Tímy chcú ďalšie zvýšenie minimálnej hmotnosti, 790kg im nestačí | Magazín F1 - F1online.sk

Minimálna hmotnosť monopostov F1 neprestajne rastie a v budúcom roku pôjdeme nahor o celých 38 kilogramov. Ako však povedal technický riaditeľ Alfy Romeo Jan Monchaux, tímom to nestačí a žiadajú ďalší nárast.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/42763/timy-chcu-dalsie-zvysenie-minimalnej-hmotnosti-790kg-im-nestaci

Ako hovori Pepa Král, vyhodte vsetkych tych 200 senzorov na vsetko co tam mate ( a s nimi aj kg) a potom tych 100 ludi s 300 pocitacmi, ktori pocas velkej ceny sedia niekde vo vzialenej administrativne a kontroluju tych 200 senzorov … Auta treba urobit menej kontrolovatelne - zvysit ruziko poruchy a preteky tak menej predvidave.

Tak to samozrejme tiež nieje ideálny prípad aby v boji o víťazstvo a nebodaj titul rozhodovali poruchy. Msch mal 2 závažné technické poruchy v posledných cenách ktoré ho pripravili o plnohodnotný boj o titul mika hakkinen skončil kvôli poruche z 1 miesta v poslednom kole v 2001 Španielsku. Kimi stratil možnosť bojovať o titul v 05 kvoli spoľahlivosti atď… Ja som za zníženie hmotnosti ale nie na úkor spoľahlivosti.

3 Likes

hlavny dovod je bateria a konstrukcia spalovaku a velke kolesa. Superkapacitor miesto baterie a bezvackovy (freevalve) motor. Kolesa '15 max '16.

az nato, ze nimi FIA monitoruje dodrziavanie pravidiel. Ked vyhodis iba tie, ktore montuje tim usetris tak do kila na vahe.
Je viacero hlavnych faktorov koli ktorym narastla hmotnost za poslednych 10 rokov:

  • Pohonne ustrojenstvo vratane rekuperacie a baterii
  • bezpecnost
  • narast sirky z 1.8m na 2m
  • minimalna vaha sedadla a pilota.
  • 25% sirsie gumy