Monopost Aston Martinu ponesie označenie AMR21, polovica auta je vraj nová | Magazín F1 - F1online.sk

Do Formuly 1 prichádza veľký pojem automobilového priemyslu, Aston Martin. Britský výrobca exkluzívnych automobilov je momentálne pod kontrolou kanadského miliardára Lawrenca Strolla, ktorý sa rozhodol spojiť dva svoje veľké projekty, automobilku Aston Martin a pretekársky tím, ktorý sa donedávna volal Racing Point.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/22062/monopost-aston-martinu-ponesie-oznacenie-amr21-polovica-auta-je-vraj-nova

Stačilo napísať “Druhú polovicu blueprintov už mercedes v aerotuneli nezabudol.”

Nechcem ti do toho mudrovať ale okrem mercedesu a Ferrari aj to len možno kopíruje auto každá stajňa :slight_smile:

No teraz majú trochu problém. Minulý rok vzali ofiko čo mohli z W10 a zbytok akože “odpozorovali” (tzn. Mercedes im to ilegálne predal / dodal).

Teraz síce môžu vziať povolené časti z W11, ale zbytok monopostu musia zmestiť do žetónov, takže to že im Mercedes dodá kompletné blueprinty im nepomôže - kompletnú kópiu W11 nespravia.

Takže mali trochu ťažšiu prácu, podobne ako AlphaTauri. Takže nakoniec podľa svojich slov 50 % auta preniesli z minulého roka, čo sú zrejme oblasti mimo žetóny a buď nezahŕňajú povolené komponenty z W11 alebo sa im ich použiť nevyplatilo (nezapadli by do zbytku).

Lenže oni od Mercedesu dostali kompletný návrh W10, čo je ilegálne. Nie je možné spraviť tak dobrú kópiu auta podľa fotiek - to by zrejme nespravili ani keby od Mercedesu jeden stroj dostali a mohli ho do šróbiku rozobrať.

A ak aj dokonale skopíruješ napr. predné krídlo, tak ti to moc nepomôže, pretože ti to nebude hrať so zbytkom auta.

zetony musi pozuivat aj mercedes, takze staci minut zetony na to iste na co minul mercedes

kompletny narvh od mercedesu nikdy nedostali. je to len zelanie niektorych fanusikov. dostali len niektore hotove diely.

ked sa pred 15timi rokmi dal vyrobit nahradny kluc iba z fotky tak dneska je viac nez jednoduche skopirovat komplet viditelne casti.

takze 2 zetony umoznuju zmenit 50% auta? :):slight_smile: alebo ten tim zas pokracuje v podvodoch?

vyjadruj sa k tomu comu rozumies. pod kapotou su tie auta uplne rozdielne. napr maju uplne inak riesene cele chladenie.

dostali to uplne legalne, resp si to zakupili, na aute 2019 to ale nepouzili. Hodilo sa im to az na auto pre 2020. A za to aj dostali trest.

taras zprava zlava. kopiu aero casti dokaze spravit ktokolvek v F1. pod kapotou su tie auta ine.

no povedz, kolko presne “pokryju” 2 zetony?

no to ja neviem, ale asi 50% je trochu privela
ale ak myslis, ze setrenie ktore tak ohlasovali ma spocivat v tom, ze dovolia zmenit 50% auta, tak beriem, ze je to tvoj nazor na setrenie :slight_smile:
no len to potom uz mohli dovolit zmenit vsetko a mozno by to nestalo o vela viac, lebo malokto pred poslednym rokom platnosti pravidiel ide prestavat kompletne auto

nebudeme tu tarat piate cez deviate nad nejakym PR kecom
precitaj si toto a budes vediet viac

Okopirovat môžu “ideu” ako krídelká, nos atď toto ale čo zrobil RP bolo na hanbu športu. Keď v 98 myslím Jordan prišiel s novinkou krídelká na bocniciach okopiroval to takmer každý ale ani jedna verzia nebola identická podobne s tými shark anténami. Ja budem rád keď sa im bude dariť keďže tam je seb ale nepáči sa mi akým smerom sa vybrali.

Zaujmavé je že taký RB to nedokázal z Fotiek, ani Mclaren a ani Williams ale Aston áno.

Podvod sa tam udial to je zrejme. Otazka je aký mal rozsah.
A aj ta či by pre F1 samotnú nebolo lepšie ak by kúpiť aspoň časť know how bolo Legálne a mali by sme proste top tímy a zákazníkov v strede poľa. Najlepší by vyhral vždy akurát to za tým by bolo zaujmavejsie. Tak ako bolo aj tento rok aj vďaka RP.

