Verdikt komisárov: Dvanásť varovaní, žiadne tresty | F1online.sk

Komisári si predvolali Magnussena, Latifiho a Kvjata, ktorí boli v čase nehody vpredu, a tak mali najlepšie informácie o tom, čo spôsobilo danú nehodu. Garry Connelly, Loïc Bacquelaine, Mika Salo a Matteo Perini po ich vypočutí, prezretí palubných záberov i telemetrie usúdili, že varovanie treba dať až dvanástim pilotom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/11240/verdikt-komisarov-dvanast-varovani-ziadne-tresty

Podla mna George Russel zaspal. v istom momente vidno ako jedenaste auto ma pred sebou vela miesta. GR zaspal podom sliapol na plyn a uvedomil si, ze sa este nepreteka. To ho ale nasledoval Magnussen, ktory sa este vyhol, ale za nim piloti si uz vsetci mysleli, ze idu naplno. Od Latiffiho dalej uz nemali sancu vediet o co ide.
Sa divim, ze toto komisari nechali len tak.

Krásne rozhodnutie v podstate sa rozhodli že vinní sú všetci a zároveň nikto. To s tým určovaním tempa vedúcim jazdcom je možno trochu vágne. Asi by bolo dobré zaviesť pravidlo že ak raz zrýchlia tak už nesmú spomaľovať. Alebo poumiesťnovať Safety Car čiary na okruhy tak aby pravý reštart bol na výjazdoch zo zákrut. Každopádne dúfam že chlapci z FIA sa na tento incident aspoň trochu pozrú a skúsia niečo vymyslieť.

Ako vidíš oni to až tak jednoznačne nevidia… Aj keď ako som písala aj vedľa. Na základe 2 videa co som videla je jasné že podiel viny na tom mal rovnako ako mnohí iný. Išlo skôr o zhodu náhod spôsobenú od Bottasa, cez Russella až po posledného pretekára co sa zrazil v podstate všetkými a tak to bolo aj “odcenené.” takže ďalej nie je čo riešiť.

a dovolis mi mat iny nazor alebo sa tu budes do rana hadat?

Uznala som že máš pravdu… Co viac chceš povedz mi? Ja sa práve tentokrát vôbec nehádam len uznávam ze na tom podiel viny to ze brzdil malo a aj to ze nechápem prečo vlastne brzdil to som jasne napísala aj v tej druhej konverzácii že na základe 2 videa co som videla je jasné že nevinne v tom nebol. Máš to tu jasne napísané ci potrebuješ na to písomne vyjadrenie aj s kolkom? Aby si pochopil ze po zhliadnutí onboardov sa o podiele jeho viny nehádam? Mne to prišlo napísané dosť jasne.
Aj keď z toho 1 co si poslal to jasne nebolo. Ale jasne je aj to ze to bolo komplexnejšie a nebol to jediný faktor tak ako to prezentuješ. Tam chýbali aj skúsenosti s takým niečim u viacerých jazdcov vrátane Georga Russella. Preto to nevedia ani komisári jasne určiť kto to zavinil. Ty to samozrejme vieš hneď z jedného videa. Ja nemám zaslepený pohľad na to že tam nebol podiel jeho viny a ak mám jasne dôkazy nemám problém to priznať ako vidíš. Ty si ale ideš svoje a hneď to vezmeš takto… Už ozaj nechápem o co ti ide. Hádať sa chceš max. Ty.

ku kazdej nehode vedie suhra udalosti. Ja ani nikde netvrdim, ze Russel je nejaky diabol co vsetko zle ukul sam. Fakt je ten, ze keby ten restart riesil tak ako pred nim Ocon a dalsich 8 pretekarov za Bottasom, tak k nicomu nedojde.

1 Like

Veď OK to akceptujem a jasne som to napísala. Tak už to nerieš a neťahajme to ďalej do nejakého extrému.
Mimo to karma mu to dosť svinsky vrátila hneď o pár minút neskôr #joke :joy::joy::joy::sob:

Celkovo to ale bolo dosť hrozivé a som rada hlavne, že sú všetci OK a nie sú iné ako materiálne škody. Lebo mohlo byť aj horšie. Ten Sainz bol o chlp.

Netrvdil som ze Russell zaspal. Skus sa pozriet na tych jazdcov vpredu a uvedomis si ze z vlacika ktory jazdil za SC zrazu jazdili v dvoch alebo troch radoch prakticky vedla seba. (kazdy z jazdcov vpredu okrem bottasa o trocku pridal a potom brzdil aby nepredbiehal). Je len logicke ze sa zrazu urovila niekde medzera niekolkych dlzok aut. Az to vyvrcholi do momentu ked niektory z jazdcov nestihne zareagovat. Dovolim si tvrdit ze hocikto iny by bol na Russellovom mieste tak by sa ocitol v takej istej situacii.

1 Like

Ono čisto z hľadiska toho ze spomalil na vine bol tak sa to dá vyhodnotiť ale to aj u X iných jazdcov… A tak to aj ohodnotili komisári. Ale ako píšeš je otázka ci sa tomu dalo zabrániť. Respektíve ak by tam ta diera nevznikla či by on sám nenapáral do auta pred sebou a bola by to hromadná nehoda ešte väčšia ako bola. Okrem toho je tu aj presne ta otázka co vlastne mohol spraviť on alebo jazdci za ním tak aby sa to nestalo.
Na tak úzkej trati proste musí byť takýto reštart nebezpečný keď máme na trati toľko áut a všetky chcú ísť vedľa seba tak ako píšeš.
Toto cele je trosku situácia ako keď sa v zápche stane hromadná nehoda… Stačí ze jeden sa cukne a už to ide.

nemyslim ze to mohol spravit inak pretoze je pravidlo aky velky odstup si mozes nechat pred autom pred sebou (tusim 5 alebo 10 dlzok auta). pri restarte su piloti medoz roznymi pravidlami a este emusia sledovat vlastnu poziciu. nemaju to lahke. ale zas kto nezvlada restarty tak si nezasluzi superlicenciu.

Ja by som to označila proste za zhodu náhod… Kde proste sa zišli okolností co k tomu viedli ako za zásadne chyby.

Nechapem, co si Russelova frajerka? Ocon bol jedno miesto pred nim a bol uplne v pohode.

ked dojdu argumenty zacinaju osobne narazky :slight_smile: myslim ze to dost vypoveda o inteligencii diskuterov.

narazka nato, ze nechapem naco ho petrebujes branit ked je jasne, ze v tom mal prsty.

pretoze to asi unikaju okolnosti ako k tomu doslo.