniku pouzije u konkurencie?

3 Likes

Ako mohli ist na Raikkonena, ked na Vettela ani zdaleka nestacil?

2 Likes

Leclerc mistr světa není, ale jezdí a umí se přizpůsobit lépe než mistr světa.

Nulovou podporu Vettel nemá, to by znamenalo, že se tým Ferrari zbláznil. A ne, Leclerc nemá k dispozici žádné zázračné součástky co nemá Vettel, viz. Pérez v RP.

1 Like

A kde si přišel na to že Vettelovi nestačil, stačí se podívat jak jezdí letos, dělal mu dvojku, takticky se jelo na Vettela.

Prisiel som na to na zaklade Raikkonenovych vysledkov, ked jazdil po boku Vettela.

2 Likes

Aha, no tak to se budeme bavit furt dokola, ty že nevidíš Kimiho výsledky a já že podporoval Vettela :slight_smile:

Ja nepopieram, ze Raikkonen bol dvojka. Len tvrdim, ze bol dvojka opravnene na zaklade svojich vykonov.

Nebyl dvojka na základě svých výkonů, to bylo dopředu dané, všichni víme že se jelo na Vettela.