Mercedes oznámil svoj úmysel odvolať sa | Magazín F1 - F1online.sk

Ale však ani hamilton nebol potrestaný to že mu neprialo rozhodnutie komisárov nieje trest predsa! Čo má spoločné z rozhodnutím riaditeľstva že bol hamilton lepší v tejto gp.
Paralela je ta že zatiaľ čo v jednej gp ťa necitlive rozhodnutie o víťazovi tešila v inej naopak nie. Stavias tu celú mercedesacku komunitu do nejakých morálnych víťazov že “spoza zeleného stola” víťaziť nechceš to je vzhľadom na Kanadu 2019 smiešne čo je ťažké pochopí na tej paralele?
Opýtam sa jedno keby boli pozície obrátené a zastavil ham a ver by ostal vonku chcel by si aby sa to odjazdil za safety car? Alebo aby neštandardne nechali tie auta medzi nimi?

2 Likes

Tu nejde o tych dvoch premiantov. Tu ide o totalnu pachut celej F1, ktora sa doszala tymto rozhodnutim do zavozu. Mne bolo jedno kto vyhra nie som fanda ani jedneho. Ale znechutenie zo znasilnenia takeho krasneho sportu bolo viac nez obludne…
Iste to potesilo VER fanusikov, ale im to raz dojde… sme niekde kde sme nemali byt.

ale ved fia resp. masi tak rozhodol, bud mal povolit vsetkym jazdcom navrat do kola, alebo ziadnemu a nie, ze odstrani len pred verstappenom jazdcov a ti co su za nim tak tych tam necha, alebo nemal umoznit navrat do kola nikomu a nech sa maxo cez tych 5 jazdcov prehryzie
ved toto bolo brutalne ovplyvnenie pretekov v prospech maxa a bola to ta najhorsia mozna volba aku spravil
kolko krat sa stalo, ze odpratali len jazdcov co “zavadzali” medzi prvym a druhym miestom a tych dalsich nechali tak ako boli?
ved on ukratil aj sainza o moznost zautocit na maxa, preco neodpratal aj tych dvoch co boli medzi nimi? preco neodpratal aj mladeho schumachera medzi bottasom a cunodom? a preco nepockal kym sa vsetci pekne zoradia do vlacika tak ako sa to pri restarte po SC robi?

nevies kedy konkretne sa to stalo, ze sa odpratavali len auta medzi prvymi dvomi jazdcami aby ten druhy mohol vyhrat sampionat? :slight_smile:

cele tie pravidla su suce na brutalnu reviziu a hlavne potom sa ich strikne drzat a nie si ich vykladat na masiho sposob
tiez by mala byt obmedzena komunikacia medzi timami a riaditelstvom, lebo to co predvadzali tuto sezonu mercedes a redbull v komunikacii s masim bolo niekedy fakt nemiestne

a podla mna by si v f1 mali ujasnit, ze ci chcu sport, alebo show, lebo ak sport tak by sa dali upravit pravidla ovela lepsie z pohladu toho aby to co najmenej zasahovalo do priebehu pretekov
napr. pitstopy pod SC/VSC, co tak obmedzit rychlost v pitlane tak aby pitstop trval rovnako dlho ako za normalnych okolnosti? ved ked vedia pod VSC zabezpecit aby ± mali rovnake rozostupy tak predsa sa to da aplikovat aj pri prejazde cez pitlane
alebo cisto zo sportoveho hladiska(ak by teda chceli mat co najcistejsi sport a nie show) by bolo najlepsie robit restarty tak, ze ich cez tie “delty” upracu na uplne rovnake pozicie ake boli pred SC/cervenou vlajkou. technicky je to velmi lahko realizovatelne, len sa pride o ten show prvok

tak toto povazovane za jeden z najkontroverznejsie ziskanych titulov a mal by sa modlit aby mu rb postavil dalsie najrychlejsie auto a ziskal este nejaky ten titul naviac a pokial mozno bez kontroverzii :slight_smile:

co chce lujzo by v tomto pripade nemalo hrat rolu, ide o to ci porusil masi pravidla, alebo nie a mal by o tom rozhodovat niekto iny ako ti co su zodpovedni za celu tu vcerajsiu frasku, takze ja by som bol za to aby to mercedes potiahol vyssie a nech o tom kto ma pravdu rozhodol niekto nezaujaty

ale ved vyvolavali aj redbullaci, uplne rovnako ako mercedesaci

s poslednym odstavcom uplny suhlas, tych jeho cudnych rozhodnuti bolo uz dost na to aby mu niekto nad nim povedal, ze by bolo lepsie ak by sa v tichosti zablil inak bude odvolany

Som zvedavý čo bude potom keď to Mercedes potiahne na súd myslím si že majú nemalú šancu vyhrať. Možno sa výsledok nezmení, ale je vysoko pravdepodobne že dosiahnu že Maxov titul bude v očiach väčšiny fanúšikov ako darovaní a už len preto vidím ako to Mercedes dotiahne na súd. A takisto zmení sa tým pohľad na Fiu nielen z pohladu fanúšikov, ale typujem, že aj tímov. Proste Mercedes dosiahne po morálnej stránke veľa ak vyhrá súd.


Ste si stopercentne isty? To rozhodnutie som si cital a musim povedat ze vo mne vyvolalo zmiesane pocity. Rovnako ako v mercedese. Tak kym nemate istotu ani vy tak nekomentujte a budte zdvorilejsi, prezentujete sa verejne

Mne je jasen, ze Horner tiez telefonoval a ze kazdy telefonuje a, ze trosku tomu rezia pomaha a vacsinou je tam len toto a jeho vylevy. Proste LM sa rozhodla z f1 spravit show. Nech ju robia, ale nech na pravidla dohliada niekto kompetentnejsi.

