Peter Bayer pripustil odchod Masiho z pozície riaditeľa pretekov | Magazín F1 - F1online.sk

S blížiacou sa novou sezónou vrcholí aj riešenie kontroverzie zo záverečnej veľkej ceny vlaňajšieho ročníka. Max Verstappen sa v Abú Zabí stal novým majstrom sveta, avšak zásadným spôsobom ťažil z rozhodovacieho procesu v podaní riaditeľa pretekov Michaela Masiho. Od toho večera visí Austrálčanov osud na vlásku a stále častejšie sa hovorí o jeho odchode.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/54119/peter-bayer-pripustil-odchod-masiho-z-pozicie-riaditela-pretekov

A mame to potvrdene… ani jeden tym nechce skoncit za sc preteky. Takze hamiltonovci mate to potvrdene. massi teoreticky neurobil chybu kedze vsetky timy chcu pretekat do konca.

Masi urobil chybu v tom, ze zvyhodnil jedneho, jedineho jazdca v startovom poli. preteky sa kludne mohli skoncit pod zelenou(tak ako to chceli vsetky timy), ak by nepustal jazdcov s extra kolom.

Teraz som to pisal k inemu clanku
Stale utocite na massiho… ked massi nedal sc vyhovel mercedesu ked vyprazdnil trat vyhovel redbullu a zaroven nercedesu… stale mi vychadza 2: 1 pre mercedes ale takticky zlyhal mercedes cize 2:2 . Rychlejsie auto mercedes nove gumy redbull takze 3:3 a teraz zavod. Verstapen vyhral hamilton nezvladol. Cize 3:4 pre redbull vdaka lepsiemu pilotovi. Massiho tu netreba ani riesit

Když se v F1 blíží konec a je to na SC tak jedině červená vlajka a pak restart, jiný řešení s omezeným palivem aby se končilo pod zelenými vlajkami nevidím.

Cervena vlajka bez vymeny pneu a oprav.

Jako myslíš vždy při červené zakázat výměnu a opravy nebo jen při červené takto účelově ke konci?

bud vyprazdnit trat, nepustit auta o kolo a dokocnit pod zelenou vlajkou, alebo pustit jazdcov o kolo a dokoncit za SC. to su 2 scenare, ktore su podla pravidiel. ak by si vybral ktorykolvek z tych dvoch tak na Masiho by nikto nepovedal krive slovo.

Ku koncu vzdy zakaz vsetci a ak si vynnik od zaciatku zavodu pocas red flag tak individualne

Stare pravidlo ano ale pre rok 2022 plus takto

@Hogar pod cervenou by mali nechat moznost vymeny pneumatik. predsa len cervena je takmer vzdy po nehode a mnohi jazdci predju po kuskoch karbonu. za tych 20-30 minut statia guma proste vyfuci. boj o titul je jedna vec, ale je tam vela jazdcov stredu pola, ktori na to mozu zbytocne doplatit len preto, ze niekto tesne pred nimi spravi chybu.

Pisem ze individualne a na konci aj tak ma ist o najlepsich pre sledovanost. Stred pola je fajn ale ku koncu vsetky kamery vpredu aj tak.

no prave to “individualne” je navacsi problem rozhodovania v F1. je to len priestor na spekulacie, lebo teraz tomu a tomu dovolili a minule tomu a tomu nie, a ked tam su ti a ti komisari to dovolia a ked ini tak nie. takych veci sa treba zbavit a rozhodovat presne, podla vopred danych pravidiel. hlavne bludy typu, to moze porusit lebo mu to aj tak neprisielo vyhodu… akoze wtf?

