Štart v Silverstone poznačila hororová nehoda, všetci zúčastnení sú našťastie v poriadku | Magazín F1 - F1online.sk

Štart Veľkej ceny Veľkej Británie poznačila určite jedna z najtvrdších nehôd, aké tento šport videl. Zapojilo sa do nej hneď niekoľko monopostov a pri sledovaní monopostu Kuan-jü Čoua, ako ide „po streche“ obrovskou rýchlosťou do bariér nám tuhla krv v žilách. Nikomu sa však nestalo nič vážne, pričom pri pohľade na niektoré zábery si hovoríme, že v bezpečí nemuseli byť ani diváci na tribúnach.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/69576/start-v-silverstone-poznacila-hororova-nehoda-vsetci-zucastneni-su-nastastie-v-poriadku

Zhou údajne nič vážne iba údery a bolesti ktoré sú normálne po tomto.

Posledné roky sa deju veci ktoré som myslela že nikdy neuvidím - horiace auto, pilot bežiaci na pomoc, auto letiace cez bariéru. Niečo je asi zle.

dajme strk vsade. je to dobre pre show ked auta lietaju ponad bariery

Skoro to zabilo jeho a aj ľudí okolo :man_facepalming:t2:
Ja nechápem robnako ako ty prečo sa s týmto nič nerobí

Preto lebo keby je všade betón ako vo Francúzsku tak jazdci ani nespomaľujú a skracujú si tie zákruty v ešte vyššej rýchlosti namiesto toho aby ubrali.

1 Like

Ale dnes by to predišlo tej nehode - teda minimálne dramatickosti následku.

za skracovanie po asfalte sa kludne mozu davat casove tresty. ale v tomto strku stacilo trosicku viac enegrie preskoci plot a konci medzi divakmi/marshalmi, alebo ■■■■■■■■■■ na plote.

Tfuj, hamba ti. Ako možeš spochybňovať betón miesto štrku.

Veď je predsa ovela lepšie keď sa budeme každú jednu GP hádať o niekoľkých prípadoch kedy malo či nemalo prísť k udeleniu trestu zo strany FIA alebo nie.
Navyše, neviem či si uvedomuješ ale predsa je omnoho lepšie ak formula nie je žiadnym spôsobom spomalená počas nehody štrkom a vpáli do barriéri viď Max 51G, Mick 33G alebo Romain 53G.

2 Likes

To je jasné a aj by sa dávali tie trest. Ale ako sme už veľakrát videli, jazdci sú ochotní to risknúť keďže tresty sa dávajú ako sa dávajú. Myslím si, že pud sebazáchovy ťa skôr donúti priprzdiť keď vieš, že sa tam nachádza štrk/tráva/bariéra ako parkovisko vo Francuzsku alebo Abu Dhabi.

@rHapo presne tak, aj keď na betóne sa skôr dá brzdiť no v podobných prípadoch ako dneska by to bolo aj tak jedno.

1 Like

pomenoval si to spravne. problemom je nekonzistentnost rozhodovania a trestania. nechapem preco sa ludia boja toho, ze presnejsie definovanie pravidiel hned znamena ze trestov bude bude viac?

napriklad v motorkach sa s tym nestvu a kto si nieco skrati, alebo je siroky na vyjazde, tak dostava automaticky long lap penalty. a tretov za jazdecke incidenty je tam podla mna menej.

prave v priapdoch ako dneska by asflatova zona pomohla, pretoze auto by sa dosmykalo do pneumatikovej bariery a zvodidiel, ktore by stlmili pretazenie. takto ich proste preskocil…

Nie je tam pre show, je tam aby si nikto neskracoval trat. A Zhou to prezil bez ujmy, takze ocividne si vsetko spravilo svoju robotu

Keby tam bol asfalt,auto by s takou energiou skor robilo kotrmelce nez smykalo a vysledok by bol velmi podobny tejto nehode. Formula leziaca na airboxe a svatoziare je ako pyramida postavena na vrchol.

asfalt je hladkny a formula sa nema o co zachytit, takze by sa smykala… ved sa len pozri an video. kym bolo auto na asfalte an trati tak sa smykalo. rotaciu dostalo az ked sa dostalo na strk…

zhou to prezil lebo mal stastie

Ja si dovolím tvrdiť, že keby je štrk všade ako voľakedy, tak by to vyzeralo ako v USA 2006, proste kotrmelce, ale štrk by ho postupne spomaľoval. Ale áno, keby bol všade asfalt, tak je to tiež bezpečné, aj keď vo väčšej rýchlosti a tvrdší náraz. Ale toto riešenie je zrejme najhoršie, najprv betón a potom to nadhodí na štrku.

Asi by bylo řešení pruh stěrku a pak asfalt. Ale při jízdě po hlavě stačí kývnutí a pak se stejně začne převracet.