Podľa Stellu riaditeľ pretekov zmätkoval: Zapínali a vypínali žlté vlajky | Magazín F1 - F1online.sk

Po sobote boli z počínania komisárov frustrovaní Max Verstappen a Red Bull, po nedeli zas Lando Norris a McLaren. Britský pretekár dostal za ignorovanie žltých vlajok trest 10 sekúnd stop and go, čo bola poriadna rana pre potenciálne majstrovské oslavy jeho tímu v súboji s Ferrari. So správaním riaditeľstva pretekov ani s aplikáciou trestu nebol vôbec spokojný boss McLarenu Andrea Stella.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/181813/podla-stellu-riaditel-pretekov-zmatkoval-zapinali-a-vypinali-zlte-vlajky

ze prave Stella ide hovorit nieco o zmatkovani pocas tejto sezony

1 Like

ALE Max

No nejako to tu všetko spolu nepasuje. Stella asi na chvíľu z toho blikania žltých vlajok stratil zdravý úsudok. Snáď sa dá doporiadku a v Abu Dhabi ukážu svetu, že si ten majstrovský titul zaslúžia.

Ja predpokladám že verstappen videl blikať zelenú vlajku takže mu bolo jasné že vzadu svietil žltý sektor.

Inak ten trest je veľmi prísny, Lando nemal šancu na digivlajku reagovať.

Nestavím na to svoj život ako to bolo. Neviem nájsť všetky onboardy. Max hovorí, že on žltú videl a spomalil. Lando išiel tesne za ním a tú istú žltú prehliadol a nespomalil.

Ak zrovna pozrel na volant alebo ja neviem čo, samozrejme že mohol prehliadnuť. Je len človek a človek nie je neomylný. Keď to George včera počas prípravného kola nezmyselne vypeckoval na plné bomby, mal Max šancu reagovať? Takisto nie a tiež dostal trest (za blokovanie v prípravnom kole).

Dostal tabuľkový trest. Tu nie je o čom.

Byla to škoda. Těšil jsem se na hezký souboj. Přitom jen stačilo prošlapovat plyn.
Velká chyba. Ale jak by řekl Ivan Horníků…: “Ta byla přísná”.

1 Like

Digi vlajka je pomocna. Vlajky v rukach marsalov na trati su nadradene. Mavali dvojite zlte. To je co maxo videl a na to hned zareagoval.

2 Likes

Karma je zdarma, to je za Mexiko.

On právě Max ke všemu zlému pro Landa zpomalil - podle jeho vlastního vyjádření tam viděl stewardy s žlutými (byť ještě ne jednoznačně mávající) a tak instinktivně (a správně) ubral a ptal se týmu, zda nepřehlédl žlutou. Norrisovi už se rozsvítila nesporně, ale on jel nadoraz a mimochodem tím Maxe opravdu o něco stáhl a získal tím výhodu.
Tohle byla od Landa obrovská chyba a trest dostat musel. Je samozřejmě sporné, zda komisaři nepřepálili jeho výši (kdy dostal fakticky to největší, co mohl mimo černé vlajky obdržet), ale na penalizaci to bylo.
Mimochodem Max na něj v té vysílačce nijak zvlášť nežaloval, první reakce byla spíš určité leknutí, zda něco neporušil sám a následně se ptal na Norrise proto, že se odstup zmenšil.



No tento istý trest dostal aj Latifi a Mazepin v 2021 viz vyššie dokument. Jedná sa o ohrozenie maršálov a závažný bezpečnostný breach, keďže DWY znamená "Spomaľ a v prípade nutnosti buď pripravený zastaviť "
Tam súhlasím s takýmito ráznymi trestami. Oba neviem prečo ho nedostal aj Russel a ten jeden Haas neviem, kto to nol podľa telemetrie.

