Podpíše Leclerc vo Ferrari až do roku 2026? | Magazín F1 - F1online.sk

V posledných týždňoch sme mohli byť svedkami viacerých prekvapivých oznámení nových či aktuálnych pilotov v rámci tímov Formuly 1. Tentokrát sa objavili špekulácie, ktoré tvrdia, že Charles Leclerc by chcel predĺžiť spoluprácu s Ferrari až do roku 2026.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/42728/podpise-leclerc-vo-ferrari-az-do-roku-2026

Taky to může být naopak projev nedůvěry v nejbližší budoucnost a snaha nevypadnout z kola po vypršení smlouvy. Pokud bude Leclerc v horizontu příštích dvou let opravdu úspěšný, určitě si ho rádi nechají na úkor Sainze a nedává smysl teď jednat o prodloužení už tak relativně dlouhé smlouvy. Jestli je to ovšem vůbec pravda…

Nemyslím si, že by sa práve Leclerc mal obávať o svoju budúcnosť. Je to budúca špička F1. Aspoň podľa mňa teda :sunglasses:. Zatiaľ nemal techniku aby naplno ukázal čo v ňom vlastne je. 2022 sa však blíži :pray:

2 Likes

Ale v tom s Tebou souhlasím. Dokonce si myslím, že není budoucí špička F1, ale současná špička. Problém je v té technice. Ono se to nezdá, ale ten čas strašně letí a z jeho rekordní pětileté smlouvy jsou dva roky pryč a výsledek nic moc… Pokud se to v příštím roce opravdu změní, auto se zlepší a výsledky budou, tak je všechno ok a nějaká smlouva se prostě bude řešit v čase. Ale co když ne? Třeba vidí, že bude potřeba víc času na změnu, a proto usiluje o delší smlouvu. Schumi potřeboval pět let a měl kolem sebe vlastní tým.

Áno síce to trvalo 5 rokov, ale tam už v tej prvej sezóne prišlo k výraznému zlepšeniu a následne už od 97. bojoval o tituly. Teraz je to jak na hojdačke, ktorej sa však nejak nechce hore. Snáď to s novým simulátorom bude lepšie a postavia kvalitné auto.

Teď je to vůbec loterie, jak se komu povede auto na příští rok. Já jenom přemýšlím o tom, co by Charlese mohlo vést k tomu usilovat teď o prodloužení smlouvy, která patří i tak k nejdelším v F1. Ale třeba to vůbec není pravda, píše se tam “spekulace” :-).

Být Charlesem, raději počkám. Rozhodoval bych se až na základě toho, jak si na tom bude Ferrari stát v příštím roce. Pilot jeho schopností - bez debaty jsou mimořádné - by na zisk dobré sedačky nemusel čekat dlouho, jakkoli Mercedes má dvojici pro nejbližší roky vyřešenou a Red Bull nemusí o dvojici rozčepýřených kohoutů při Verstappenově formě stát.

Rozhodně by byla obrovská škoda, kdyby se Leclerc v nejbližších letech neměl zapojit do boje o titul.

Rovnako to môže znamenať, že v tom projekte vidí potenciál.

Dobře, byť letos dříve probleskly zprávy, že něco zkoušel na simulátoru (šlo už o nějaký návrh na příští rok) a prý nebyl dvakrát nadšen. Ale možná tyto zprávy přeháněly, nevím. Nicméně na jeho místě bych nekupoval zajíce v pytli a prostě počkal, jak si nové Ferrari povede v reálu. Má smlouvu do roku 2024, to je velmi komfortní, na začátku příštího roku má tříletou jistotu. A kdyby se nové Ferrari vyvedlo, potom s tím, co s takovým vozem Charles (jak pevně věřím) dokáže, by u Ferrari museli být idioti, kdyby sami neměli zájem si ho udržet i po uplynutí nynější smlouvy, třeba už prodloužením smlouvy v příštím roce.

Proste vyslal signál, teraz je to na Ferrari aby to “spracovalo” a hlavne dodalo kvalitné auto. Od toho sa to bude odvíjať ďalej.

Když už se bavíme o spekulacích, na f1sport.it vyšel v úterý článek, že Leclercovu nevolnost a ukončení tréninku v sobotu způsobila předcházející velká hádka s Binottem kvůli upřednostňování Sainzových technických referencí, kterou musel rovnat Nicolas Todt (článek pak převzali ve středu leckde ve světě, ale vždycky s odkazem na tenhle server a jeho kontakty). Možná má Lec opravdu dojem, že nemá podporu, kterou měl původně přislíbenou, přitom na něm leží hlavní zodpovědnost, a chce mít delší garanci “klidu na práci”. Ale fakt netuším, nakolik je ten server seriózní.

1 Like

To je zajímavá zpráva (pokud je ovšem pravdivá). Ale stačí se podívat, jak Binotto doslova zametl s Vettelem. A Leclerc některé chyby udělal, byť jeho mimořádný talent to rozhodně nezpochybňuje. Pokud Binotto udělal další myšlenkový kotrmelec a spasitele týmu začal vidět v Sainzovi… (resp. podle zprávy má údajně Sainz poskytovat inženýrům Ferrari srozumitelnější zpětnou vazbu, takže tým zapracovává spíše Sainzovy postřehy než Leclercovy).

Nevím, jestli je to pravdivé nebo pouhá spekulace. Stále mám podezření, že Binotto neumí tým vést po lidské stránce, že je to typ, který dříve nebo později každého bodne do zad.

Update: tak jsem na to koukl (v angličtině) a zdá se, že zpráva se objevuje spíše na těch ne tak zavedených webech, což nutí brát ji s rezervou.

Mohlo by to navíc vysvětlovat Leclercovu údajnou snahu o prodloužení i tak dlouhého kontraktu? Teoreticky mohlo: Charles by tímto připomínal svůj význam pro Ferrari.

Uvidíme, jestli se vyklube něco dalšího nebo atmosféra v týmu bude spíše klidná. Každopádně bych Charlese rád viděl v silném monopostu, je jedno jaké barvy.