Racing Point zatiaľ ukazuje iba “záblesky” | F1online.sk

DomovSprávyVýsledkyPilotiTímyKalendárPartneriLive

redakcia@f1online.skRSSZásady ochrany údajov© 2020 F1online.sk

Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/7150/racing-point-zatial-ukazuje-iba-zablesky

Veru, na to, kolko sa hovori o ruzovom Mercedese a ako v Racing Pointe vyhlasuju, ze maju najlepsie auto, ake kedy mali, sa vysledky zatial moc nedostavili. Ale pricinu by som hladal najma v jazdcoch, nepochybujem, ze auto je dobre. Strolla netreba ani komentovat a Perez zatial zavody tiez kazil. Samozrejme su na tom ovela lepsie ako minuly rok, ale s takym rychlym autom je to podla mna zatial celkom slabota. Pekne to ukazuje, ze spickovy tim nie je len o rychlom aute,

Je mozne kontexte poslednej vety povazovat Ferrari za spickovy tim?

Souhlasím. Z tohoto hlediska dává případná obměna jezdecké dvojice smysl, i když preferovaným jezdcem je ten méně perspektivní, totiž Stroll. Zájmu o Vettela s jeho zkušenostmi se nedivím. Ať už ve Ferrari prochází aktuálně čímkoli, ve voze, který na trati disponuje stabilitou a přítlakem, by ukázal (jsem přesvědčen), že rychlost neztratil, nadto jeho znalost situace a procesů ve velkých týmech + jeho příslovečně dobrý vhled do technických záležitostí pro malý tým, který by se rád pozvedl, představuje vyloženě bonus.

Samozřejmě pokud ambice Racing Pointu nepohřbí verdikt FIA.

Já bych to viděl spíše na to, že se stále snaží pochopit složité aero W10 a nedaří se jim auto dobře nastavit. Stroll není žádný Áčkový pilot, spíše takový slabší průměr, Péreze je za mě velmi dobrý pilot a hlavně umí dobře managovat gumy, což je dost důležité. Osobně bych nechal Péreze (jezdí OK, nosí dost peněz) a vyměnil Strolla, ale to se s ohledem na majitelskou strukturu asi nestane že…

Copy Point, nic víc :wink: Navíc možná brzy uznán nelegálním.

Ja si myslim, ze prichod Vettela do Racing Pointu by bol pre obe strany chyba. Z uplne rovnakeho dovodu, ako bola chyba Ricciardov prichod do Renaultu- spickovy jazdec ma podla mna zmysel len vtedy, ak mu tim vie ponuknut auto, ktore vie bojovat o vitazstva, minimalne o podia. Prave v boji o vitazstva a podia sa vie spickovy jazdec postarat o najvacsi rozdiel o dokazat svoju hodnotu. Ale aky zmysel by mal pre Racing Point Vettel, keby s nimi mal bojovat o piate miesta? Mozno by dokazal koncit piaty castejsie, ako Perez, za to by vsak bol ovela drahsi. Ale Vettelova cena je vysoka prave preto, lebo by s dobrym autom narozdiel od takeho Pereza dokazal vyhravat, s ovela vacsou pravdepodobnostou by ziskal titul. Ak vsak Racing Point tento spickovy material poskytnut nedokaze, stava sa Vettel zbytocne predrazeny, bez ohladu na to, ci by podaval dobre vykony alebo nie. Otazka Vettelovej motivacie je tiez samostatna kapitola. Sotva tam bude spokojny, ked nebude mat perspektivu v buducnosti bojovat aspon o vitazstva.

Podla mna sa to dobre ukazuje na Ricciardovi v Renaulte. Vobec nejazdi zle, podava slusne vykony, ale Renault zanho plati obrovske peniaze, pritom by podla mna dosahoval podobne vysledky s dvojicou Ocon a Hulkenberg. A ostatne si Ricciarda ani nedokazali udrzat, zostal tam mizerne dva roky a potom zdrhal prec. A to Ricciardo nie je stvornasobny majster sveta a neprichadza z Ferrari, kde dve sezony, povedzme ze aspon do polovice bol v boji o titul. Vettel prirodzene bude ovela viac ako Ricciardo ocakavat, ze dostane do ruk schopne auto.

A ja osobne pochybujem, ze Racing Point ma dlhodobo na to, byt konkurencieschopny. Teraz vznikol osial kvoli ich tohtorocnemu autu, ale fakt, ze odkupenie minulorocneho Mercedesu je pre nich najlepsi sposob, ako sa priblizit spicke, dokazuje, ze tento tim nema na to bojovat o spicku. Mozno to raz zafungovalo, ale dlhodobo to uspech priniest nemoze. A ked sa ma Racibg Point za rok, dva prepadnut tam, kde bol minulu sezonu, prichod Vettela hned posobi inak. Mozno mozu byt na spicke po zmene pravidiel v roku 2022, ale to je jedna velka loteria, kde sa velmi tazko da predpovedat, ako zamiesa poradim a je to sanca skoro pre kazdeho.

Z toho hladiska si myslim, ze by pre Racing Point bola ovela lepsia mlada, lacna, silna jazdecka dvojica. Klucova je pritom vymena Strolla, ale vieme, ze to je utopia.

Je to dobrá logika, ale v éře, kdy vyhrává Mercedes, generuje otázku, v jakým týmu má potom smysl angažmá pilota s bohatou historií úspěchů. Protože mimo Mercedes se dnes realisticky vyhrávat nedá, v nejlepším případě se dají vytěžit technické problémy soupeře. Kolik závodů vyhrál Red Bull vlastními silami od roku 2014? A Ferrari je tam, kde je.

Tvá logika se netýká jen Vettela, ale i třeba Alonsa. Koneckonců jde právě do Renaultu, který zmiňuješ.

Ale - když odhlédnu od toho, že Racing Point může dostat smrtelnou ránu od FIA - je tu nějaká ambice nespokojit se s údělem týmu v středu pole. A tomuto projektu by mohl být Vettel nápomocen. Motivaci si musí vyřešit sám, mimo Mercedes se totiž nebude dát vyhrávat asi ještě hodně, hodně dlouho. A Hamilton se bude své sedačky držet jako klíště a vyjíždět levné tituly, aby byl ten “nejlepší”, takže tam pro jezdeckou konkurenci místo jen tak lehce nevznikne.