Podľa Marka môže v tejto sezóne prekročiť rozpočtový strop až šestica tímov | Magazín F1 - F1online.sk

Poradca Red Bullu Helmut Marko sa domnieva, že by sa v prebiehajúcom ročníku nemusela zmestiť pod rozpočtový strop až šestica tímov – a to predovšetkým z dôvodov inflácie a zvýšených nákladov na energie.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/81879/podla-marka-moze-v-tejto-sezone-prekrocit-rozpoctovy-strop-az-sestica-timov

Helmut, to mate v RB svoje oddelenie, ktore prepocitava konkurencne teamy a teraz vytahujes komenty ? Vracia uder smerom opacnym, klasicka taktika.

mysliš že si tvoj komentár príde prečítať keď ho oslovuješ? a myslím si že to robí každá stajňa

Zas ten starý pánko otvoril ústa ?
Čože zas potrebujú navýšiť rozpočet ?
Vyzerá to tak že im to ani tento rok nevychádza a namiesto toho bude vyprávať o 6 tímoch ?

To ako fakt ich to neovplyvní ten Hornerom takzvaný drakonický trest ???
:man_facepalming:

Zkontrolujeme příš​tí rok :man_shrugging: Není nad to když v realitě RedBull byl jidiný který ten rozpočtový strop překročil ale fantazírovat nad budoucností kde to překročí většina týmů se meze nekladou že :sweat_smile:

A preto su stale tieto teamy tam, kde boli aj predtym. Akoze prepac, ale aj ked by si to vsetci priali, tak proste male teamy sa nikdy nevyrovnaju tovarenskym teamom ako Mercedes, Ferrari, Redbull… To je len zbozny sen. To uz radsej mohli mat tie TOP teamy 5-6 aut a to by boli ovela tesnejsie suboje.

sponzori neboli lebo zaujem of F1 bol slabsi, ale pod liberty media sa to otocilo - DTS, novy title sponzor (Aramco), social media exposure a tiez tomu pomohol aj minulorocny suboj o titul.

Kdyby se na nějaký strop v F1 vykašlali všichni bylo by to nejlepší. Komedie.

Bavime sa o mensich timoch a este sa zmenilo aj prerozdelenie prize money. Rozpoctovy strop hlavne pomoze s vyrovanim urovne ale aj tak su top timy na tom lepsie lebo vyvoj rozlozia na 2-3 dalsie firmy, alebo B timy. Tomu hodne pomaha aj standardizacia suciastok, resp zoznam kupovanych.

Bohuzial prvy rok novych pravidiel pred 8 rokmi nie je uplne relevantny. Skusme nieco neskor.

A nepisal som, ze krachuju, len ze su stale tam, kde boli aj predtym. A ci uz to bude o par desatin menej, alebo viac, to nehra rolu, kym vpredu su stale tri teamy totalne urvate…

Dokazat to velmi tazko. Ked si od niekoho kupis suciastky a ten si uctuje naklady + marzu a za vyvoj iba ~1/2 co realny externy dodavatel (nie tebou kontrolovana firma) tak ako to dokazes? My sme boli pri vyvoji efektivenjsi, vyrabame tych suciastok znacne viac => nizsie naklady na 1 suciastku, alebo vyrabame velmi podobne pre prototypy (toto ma len o trochu inu specku), resp nam sesterska spolocnost dala know-how zdarma a mame len naklady na vyrobu (spec parts).
Aj Pepa Kral to opisal podobne, akurat musia tymy byt kreativnejsi, efektivnejsi, co sa da zdielat (napr veterny tunel). Ale ti co maju viac $ ich minu viac aj napriek stropu len to uz nie je ~5-6x viac ale 2-3x.

preto to robi auditorska firma. Keby to bolo lahke stacil by nejaky FIA admin s excelom.

ale aj tak dokazes iba malicko (ako teraz RB), zvlast to FIA timy sami odovzdaju/ reportuju. To co ja pisem (ten rozidel medzi vacsimi a mensimi timami) auditor neodhali.

tak pokial je to ~30% (mozno aj cosi vyse) tak to moze byt v pohode, zvlast pokial su 1-2 podobne timy (lacnejsie ako vacsina). Ferarri dosli peniaze uz niekedy v septembri a vacsina timov este upgradovala, takze zjavne tam rozdiely budu.