Nový monopost ukázalo svetu aj AlphaTauri. Toto je AT04! | Magazín F1 - F1online.sk

Charles aj Lewis by sa ti určite poďakovali zo záhrobia za tieto tvoje výlevy … mal by si kontaktovať FIA, zapadol by si :clown_face:

z vrchného pohľadu je zatial tato formula asi najškaredšia aku som kedy v F1 videl naozaj nepreháňam aj tie z 50 rokov boli krajšie aj Matra a surtes s tým čudným predkom bol krajší fakt je to kombinácia všetkého ale od hora vyzerá nevkusne a priam odporne

Čo by donútilo ten monopost zastaviť sa predtým ako by Romain prišiel o hlavu? To si úplne seriózne myslíš, že halo rozrezalo zvodidlá a preto šiel kokpit pod ne? Vážne? Úplne reálne si sa nad tým zamyslel?

zamysli sa co som napisal alebo komu odpisujes

Aha sorry, ty chytáš za slovíčka Gastona a vlastne si nič k veci nenapísal … tak fajn no

1 Like

no nejako som nepochopil ako by mohol skoncit ako Bianchi keby sa (cisto teoreticky) odrazil

Nemôžem hovoriť za neho, tak neviem ako to myslel … možno sa iba zle vyjadril … každopádne diskutovať o užitočnosti halo môže po rade incidentov kde sa osvedčilo iba … no ako to povedať slušne …

3 Likes

No vzhledově nic moc.
Předek jak přes kopírák. Nové přední zavěšení, zkrácený vnější deflektor a pozměněná ta pěnová vycpávka okolo hlavy jezdce.
Zadek - bočnice patrně víc podseknuté, v zadní polovině náznak údolíčka alá Ferarri. Asi přesunuté chladiče jako u AR. Nové zadní zavěšení, kratší rozvor a zadní křídlo je posunuté víc dopředu nad zadní kolo (pokud teda nedošlo ke zkreslení). Nuda. Žádné fotky, jen rendery bez detailů. Video pěkné, akorát že s maketou. Nejlepší tedy jsou - nové poklice.
Zatím AR vede - jednak ukázali auto, zadruhé mají zatím nejhezčí pololakování. S Audi asi bude koncernová nuda

evidentne nevies o com rozpravas. grosjean by zvodidla roztrhol s halo ci bez neho. Auta su nadizajnovane pri urcitom naraze sa rozdelit na dve casti. Grosjeanov naraz bol cez 200km/h spoje na zvodidlach to jednoducho nevydrzali. keby tam nemal helo tak to dostane rovno do prilby. V momente ked helo narazlo do hornej casti zvodidiel spodna uz bola rozdtrhnuta. mas to vo vsetkych animaciach a vidno to aj z fotiek po havarii.

3 Likes

“Trošilinku” upresniť, dostal ranu od zavesenia, ktoré mu prerazilo helmu a spôsobilo ranu defacto krvácanie do mozgu, ten známy doktor (ktorého všetci poznali a bol v F1ke dosť dlho) usúdil už pri jeho prvom obhliadnutí (prezrel mu oči - zrenice), že “je s ním ámen”, a ak by ho aj neviem akým zázrakom udržali pri živote, už by bol len mŕtvou schránkou. Preto potom zmenili čas smrti na moment, kedy narazil v danej zákrute. Ostatné už asi vieme všetci, na monoposte sa robili nejaké úpravy riadenia (čo sa robilo “na kolene”, nebolo to priamo vyfabrikované), ktoré neskôr spôsobili to, že Senna šiel “šrégom” a vôbec nemohol zatáčať.
Podobne, ako pri Clarkovi, Chapman a Head boli “zodpovední” za smrť svojich jazdcov. (Ale pri Clarkovi to nie je jasné)

1 Like

Co bylo skutečnou příčinou Sennovy havárie jsou nejasnosti dodnes.
Sice se našla prasklá tyč řízení ve sváru, která se narychlo zkracovala, ale nikdo si netrofnul určit jestli praskla během jízdy, nebo až následkem nárazu do bariéry.

ako sa mohol odrazit, ked isiel strasne rychlo a prakticky kolmo? Nos auta je v podstate klin, ktory vnikol do zvodidiel a pokracovalo by to dalej az by sa to zastavilo za Gro hlavou. Hlava by bola fuc. Rovnako keby Bianchi mal Halo, tak by do traktora narazil ten stredovy nosnik a nie Bianchiho hlava. Zober si podobnu situaciu, ked v 2009 Massa v bezvedomi nabural do steny v madarsku kolko… ta stena ale mala pred sebou 3-4 rady pnaumatik. Keby tam ziadne neboli, tak Massa vtedy neprezije.

1 Like

bavili sme sa o teoretickej moznosti, ze by sa odrazil, ja nikde netvrdim, ze by sa mal odrazit. Ale inak suhlasim s tebou

Bez halo by bol hamilton uz po smrti po monze 2021 si myslím akoze nechcem nikomu zle ale asi by to bolo tak

1 Like

Ta cervena sa na pôvodne farebne kombinacie AT vôbec nehodi.
Pri AlfeRomeo bola cervena logicka a prirodzena, tu mi to pride uplne mimo …

Hej, ako som napísal už vyššie, problém je práve v tom, že na základe zorkových tvrdení som sa nechal zatiahnuť do diskusie v úplne hlúpej teoretickej úrovni, ktorá nemôže nijak nastať. Myslel som to tak, že ak by do tej zábrany nabúral úplne rovnako ako nabúral v skutočnosti, ale nemal by preraziť zábranu, ale odraziť sa od nej (ako tvrdil zorko, čo je proste fyzikálne nemožné), tak by musel v okamihu zastaviť. Tie sily, ktoré v takom prípade pôsobia, sú neskutočné a také okamžité zastavenie by mu vo vnútri hlavy narobilo masaker, čo sa stalo aj Bianchimu (netvrdím, že by to bolo úplne rovnaké, ale Bianchiho zabilo práve to okamžité zastavenie). To, že je to fyzikálne nemožné mi je jasné.

1 Like

Wtf

boh vie ako by to dopadlo. Ver v Silverstone udajne narazil v 250km/h a zazil pretazenie 51G. Grosjean tam sice nemal pneumatiky. Kazdopadne z toho vyplyva, ze “zvodidla” su nebezpecne a keby bolo na mne tak vsade dam pred ne aj pneumatiky.

Tak ale, keď už aj talianske úrady chceli zavrieť Patricka Heada, tak je jasné, že to malo niečo dočinenia s monopostom, a ešte keď sa doniesol na ten víkend nejaký update (modifikácia) riadenia, tak je jasné, že to malo dočinenia s tou tyčou od riadenia. Senna chcel aby mu zmenili pozíciu volantu vzhľadom ku polohe sedenia, už viac očividné to ani nemôže byť.
Oficiálne to je potvrdené, že za to môže práve tento “update” ale celý skutok je už premlčaný, pretože premlčacia doba pre “manslaughter” (zabitie) v Taliansku je 7 a pol roka a k tomuto záveru dospeli až v roku 2007 tj 13 rokov po danom skutku.

1 Like

Pokud si pamatuji, tak ani policejní vyšetřování Williams z žádné nedbalosti neobvinilo.
Přijít s něčím takovým až po třinácti létech se mi jeví jako dost divné.