Kanada 2019 dobre si pamätám ako si sa tešil z toho vitazstva a obhajoval komisárov. Hrôza a des aký si partisan bez štipky sebakritiky. Povedal som si že nebudem vám fanúšikom LH mazať soľ na rany keďže to určite je ťažké prekusnúť tuto prehru ale staviat sa na “moral high ground” ako vás by take víťazstvo netešilo je odporne neuprimne…
Čo má prosím ťa toto spoločné s Kanadou? Dopustil sa Ham niečoho? Riaditeľ pretekov sa rozhodol darovať titul podľa svojho uváženia a tomu prispôsobil podmienky reštartu.
Však píšeš že ťa zrazu takéto vitazstva netešia tak ktoré je pravda Tomáš? Sú necitlive zasiahnutia komisárov do priebehu Ok alebo nie? Či len záleží od víťaza? BTW Verstappen sa taktiež ničoho zlého nedopustil.
V Kanade sa Vettel dopustil chyby, preto dostal trest. V Abu Dhabi sa chyby Ham nedopustil a bol lepší počas celej GP. Nedal ani najmenšiu zámienku na zásah zhora. Netuším, kde je tam podobnosť s Kanadou.
Ale však ani hamilton nebol potrestaný to že mu neprialo rozhodnutie komisárov nieje trest predsa! Čo má spoločné z rozhodnutím riaditeľstva že bol hamilton lepší v tejto gp.
Paralela je ta že zatiaľ čo v jednej gp ťa necitlive rozhodnutie o víťazovi tešila v inej naopak nie. Stavias tu celú mercedesacku komunitu do nejakých morálnych víťazov že “spoza zeleného stola” víťaziť nechceš to je vzhľadom na Kanadu 2019 smiešne čo je ťažké pochopí na tej paralele?
Opýtam sa jedno keby boli pozície obrátené a zastavil ham a ver by ostal vonku chcel by si aby sa to odjazdil za safety car? Alebo aby neštandardne nechali tie auta medzi nimi?
Tu nejde o tych dvoch premiantov. Tu ide o totalnu pachut celej F1, ktora sa doszala tymto rozhodnutim do zavozu. Mne bolo jedno kto vyhra nie som fanda ani jedneho. Ale znechutenie zo znasilnenia takeho krasneho sportu bolo viac nez obludne…
Iste to potesilo VER fanusikov, ale im to raz dojde… sme niekde kde sme nemali byt.
ale ved fia resp. masi tak rozhodol, bud mal povolit vsetkym jazdcom navrat do kola, alebo ziadnemu a nie, ze odstrani len pred verstappenom jazdcov a ti co su za nim tak tych tam necha, alebo nemal umoznit navrat do kola nikomu a nech sa maxo cez tych 5 jazdcov prehryzie
ved toto bolo brutalne ovplyvnenie pretekov v prospech maxa a bola to ta najhorsia mozna volba aku spravil
kolko krat sa stalo, ze odpratali len jazdcov co “zavadzali” medzi prvym a druhym miestom a tych dalsich nechali tak ako boli?
ved on ukratil aj sainza o moznost zautocit na maxa, preco neodpratal aj tych dvoch co boli medzi nimi? preco neodpratal aj mladeho schumachera medzi bottasom a cunodom? a preco nepockal kym sa vsetci pekne zoradia do vlacika tak ako sa to pri restarte po SC robi?
nevies kedy konkretne sa to stalo, ze sa odpratavali len auta medzi prvymi dvomi jazdcami aby ten druhy mohol vyhrat sampionat?
cele tie pravidla su suce na brutalnu reviziu a hlavne potom sa ich strikne drzat a nie si ich vykladat na masiho sposob
tiez by mala byt obmedzena komunikacia medzi timami a riaditelstvom, lebo to co predvadzali tuto sezonu mercedes a redbull v komunikacii s masim bolo niekedy fakt nemiestne
a podla mna by si v f1 mali ujasnit, ze ci chcu sport, alebo show, lebo ak sport tak by sa dali upravit pravidla ovela lepsie z pohladu toho aby to co najmenej zasahovalo do priebehu pretekov
napr. pitstopy pod SC/VSC, co tak obmedzit rychlost v pitlane tak aby pitstop trval rovnako dlho ako za normalnych okolnosti? ved ked vedia pod VSC zabezpecit aby ± mali rovnake rozostupy tak predsa sa to da aplikovat aj pri prejazde cez pitlane
alebo cisto zo sportoveho hladiska(ak by teda chceli mat co najcistejsi sport a nie show) by bolo najlepsie robit restarty tak, ze ich cez tie “delty” upracu na uplne rovnake pozicie ake boli pred SC/cervenou vlajkou. technicky je to velmi lahko realizovatelne, len sa pride o ten show prvok
tak toto povazovane za jeden z najkontroverznejsie ziskanych titulov a mal by sa modlit aby mu rb postavil dalsie najrychlejsie auto a ziskal este nejaky ten titul naviac a pokial mozno bez kontroverzii
co chce lujzo by v tomto pripade nemalo hrat rolu, ide o to ci porusil masi pravidla, alebo nie a mal by o tom rozhodovat niekto iny ako ti co su zodpovedni za celu tu vcerajsiu frasku, takze ja by som bol za to aby to mercedes potiahol vyssie a nech o tom kto ma pravdu rozhodol niekto nezaujaty
ale ved vyvolavali aj redbullaci, uplne rovnako ako mercedesaci
s poslednym odstavcom uplny suhlas, tych jeho cudnych rozhodnuti bolo uz dost na to aby mu niekto nad nim povedal, ze by bolo lepsie ak by sa v tichosti zablil inak bude odvolany
Som zvedavý čo bude potom keď to Mercedes potiahne na súd myslím si že majú nemalú šancu vyhrať. Možno sa výsledok nezmení, ale je vysoko pravdepodobne že dosiahnu že Maxov titul bude v očiach väčšiny fanúšikov ako darovaní a už len preto vidím ako to Mercedes dotiahne na súd. A takisto zmení sa tým pohľad na Fiu nielen z pohladu fanúšikov, ale typujem, že aj tímov. Proste Mercedes dosiahne po morálnej stránke veľa ak vyhrá súd.
