Verstappen odchádza z Maďarska s víťaznou trofejou, Ferrari s depresiou | Magazín F1 - F1online.sk

Maxovi Verstappenovi sa v Maďarsku podarilo niečo, čo sa v celej histórii podujatia stalo len dvakrát: Preteky vyhral z horšej ako štvrtej pozície na štarte. Holanďan v nedeľu vyrážal do veľkej ceny z desiatej priečky. Vďaka skvelej jazde, ale aj pomoci zo strany Ferrari sa Holanďan dostal až na najvyšší stupienok pre víťazov, na ktorom mu robili spoločnosť piloti Mercedesu. Ferrari opäť totálne prepadlo, fiasko takýchto rozmerov sa len tak nevidí.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/72604/verstappen-odchadza-z-madarska-s-vitaznou-trofejou-ferrari-s-depresiou

Obrázok

7 Likes

Ferrari… je toto úplne že najblbší scenár knihy “ako pripraviť sám seba o titul s najlepším autom behom pár mesiacov” v dejinách F1?

Je ťažké byt fanúšikom Ferrari.

Stratégia = 0 bodov

Vývoj = 0 bodov

Klobuk dole že Mercedes vyriešil svoje problémy za pól sezóny. Ferrari by čakalo do ďalšej zmeny pravidiel.

Ak po letnej sezóne nedonesú žiadny zaujímavý upgrade tak skutočne neviem čo tam robia. RB a MB nosia skoro každé preteky plus mínus nejake vylepšenie a vo Ferrari stále len optimalizujú a optimalizujú.

Páni a dámy toto bol Max Verstappen najlepší jazdec F1. Hamilton tiež pekný výkon a Ferrari zase raz tímová katastrofa ked mali mať jasné double.

Neviem, či už je naozaj potrebné, aby fanúšikovia Ferrari začali chodiť na preteky s transparentmi Binotto out, lebo takáto úroveň nekompetencie je do očí bijúca, a začína sa na vrchu riadiacej štruktúry. Ak mal Josef Král pravdu s tým, že Fiatu vyhovuje súčasný stav tímu, občasné zviditeľnenie príležitostnými víťazstvami a hlavné je mať vo vedení Ferrari poslušných ľudí, potom to bude pre fanúšikov tímu ešte dlhé trápenie. Ak som v prípade Leclercovej prehry v Silverstone hovoril, že to bol najžiarivejší príklad taktického prešľapu systémom štart - cieľ, dnes to posunulo Ferrari na novú úroveň a absolútne ukážkovo prevarilo stratégiu pre oboch jazdcov.

Ako Maxa nemám rád, tak dnes to dal na pána.

Veľký klobúk dole aj pred Mercedesmi, oba veľmi dobrý výkon a vyzerá to, že postupne sa naozaj doťahujú. Na Red Bull ešte zďaleka nemajú, ale už to nie je taká tragédia👍.

Tragédiou naopak boli hardy pre Leclerca. Kto mu ich kázal obuť, by sa mal ešte dnes zbaliť a radšej odísť do staničného bufetu predávať klobásy. Takto mu nielen dnes, ale veľkú časť sezóny kaziť súboj o majstra, to sa naozaj nevidí len tak.

Ferrari neuveritelní babráci… Viac k tomu asi ni je co napisat…

Myslím, že Ferrari by malo cez letnú prestávku porozmýšľať nad zmenou názvu tímu, pokiaľ teda nemienia riešiť organizačnú stránku. Inak super preteky a to sa ani nezlialo.

Alpine zase po case ukazal strategicku “genialitu”… Jazdcom mali jednoznacne rozdelit strategie. Na hardoch stracali na Norisa aj 2s na kolo… cista katastrofa. Mali stastie ze skoncili na bodoch.

Binotto dnes dal za ciel double a skutocne dnes zvladli double-blunder.