Race control zaváhalo že tie auta na nátlak od wolfa nepustili ešte v predchádzajúcom kole v ktorom to napríklad aj požadoval alonso potom spanikarili. Hamilton aj jeho inžinier očakávali že aspoň to jedno kolo sa bude však si vypočuj ich rádio hneď po ohlásení nehody. Chcete vidieť nejakú konspiraciu no skutočne to len bola obrovská zhoda náhod a veľké šťastie pre Verstappena.

nestihli by ich vsetky pustit tak aby dodrzali proceduru na ukoncenie SC
ako uz v inom vlakne niekto pisal, ze od momentu odchodu posledneho marsala z trate(to je cas kedy je uz bezpecne pustanie aut o kolo) ubehlo nejakych 15s kym lujzo vosiel do 57 kola a ak by mali dodrzat pravidla tak SC moze ist dole az v dalsom kole ako ho predbehne posledny opozdilec a to by znamenalo, ze dole moze ist az na konci 58. kola
preto masi aby mohol restartovat preteky podla pravidiel rozhodol nechat auta tak ako su aby mohlo ist SC dole na konci 57 kola, lenze potom mu zavolal horner a masi spanikaril, pustil 5 aut pred maxom a hned v tom kole aj odvolal SC

nebola to konspiracia ale j e b n u t e masiho rozhodovanie a neovladanie pravidiel
ten chlap uz narobil tolko kontroverznych rozhodnuti, ze tam uz davno nemal byt

Bolo to na hranici a podľa mňa na konci 56 kola to už pustiť mohol. Čo zrobil bola blbosť ale pred pretekmi mali všetky timy gentelmansku dohodu že v prípade neskorého safety car ma zrobiť riaditeľstvo všetko preto aby sa došlo nie za sc. Prví kto ale rušil do massiho bol ale wolf tu neospravedlňujem nikoho ale hornerovi to vyčítať nemožno keďže si len hájil svoje záujmy tak ako wolf na vine je fia že to majú dovolené.

Více a více se ukazuje že jestli do toho Mercedes půjde, šance bude.

Popravdě řečeno, ono je to dost jednoduché a ani tady nic překvapivého není, spíš právě potvrzení toho, že i renomovaný právník-specialista uvažuje podobně jako my amatéři (pokud tedy nejsi právník, já ne :-)). Otázka je jenom, jestli do toho půjdou nebo to z jakéhokoli důvodu neudělají.

Něco se peče, mlčení je intenzivní :grinning: Pořád si ale myslím že hlavní vůle vyřešit to bude za zavřenými dveřmi. Ono se možná něco peče už teď mezi nima ale to se nedozvíme. V každém případě něco v ruce mít budou a nemusí se to uplatnit jen u arbitráže nebo soudu.

Souhlasím, že to mlčení je hodně významné. Možná se něco dozvíme s odstupem času, teď dojde k uzavření míru a uznání výsledků, ale pak se postupně začne v téhle oblasti něco měnit. I to by mi stačilo…

no mudro vravi pan pravnik. v podstate inymi slovami povedal, ze pravidla v F1 su na h0vn0.
Ja myslim, ze cely internet prisiel akosi ku konsenzu, ze Masi chyboval. Najvacsi problem vidim v tom, ze co s tym potom urobia?
Ako problematicku cast vidim prave tu, ze sa este pretekalo.

Pro mě je celá tahle situace potvrzením staré pravdy, že když se něco opravdu poctivě s odpuštěním zprasí, tak se to už úplně spravedlivě napravit nedá :-(.

Ideální by bylo kdyby FIA přiznala pochybení, omluvila se a přišly pro ně důsledky. Tím bych začal a pokud ne, děj se vůle arbitru.

moznosti

  1. mercedes odvolanie nepoda
  2. nejake pravnicko technicke rozhodnutie v style, ze podla clanku XY ma riaditel pretekov pravomoc na to co urobil a tym to zhasne
  3. obhajoba bude spocivat, ze race director je rozhodca, ktory sa moze mylit, ale ze sa neda jednoznacne dokazat, ze priamym nasledkom pochybenia bola strata titulu pre Mercedes. Argumentacia v tomto pripade bude, ze sa pretekalo a mohlo sa stat cokolvek. Napr. MV mohol urobit chybu a LH svoju poziciu ubranit. Pripadne ak by Masi urobil spravne rozhodnutie tak by sa restartovalo bez prepustania backmarkerov a tam sa tiez neda jednoznacne vyvodit zaver, zeby to dopadlo vyhrou LH. vysledky sa menit nebudu.
  4. Odvolanie prejde, uzna sa pochybenie a do vysledkov nezapocitaju 58. kolo.

Takto to zhruba vidim a z tychto styroch moznosti mi ta posledna pride ako scifi. povedal by som ze to je 33:33:33:1

Když i ty přiznáš že šance na ztrátu titulu pro Maxe je 1% tak je to docela dost a je to děsivé. Já tomu dávám šanci asi ještě menší, ale to proto že očekávám že FIA i jen za zavřenými dveřmi projde nucenou, ale zdravou sebereflexí v čele s Masim. Pro Mercedes takto získat titul není žádné terno aby jim to za to stálo, ale dosáhnout nějaké satisfakce se bude muset. Válku Mercedes a FIA si F1 nemůže dovolit. Ani Mercedes se do toho nebude hrnout.