Ste si stopercentne isty? To rozhodnutie som si cital a musim povedat ze vo mne vyvolalo zmiesane pocity. Rovnako ako v mercedese. Tak kym nemate istotu ani vy tak nekomentujte a budte zdvorilejsi, prezentujete sa verejne
Mne je jasen, ze Horner tiez telefonoval a ze kazdy telefonuje a, ze trosku tomu rezia pomaha a vacsinou je tam len toto a jeho vylevy. Proste LM sa rozhodla z f1 spravit show. Nech ju robia, ale nech na pravidla dohliada niekto kompetentnejsi.
Race control zaváhalo že tie auta na nátlak od wolfa nepustili ešte v predchádzajúcom kole v ktorom to napríklad aj požadoval alonso potom spanikarili. Hamilton aj jeho inžinier očakávali že aspoň to jedno kolo sa bude však si vypočuj ich rádio hneď po ohlásení nehody. Chcete vidieť nejakú konspiraciu no skutočne to len bola obrovská zhoda náhod a veľké šťastie pre Verstappena.
nestihli by ich vsetky pustit tak aby dodrzali proceduru na ukoncenie SC
ako uz v inom vlakne niekto pisal, ze od momentu odchodu posledneho marsala z trate(to je cas kedy je uz bezpecne pustanie aut o kolo) ubehlo nejakych 15s kym lujzo vosiel do 57 kola a ak by mali dodrzat pravidla tak SC moze ist dole az v dalsom kole ako ho predbehne posledny opozdilec a to by znamenalo, ze dole moze ist az na konci 58. kola
preto masi aby mohol restartovat preteky podla pravidiel rozhodol nechat auta tak ako su aby mohlo ist SC dole na konci 57 kola, lenze potom mu zavolal horner a masi spanikaril, pustil 5 aut pred maxom a hned v tom kole aj odvolal SC
nebola to konspiracia ale j e b n u t e masiho rozhodovanie a neovladanie pravidiel
ten chlap uz narobil tolko kontroverznych rozhodnuti, ze tam uz davno nemal byt
Bolo to na hranici a podľa mňa na konci 56 kola to už pustiť mohol. Čo zrobil bola blbosť ale pred pretekmi mali všetky timy gentelmansku dohodu že v prípade neskorého safety car ma zrobiť riaditeľstvo všetko preto aby sa došlo nie za sc. Prví kto ale rušil do massiho bol ale wolf tu neospravedlňujem nikoho ale hornerovi to vyčítať nemožno keďže si len hájil svoje záujmy tak ako wolf na vine je fia že to majú dovolené.
Více a více se ukazuje že jestli do toho Mercedes půjde, šance bude.
Popravdě řečeno, ono je to dost jednoduché a ani tady nic překvapivého není, spíš právě potvrzení toho, že i renomovaný právník-specialista uvažuje podobně jako my amatéři (pokud tedy nejsi právník, já ne :-)). Otázka je jenom, jestli do toho půjdou nebo to z jakéhokoli důvodu neudělají.
Něco se peče, mlčení je intenzivní Pořád si ale myslím že hlavní vůle vyřešit to bude za zavřenými dveřmi. Ono se možná něco peče už teď mezi nima ale to se nedozvíme. V každém případě něco v ruce mít budou a nemusí se to uplatnit jen u arbitráže nebo soudu.
Souhlasím, že to mlčení je hodně významné. Možná se něco dozvíme s odstupem času, teď dojde k uzavření míru a uznání výsledků, ale pak se postupně začne v téhle oblasti něco měnit. I to by mi stačilo…
no mudro vravi pan pravnik. v podstate inymi slovami povedal, ze pravidla v F1 su na h0vn0.
Ja myslim, ze cely internet prisiel akosi ku konsenzu, ze Masi chyboval. Najvacsi problem vidim v tom, ze co s tym potom urobia?
Ako problematicku cast vidim prave tu, ze sa este pretekalo.