1 Like

Pár postrehov k dnešným pretekom:

Max
Pôjdem proti prúdu a neoznačil by som tieto dnešné preteky za najlepšie, alebo jedny z najlepších v jeho kariére. A to ani keď dám bokom tie hodiny, ktorých príčina mi teraz ešte nie je jasná. Samozrejme, že boli výborné, ale nepovedal by som, že extra viac ako napr. vo Francúzsku pred týždňom. Boli ale rozhodne úplne majstrovské - a to je rozdiel. Čo tým myslím? Boli pokojné, využívali sa príležitosti a tempo - predovšetkým Ferrari a čiastočne Russell v nich podľahli tlaku okolností a nedokonalým možnostiam, ktoré vývoj pred nich postavil. Ale Max ani trochu, cieľavedomo si išiel svoje a s prehľadom vyhral. Užíval si až neznesiteľnú ľahkosť bytia, keď v RB evidentne zo včerajška nepanikárili, nepokúsil sa o žiadnu blbosť. To si môže dovoliť len šampión, ktorý v hĺbke duše vie, že ním je a zase bude. Ostatní sa snažia situáciu skôr zlomiť a podľa toho to vyzerá. Takže vyjadriť to jednou vetou, nebol to dnes nevyhnutne od Maxa úplne nadpozemský výkon (aj keď stále vynikajúci), ako to bol výkon možno najlepšie ilustrujúci, že dnes na neho v F1 nikto nemá. Nie je to nevyhnutne o naj aute či desatinkách, už je to v hlave.

Mercedes
Od oboch výborný výkon. Ako vidno na včerajšej aj dnešnej LIVE diskusii, fórum už začína bohužiaľ nevyhnutne požierať osobná antipatia, chuť sa hádať a mantinelizmus. Čo je škoda. Keď na konci pretekov skončia do 5 sekúnd a na pozíciach vedľa seba, nemá veľký zmysel riešiť “komu to kto natrel”. Lewisov výkon bol brilantný výkonnostne aj tým, že podobne ako Max si “išiel svoje”. George sa zrejme príliš cítil zviazaný Pole Position, ale opäť - ak sa má raz naučiť vyhrávať, tak toto presne sa od neho čakalo, že sa bude snažiť P1 a šancu na víťazstvo držať čo najdlhšie, aj keby to nebolo optimálne voči pretekovým šancám na ich celú dĺžku. Ešte nevyhral a šanca tak urobiť prvýkrát (tým skôr pri tejto sezóne Mercedesu) sa pýtala - a žiadnu hrubku nevyrobil a nakoniec je z toho pódium. Výborná práca od oboch.

Ferrari
Bolo by ľahké ich zniesť pod čiernu zem za taktiku. A áno, sám som skoro pri každom Pit Stope neveriacky krútil hlavou. Okrem očividných ale majú aj dva zásadnejšie problémy:

  1. Vzťah k Charlesovi

Už to bolo vidno v Silverstone a tu sa to prejavilo opäť. Nehovorím, že hneď majú zarezať Carlosa, to by možno ani nebolo potrebné. Ale nesmiete konštantne dostávať svoju hviezdu do pozície kedy sa musí zubami nechtami brániť a ostatní po ňom idú ako vlci. Hlavne keď máte úspechy ako Ferrari posledných 15 rokov. Už sa to stalo v GB a teraz rovnako s hardami. Čert ber aj keby to bola lepšia stratégia (čo nebola) - poslať svoju hviezdu konštantne do maléru a ešte v pozícii kedy nemôže útočiť je zabijak dôvery medzi jazdcom a tímom. Keď sa to občas stane RB alebo predtým Mercedesu, tak ich Max/Lewis náležite vypeskujú. A aj sa potom všetci škeria, že akí sú zrazu nespokojní miláčikovia. Aj preto, lebo sa to naozaj nedeje často. Veci nemusia ísť optimálne, ale naozaj si tím dáva pozor, aby sa obaja necítili zbytočne zarezaní. Kým v prípade Charlesa to v poslednej dobe stáva pravidelne.