Protože ředitel závodu si tam hrál s tlačítkem místo toho, aby sledoval situaci ma trati

Jinak mi to nedalo a teď jsem se na to podíval, takže trochu upřesním to, co jsem psal předtím. Pokud máte F1TV, tak je to v přenosu čas po 53:00 - dejte si postupně onboardy…
U Maxe na 100% nic nesvítilo, ale jsou tam jasně vidět dva stewardi s žlutými (double yellow), na což taky reagoval. U Landa jsem neviděl tak jasně stewardy, ale naopak mu tam zcela nesporně blikla žlutá. Nereagoval a opravdu stáhl Maxe asi o půl sekundy…
Co se týče vysílaček, tak Max reálně o žlutých moc nepochyboval a reagoval na to zkrácení odstupu od Landa - ptal se, zda zpomalil. Asi po půl kole mu GP řekl, že ne, na což Max konstatoval zjevný fakt, že by to měli reportovat, tím to haslo. Žádné divoké bonzování a naříkání…
U Landa mohl být problém, že se zrovna v tu chvíli vykecával s depem, tam byla ta scénka, kdy si stěžoval, ať mluví hlasitěji atd. Takže ho mohlo vyvést z pozornosti toto, ale bohužel pro něj to není omluva :frowning:

2 Likes

3 Likes

On nemyslel bobra zvíře, tak třeba příště to líp pochopí

ked za Braziliu vyhodili tamtoho, tak za tento zavod toho aktualneho mali rovno popravit. Treba financne vycislit bodovu a financnu stratu Sainza a Hamiltona a aj Norrisa, lebo ten pako mal okamzite dat virtualny SC, ked sa to zrkadlo ocitlo na trati. A nie hocikde na trati, ale na jedinom predbiehacom mieste, kde idu nad 300. Takuto chybu vedenie zavodu este nikdy nespravilo. Vsetko zle!

2 Likes

U ředitele/ředitelů a komisařů by to asi chtělo hlavně uklidnit situaci, nastavit správně procesy v oblasti vzdělávání-rozhodování-zodpovědnost tak, aby se řešila sporná rozhodnutí včetně případné výměny nekompetentních komisařů, ale na druhou stranu musejí být i chráněni. Momentálně mi připadá, že všichni včetně ředitelů jsou pro každého fackovací panáci a situaci to jenom zhoršuje. Ano, včera se vyznamenali hlavně s tím zrcátkem, ale další vyhození ředitele by asi nic nevyřešilo. Lando si zkomplikoval situaci sám, bude se muset naučit dávat větší pozor :woman_shrugging:. Doufám, že ho to ve finále nebude stát to druhé místo.

Tak když to vezmeme už trochu s odstupem, tak Rui Marques nejprve v pohodě zvládl Vegas (objektivně celkem jednoduché) a v Kataru udělal jednu chybu velkou a druhou spíš úsměvnou.
Komické je, jak sežral Russelovi ten jeho podraz z Q3 - sorry, ale tady fakt není o čem mluvit, bylo to totálně nahrané a tady penalizace být neměla. Viz i Pepa Král v debriefu, tady prostě není o čem mluvit.
Ale nemělo to žádné důsledky a pokud se z toho poučí, tak je to jen ku prospěchu.

Blbá chyba ale bylo to podcenění zrcátka, tam prostě měli pustit SC dříve, tady to hrozilo malérem, můžou být moc rádi, že Bottas to zrcátko totálně sešrotoval, čímž vyloučil riziko, že to na někoho přiletí a šlo “jen” o defekty. Zas ale je to jeho druhý závod v pozici ředitele a určité učení by se mu tolerovat mělo.

Naopak ty penalizace v závodě sice vzbudily rozruch svými dopady, ale fakticky byly vlastně všechny správně. Jak se po vychladnutí emocí ukázalo, tak ta pro Landa byla dost tabulková a nešlo o žádný ústřel nahoru, to samé ty ostatní.
Počkal bych po Abu Dhabí, pokud to proběhne dobře, tak bych mu klidně dal důvěru i pro další rok. V zimní přestávce si může vše lépe analyzovat a dohnat přípravu, na kterou mu nyní chyběl čas a dost možná bude jako ředitel dobrý. Průšvih bude, pokud by mu něco ulétlo i v AD, pak by tlak na FIA dále zesílil, ale oni v podstatě už nemají kde brát. Leda vrátit Massiho, ale to by pár lidí asi šlehlo :slight_smile:

1 Like

Byla to spíš taková past na Landa.
Samozřejmě, že by to měl vnímat, ale vidím to jako takovou prasárničku.

2 Likes

Ten board čo označuje je za prvé červený slipper surface a tam ide o tie dvojité žlté vlajky mávajúce za tým boardom a taktiež má to na volante + mal mu to povedať inžinier. Sám Lando priznal chybu.