Masaši Jamamoto sa stal konzultantom Red Bullu | Magazín F1 - F1online.sk

Budovanie vlastnej motorárne pokračuje po materiálnej i personálnej stránke. Po zamestnancoch Mercedesu získal Red Bull ľudí aj od svojho (formálne už bývalého) dodávateľa pohonných jednotiek. K tímu sa pripojí bývalý šéf projektu Hondy vo Formule 1 Masaši Jamamoto.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/54070/masasi-jamamoto-sa-stal-konzultantom-red-bullu

Toto ma pobavilo. Vyzerá to tak, že Honda by aj chcela zostať, len nechce vyzerať hlúpo, ak by teraz zmenila názor. Tak teraz začne “spolupracovať” s RB PT… Vyzerá to tak, že prakticky všetko budú robiť ako doteraz, len RB im bude asi hradiť väčšinu nákladov.

ved dovod na odchod Hondy boli vysoke naklady na vyvoj a vyuzitie kapacit na ine projekty. Kedze su teraz motory zmrazene tak sa vlastne dva hlavne dovody na odchod zneutralizovali. Ironiou je, ze to je dosledok prave ich odchodu.
Nebol by som prekvapeny keby hladali moznosti ako vratit znacku na kapotu Redbullu. O vstup do Redbull Powertrains moze byt este celkom slusna bitka. Nieco ako Redbull Mugen-Honda Powertrains by mohlo fungovat pre obe strany ako nejaka forma partnerstva.

1 Like

Za to ako to pekne RB odovzdali by im RB mal na aute prenechat nejake pekne miesto za symbolicke sponzorske :slight_smile: kto hovori ze Honda musi byt len dodavatel motorov? Mozu byt ich sponzor ako bol Aston Martin, ved vsetci vedia ze aj nadalej su to motory Honda, bolo by pekne keby zostali na monoposte

No jsem zvědavý na 2022 z pohledu Hondy a RB.

Yasuaki Asaki říkal, že motor je již téměř dokončen. Co znamená téměř nevím.
Že se řeší jen nějaké detaily. Nejspíše problémy s palivem e10.

Všeobecně pro všechny týmy platí, že má motor s e10 má nižší výkon a tím pádem vyrábí méně elektřiny. A v Hondě se to ještě nepodařilo vyřešit. Hledají správný balanc.

Když se ho zeptali jak moc konkrétně má vliv e10 na výkon motoru RB18, tak řekl, že to je tajemstvím.

Zároveň řekl: “Ostatní týmy pravděpodobně vydávají prohlášení, že výkon bude podobný/stejný jako vloni. Ale taková prohlášení znamenají, že je velmi obtížné získat stejný výkon jako vloni.”

Tiež to vidím tak, že Honda po zmene vedenia je naklonená zostať v F1, takže si budujú čo najlepšiu pozíciu pre nové pravidlá pohonných jednotiek. Zostanú napojení na informácie a nebude ich to veľa stáť. Plus ono sa môžu aj obchádzať pravidlá o zmrazení vývoja :slight_smile: keďže nebudú dodávateľ motorov , ale…