A áno F1 mohla byť súťaž konštruktérov a pilotov v časoch keď aj nezávislí tím mal šancu na úspech. A v čase keď ozaj F1 jazdilo 20 najlepších. Ale to je dávno preč mame tu detičky milionárov a vieme ako nezavysli dopadli. Zo Sauberu je AR a Williams to nemá cenu komentovať.

F1 sa stáva pre mnoho tímov čoraz viac neudržateľna a presne preto neprichádzajú nové. Lebo pol miliardy na úspech je brutal.

ako vies, ze to chceli robit?

zrejme to teda nie je. samotna FIA pripustila, ze ohladom brzdovych kanalikov neboli pravidla definovane jasne. bol tam obrovsky politicky tlak. nic ine v tovarni RP nenasli.

Este raz pre vsetkych. Tie auta su/boli pod kapotou znacne odlisne. Skor ako kopirovanie to bola konstrukterska vyzva - sa zmestit do rovnakych tvarov. Upratat “creva” do tvaru, ktory vymyslia aerodynamici patri k najvacsim konstrukterskym vyzvav v F1 vseobecne.

Este k jednemu by som sa chcel vyjadrit. Konstrukterske oddelenie stajne F1 to je jedno velke ego vedla druheho, vsetko su to top inzinieri so 6, pripadne 7 cifernymi (mclaren) odmenami. V tomto postredi sa ocenuje kreativita a nie je myslitelne tieto vyvojove timy nutit ku bezmyslienkovemu kopirovaniu a uz vobec nie k otvorenemu podvadzaniu zeby pod rukou “nakupovali” suciastky od konkurencie. To je uplny nonsense.

Hej aj motor Ferrari bol zjavne povolený :joy: ja nemám proti prístupu AM nič práve naopak. Práve ho tu obhajujem.

Nonsens je ale aj to aby najlepší pilot zarábal 1/3 rozpočtu iného tímu, aby niekto jazdil 2 kola pred posledným a aby boli výkonnostne rozdiely ako sú.

Taky inžinieri su v top tímoch =Mercedes, Ferrari, RedBull, Renault a Mclaren. Aston ich zjavne stále nemá. A zvyšok? AT je veľmi zavysla na RB preto je tam kde je. Zvyšok nemá šancu presne preto že takého partnera nemá. Spomeňme si na Haas kým bolo co kopírovať od Ferrari boli v kľude v strede poľa. Odkedy nie je tak je to bieda.

Ja som za to aby sa vytvorili 2 výkonnostne skupiny =ta co ma tých inžinierov s ta co na to nemá peniaze. Lepšie ako súčastné 4 co v F1 sú.

Pretože takto bude čo chvíľu v F1 ozaj len 6-7 tímov.

Ako dlho myslíš ze to vydrží Sauber, Haas a Williams? Ak to takto pôjde dalej? Podľa mňa dlho nie a ak aj hej tak stále budeme mat skupinu čo nemá šancu pomaly ani na body. A kto do toho investuje? Nikto pokiaľ nemá synčeka čo potrebuje sedačku. A to úprimne je cesta do záhuby F1.

1 Like

Tiez sa mi to nepaci, ale to nie je problem AM. keby bolo na mne, tak standardizujem vsetko co je povolene odoberat od inej stajne. To vytvara rozdelenie na A a B stajne.
Ja by som kludne na konci roka zverejnoval aj technicku dokumentaciu, ze kto s cim vyhral.
vyvijat by do velkej miery stale povolene malo byt, ale konzervovanie vyhody zmrazovanim ci stropmi nie je spravna cesta.

2 Likes

Napríklad - lebo to od Mercu by bolo pridrahé.

Práve - kópia aera im bude na 2 veci. Keďže im to ale krásne funguje, tak sú asi hrozne “šikovní”.

Prečo do toho nejde taký Williams ale sa furt potáca na chvoste? Sám píšeš, že to dokáže spraviť “ktokolvek v F1”. Nebol minulý rok jasným dôkazom, že ísť cestou Racing Point sa vyplatí? To si nevedia dať 2 a 2 dokopy, že ak by to zvládli aj z polovice tak dobre ako RP, tak sú na tom lepšie než teraz (a horšie byť už nemôžu)?

…alebo že by to chcelo od Mercedesu ešte trochu “popostrčiť” aby to naozaj fungovalo?

Od roku 2022 sú každopádne nové pravidlá a na nejaký čas by toto mohlo utíchnuť.