Ono právě obecně tohle určit zda povolit přezout nebo ne pod červenou vlajkou není snadná volba, jelikož obecně červený vlajky příbývají a jestli to teď ještě vzroste, bude třeba to přehodnotit. Individuálně bych to ale nechtěl, chce to vědět dopředu. Ještě mě napadlo klasický SC ale pokud se neuvolní SC ještě aby se stihlo závodit tak se auta 2 kola před koncem naženou do boxové uličky kde se dá na výjezdu červená a vyčkají na restart pro poslední kolo.

najvacsi problem toho je stale v tom, ze neutralizacia pretekov po nehode nie je ziadna neutralizacia ale tresta to jazdcov predu, a podporuje tych pomalsich tym, ze zmaze vsetok naskok, priade im zmaze stratu celeho kola(!). preco?

podla mna by SC vobec nemal existovat. bud VSC alebo rovno cervena vlajka a po vlajke start zo stoja, ale v intervaloch, tz ak bol medzi prvym a druhom naskok 10 sekund tak najprv odstartuje prvy, 10 sa caka potom az druhy, atd… ale som si vedomi toho, ze to asi nebude relane nasadit do prekov. pretoze to nie je najbezpecnejsie ( napr kvoli zahrievaniu) a preteky by sa casovo natiahli, ale bolo by to viac menej najspravodlivejsie riesenie.

Masi už součá■■■ FIA není, jen se ještě nevydalo opficiální prohlášení.
FIA samotná i bez Masiho byla v poslední době pořádná žumpa, viz tajná dohoda FIA s Ferrari kvůli nelegálním motorům. Za tu samozřejmě Masi nemohl, ale podvodem proti Hamíkovi Masi zatáhl za šňůru splachovače a tím neotřesitelnou pozici FIA jedním tahem spláchl do hajzfekálního potrubí.

Už teď je znát, že týmy okamžitě začaly vystrkovat růžky. Třeba okamžitě jimi začali trkat do FIA proti sprintům. A vzdor půjde dál. Jednou to budou námitky proti vzrůstajícímu počtu závodu a jindy třeba proti váze vozů, nebo proti Pirelli.
Týmy si pokaždé najdou něco nového, ale jediné co zůstane stejné budou připomínky proti loňskému podvodu který sice provedl Masi, ale odpovědnost je na zádech FIA.
A s jídlem roste chuť a týmy logicky budou chtít mít stále více pravomocí ve svých vlastních rukou.
Vlastně mají týmy na tenhle přístup nárok, když si FIA samy svými penězi za dodržování pravidel platí. A nejen týmy, ale i okruhy, jezdci a všichni sponzoři, kteří do motosportu vkládají své peníze.

Na vysledok zavodu ma vplyv :
Gumy
Boxy
DRS
Safety car
Sede zony
Rozpocet
Politika
Massi
…a snad obcas trochu aj pilot…

Celá F1 nikdy nebyla nedělní škola, ale tady ještě k tomu vedení ukázalo neschopnost - rozhodování o výsledku šampionátu měl v rukou jeden údajně nenahraditelný chaot a vedení nedokázalo na jeho selhání účinně reagovat. Tím se samozřejmě dostali pod tlak, ať už Mercedesu, nebo posléze dalších týmů. Nové vedení to bude mít každopádně složité.

Ak prepustia Masiho, FIA si prizna chybu.
Pravidla treba napisat jednoznacne a nebude problem a bude jedno kto tam sedi ako riaditel pretekov.
Masimu vyvolavali a plakali z mercedesu aby nedaval SC potom ze max siel 2x doprava, potom po havari latififo aby nerobil hento tamto…
Byt Massim urobim to iste uz len z toho dovodu ze zmrdcedes a hlavne Wolf si myslia ze su najdolezitejsi pod slnkom.
Jedinu chybu co urobil Massi je ta ze nepustil vsetky auta dopredu. Na druhej strane nebolo dost casu na spravne rozhodnutie nakolko bol stale pod tlakom a same telefonaty z mercedesu.
Massi mohol kludne urobit tu vec ze mal dat cervene vlajky. Piloti by prezuli a preteky by sa odstartovali v poslednom kole. Ten kto by vyhral vol by majster. Hotovo. Vyriesena vec.

1 Like

Napsat něco k tématu už nezvládneš?
Planým vykřikováním jako dítě na pískovišti si u nikoho ani kousek úcty nezískáš.