  1. Priznanie si straty titulu

Reči sa hovoria a chlieb sa je, takže nevieme odhadnúť ako to je teraz u nich. Binotto raz hovorí o konkurencieschopnosti, raz o 10 víťazstvách. Nech je to akokoľvek, podstatné je čo si hovoria vo vnútri. A v tom im táto situácia pred prestávkou môže pomôcť, aj keď pochybujem. Pomôcť v tom, že si priznajú prehru a namiesto zbytočného emocionálneho vypätia a akéhosi zázračného naháňania titulu sa preorientujú na budúci rok. To by bolo najrozumnejšie. Ale obávam sa, že sa to nestane, lebo:

  • Cítia, že majú dobré auto (čo majú) a budú sa cítiť ponížení, že by teraz vzdali boj dopredu a viem si predstaviť aj akési úvahy o urazení šťasteny

  • Ťažko pracovať s vnútoronou hanbou, že mali cez 2021 pokoj sústrediť sa len na túto sezónu, lepšie limity pre Aero Tunel a CFD a napriek tomu urobili len +/- rovnako dobré auto ako v boji o titul plne angažovaný RB, a vo zvyšku ich ešte aj zotrie. Logicky sa núka otázka ako dopadnú v 2023 s podobnou štartovacou čiarou…

  • Talianske média by ich zožrali zaživa

  • Evidentne stále nechápu čo je v ich organizácii zle, na maximum čo sa obvykle zmôžu je vyhodiť šéfa - ale to nestačí

Takže podľa mňa zase budú pokračovať v tejto prehranej bitke, strácať finančný a hlavne emocionálny kapitál, aby možno budúci rok zase “tesne” nevyhrali. Ale keď sa inak nedá…tak holt škoda.

3 Likes

Max mal dnes ideálne preteky aj z pohľadu svojho tímu, vždy bol na správnej stratégií + bol povolaný do boxov v správny čas. Kombinácia Red Bullu skvele fungujúceho a Maxa Verstappena je neuveriteľne produktívna.

1 Like

Max perfektne preteky. FERRARI pokazené strategické preteky. Max 2titul na už fakticky vo vrecku a to sa nemusí už ani nijako snažiť. Ferraristi im ich ponúkajú každé preteky. BINNOTO UŽ DÚFAM skončí po týchto pretekoch aj s jeho stratégmi. Už je to nutné pre dobro tímu.

Skvely komentar.

Toto je nieco, co mne dost vrta hlavou a osobne som dost skepticky ohladom konkurencieschopnosti Ferrari dalsiu sezonu, kde navyse uz treba pocitat aj s Mercedesom.

Ja povazujem prilezitost nerusene vyvijat v podstate dva roky za obrovsku vyhodu a treba povedat, ze ju Ferrari aj vyuzilo- auto maju skvele. No vsetko ostatne nepasuje a dalsiu sezonu uz bude aj podstatne vacsi tlak, vztahy s Leclercom mozu byt napate a ako pises, startovacia ciara bude vyrovnanejsia.

Mimochodom, viem, že dnes to ani tam strategicky nezaklapalo, ale Lerclerca by som veľmi rád videl v McLarene. Ak by tím výrazne nepoznačili ekonomické dôsledky covidu a mali by lepšie personálne obsadenie, bola by to pre Charlesa úplne legitímna možnosť. S Norrisom by vedeli tím pekne potiahnuť, do dvoch-troch rokov by mohli bojovať o š■■■■ a Leclerc by mal stále nádej, že v najlepších rokoch kariéry môže niečo dosiahnuť. Tá nádej by bola úplne rovnaká ako v prípade Ferrari.

Ferrari je tak trochu unikát, s najrýchlejším monopostom majú ledva 30 bodový náskok na 3. Mercedes. A takmer 100 bodovú stratu na Red Bull.

3 Likes

Jeden aspekt, který - asi pod vlivem strategického debaklu Ferrari - trochu zaniká, ale neměl by. Na Hungaroringu to obvykle bývají nudné závody, takové Monako v přírodě. Ale dnešní závod: tvrdé a pro útočníky často úspěšné boje o první pozici (Russell - Leclerc, Leclerc - Verstappen), řada skvělých soubojů, někteří piloti se dokázali propracovat polem o řadu pozic, a to aniž by vyjel SC a zamíchal pořadím - Verstappen z 10. místa na 1., Hamilton ze 7. místa na 2., Vettel z 18. místa na 10. Závod měl jiskru, líbil se mi. Vlhká trať samozřejmě “pomohla”, ale i tak, pro současnou koncepci vozů plus. Kdo to čekal, takový závod?

3 Likes

Som zvedavy na ten aktualny dovod na usmev vo Ferrari. Co zas Binotto vymysli?

2 Likes

Na jeden Red Bull už majú…

1 Like