Máte zlé auto? Váš problém, odkázal Mercedesu Villeneuve | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 nám v Montreale upadla do negatívnej špirály hádok. Do ofenzívy sa v Kanade pustil tím Mercedes, ktorému sa nepozdávalo, ako konkurenčné tímy pristupujú k riešeniu poskakovania. Tí na druhej strane kontrovali, že Mercedes hľadá prostredníctvom zmeny pravidiel „skratku“ k vyriešeniu problémov, ktoré by si mali v prvom rade vyriešiť sami. Na stranu tejto koalície (alebo opozície, podľa toho, na ktorej strane ste) sa postavil aj Jacques Villeneuve.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/68687/mate-zle-auto-vas-problem-odkazal-mercedesu-villeneuve

Taky oni dělají pořád to stejné, aby si udrželi výhody. Jdou za FIA.

To ze poskakuju vidia vsetci ale preco mercedes neinvestuje do toho peniaze. Ano je to hanba ked 7nasob. Majster nevie ovladat svoje auto…poskakovanie na ukor pozicie. Odstrante poskakovanie a russell mu da kolo. No a co…hlavne ze ho chrbat neboli

Ppreco by mal ist prec? Vzdavaju sa a pred problemami utekaju len zbabelci. Ked ma niekto problem, tak treba vycerpat vsetky moznosti aby ten problem vyriesil a opat vyhraval.

Verstappen na prvnim mel takove obavy z Hamiltona na tretim, ze Sainz na druhem se mu nebyl na novych pneu priblizit pod sedm desetin…

Zrus poskakovanie a hamiktonova rychlost bude vyrovnana z wiliamsom

Nikto to nemysli s Ferrari ako aspirantom na titul vazne. Tim, co je na 3tom mieste v sampionate, je vacsia hrozba pre Redbull ako druhe Ferrari.

Vypada to tak, to ne Ferrari, ale Hamilton tlaci na Red Bull, pusobive.

@bob2 @Janko_Hrasko
Kdy bude svatba? :: Zbývá nám 13 závodů a Ham ztrácí na Ver 98 bodů. To znamená, že v každém závodu musí bezpodmínečně získat o víc jak 7 bodů, aby vyhrál titul. Takže i kdyby všechny další závody Ham vyhrál, pořád bude Ver stačit dojíždět druhý, někdy i hůř. Ale jo, určitě chudák Ver má z Ham hrůzu. Možná když si vzpomene na Silverstone, tak tímhle stylem by to Ham mohl ještě dokázat. ::

ved ano, preto sa vsetci tak boja zmeny pravidiel aby sa zmiernil bouncing :slight_smile:

Nemyslím si, že zrovna letos má Emil zapotřebí Hamíkovi křížit jízdní dráhu.

JIstě. Akorát že nejde o zmírnění poskakování, přesněji nejde JEN o zmírnění poskakování bez dalšího vlivu na výkonnost. Chci tím říct, že pokud by někdo vynalezl mechanismus, jak snížit poskakování všem o stejný stupeň (ne všem na nulu), tak by asi byli všichni rádi. Mercedes tlačí na změnu pravidel pomocí adaptivních tlumičů, což by jim poskytlo další výhodu navíc. Je to jak když se před lety jen kvůli nim měnil profil pneumatik. Villeneuve to řekl správně.

Mimochodem mě napadlo už dřív, když se tak ohánějí zdravím (což nijak nezpopchybňuju, že to tělu dobře nedělá), proč se zaměřují stále na celé auto? Nešla by prostě nějak odpružit pouze sedačka?

Princip odpružené sedačky byl zakázán už Colinovému Lotusu 88.

…Prvním obrovským problémem byl masivní přítlak, na nějž nebyli piloti vůbec zvyklí. S Lotusem 88 mohli jezdit v zatáčkách rychleji, takže na jejich tělo působilo daleko větší přetížení. Jeden z pilotů se dokonce nechal slyšet, že pokud dojde k většímu zdokonalení Ground Effectu, budou jezdci v kokpitech vlivem přetížení omdlévat. Druhou a podstatně závažnější komplikací byla ona dokonalá dvojitá karoserie, která vlastně nebyla tak dokonalá. 80. léta sice nejsou středověk, ale technická propracovanost a komplexnost byla přeci jenom ještě v plenkách.

Odpruzena sedacka sa v F1 neopouziva. posobia tam prilis velke pretazenia a jazdec musi sediet “presne”. co tym myslim je, ze by jazdcom potom odskakovali ruky z volantu a nohy z pedalov pretoze tie by boli upevne pevne a sedacka by lietala. nehovoriac o tom zeby si velmi pravdepodobne obili kolena o kokpit a asi by toho vela nevideli s spatnych zrkadlach, ktore by tiez boli umiestnene pevne.

neviem ci si sa niekedy viezol an traktore, ale tie nemaju odpruzenu napravu. ked sedis na blatniku tak v kazdej diere dostanes ranu. ked sedis na soferovej, vzduchom odpruzenej sedacke tak to sice pruzi ale za urcitiych okolnosti ta to rozhupe ako na bungee gume a mas pocit ze vyletis von stresnym oknom.

ono ked sa zamyslis preco mercedes tlaci na taketo veci, tak v pricipe zistis ze to je jedina cesta, ked teda chceme zachovat groud efekt. sedacku odpruzit nemozes. svetlu vysku zdvihnut mozes ale spomalis auta a okrem toho ti potom ostava len aktivne zavesenie

Jde o to, ze VER je z lonska vystihovanej. Kdo rekl ze HAM jede na titul, jasne ze ne.

Opäť ďalší trápny trollsky nick Chroustal? Tebe Hamilton, Wolf aj s celým Mercedesom zabrali detskú izbu? Teba by som ozaj rad videl naživo., ako vyzera najväčší zúfalec na svete.

@Ferda @Janko_Hrasko
Díky za vysvětlení ::