Horner: Rokovať s Hondou by bolo logické, príchod Audi je skvelou správou | Magazín F1 - F1online.sk

Formula 1 vstupuje do novej éry. V tomto roku uzreli svetlo sveta nové technické a športové pravidlá, v roku 2026 budú nasledovať aj nové technické pravidlá pre pohonné jednotky, ktoré priviali do športu nový záujem. Svoj záväzok už potvrdila automobilka Audi, čo v padoku vítajú.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/77147/horner-rokovat-s-hondou-by-bolo-logicke-prichod-audi-je-skvelou-spravou

Trochu mě vyděsila informace, že Audi již začala kreslit motor…
To je buď chyba v překladu, manipulace s informacemi, nesmysl, nebo velký problém u Audi.

Ferrari, Mercedes, Renault, Honda, Red Bull Powertrains, Audi a Porsche.

Není těch motorů na pouhých deset týmů nějak moc?

no to ma F1 stastie, ze sa tam nechysta vstupt nejaka druhotriedna znacka…

RBPT a Honda sa zrejme spoja. Tipujem ze Honda sa postara o elektricku cast a RBPT o spalovaci motor. A budu vystupovat ako RBPT Honda. A Porsche sa na to zrejme zase vykasle. Cele Porsche mi pride, ze ma silne reci a ked pride na lamanie chleba tak sa po.eru. Ved mali vyhlasenia ze motor pre sucasnu F1 mali hotovy, len nikto nevie preco do F1 nevstupili. Asi vedeli ze ten ich motor za vela nestoji. Cize pribudne akurat Audi. To nie je az tak vela.

ak sa honda znovu “vrati” aj ked ona vlastne ani poriadne neodisla tak cely vyvoj si budu japonci robit vo vlastnej rezii
aky zmysel by malo aby RB vyvijal spalovaci motor ked s tym nema absolutne ziadne skusenosti a honda po tych rokoch konecne postavila dobry motor a ma tam zohrany tim ludi

rb ten svoj rbpt vyuzije len na vyjednavanie lepsej pozicie

Audi a Porsche je VW. Takže se stále jedná pouze o jednoho výrobce, který pouze mění názvy podle toho co se jim hodí do krámu. Prostě dvě reklamy za jedny peníze.
S Hondou a RB je to trochu jiné. RB se sice chlubí tím, že mají postavenou funkční továrnu na výrobu motorů, ale bez skutečného výrobce by se možná nikdy nedostali ani na úroveň motorářů McLarenu, který taky pouze upravuje motory pro své sporťáky jiných značek.

Taky bych mohl říci, že je to pořád nějak málo… Mělo by jich být deset. Jsme v nejvyšší společnosti motorsportu a inženýringu vůbec. Elitní značky by se měly prát o každé uvolněné místo. Pokud to tak není , možná je chyba někde v platformě nebo marketingu nebo ještě někde jinde, nevím. Je zajímavé, jak lidé přemýšlejí. Proč se nikdo neptá, jak je možné, že to dokáže výrobce limonád a ne továrny z oboru, které mají 20 a více let náskok? Najdou se dokonce mamlasové, kteří to nedokážou ocenit :smiley:.

nebude to tym, ze auto f1 nema nic spolocne s autami co su na cestach? resp. ma toho spolocneho velmi malo, ak nepocitame, ze ma 4 kolesa, 1 volant a motor ktory je uplne nieco ine ako vyrabaju automobilky pre svoje cestne auta :slight_smile:

auto f1 je v prvom rade o aerodynamike a s tou automobilky maju minimum skusenosti lebo jednoducho ju pri svojich autach nepotrebuju
nie nahodou najlepsi dizajner aut je vystudovany letecky inzinier

Když já vyrůstal v době, kdy v poli jezdily vozy pouze s motory Ferrari a Ford Cosworth. Nikomu to nevadilo a když některý tým dal přednost nejakému lacnějšímu výrobci, tak všichni kroutili hlavou.

Mi samozřejmě větší množství výrobců vůbec nevadi, jen se podivuji kolik prachů jsou výrobci ochotní vrazit do motorů pro pouhý jeden tým.

Ono, když to děláš dobře, tak ti všichni přemlouvají, aby jsi si ty peníze vzal a zhodnotil jim je. Chci tím říct, že v optimálním případě to všechno děláš za cizí peníze. Navíc někteří se dívají i dále, než na pět let dopředu. Jak jsem již psal, vize Redbullu je diametrálně odlišná od většiny ostatních. A myslím, že F1 je jen jeden z prostředků jak jít dál a bavit se u toho.

No mohla to byt Dacia alebo nejake Daihatsu a to neviem ci je tiez prvotriedna znacka :grinning: :grinning:

Vůbec nedokážu posoudit jak moc je pro RB Formule 1 výnosná. Ono RB sám o sobě je vůbec zvláštní firma. Vždyť si sami nevyrábí ani tu grglavou vodu, ale nechávají si ji vyrábět u jiných sodovkářů. Jestli si aspoň sami vyrábějí ten substrát na výrobu sodovek netuším. Ale zisky mají enormní, když 1/4l oslazené vody výjde na Euro.

Prostě zisky, že je RB nedokáže utratit, tak se baví tím, že je dává do sportu. Je to pro lidstvo prospěšné? Nevím. Z jedné strany určitě ano a z druhé to zase může sport devalvovat. Třeba díky penězům v Dakaru zcela smetli veškerou konkurenci na dlouhé léta. Jsem zvědavý jestli se tam v příštím roce znovu ukážou s Kamazem.

Tým F1 má velkou výhodu v tom, že nejsou pod existenčním tlakem nějakého poručníka třeba v podobě Porsche a proto se jim lépe táhne za jeden provaz. Prostě ideální podmínky které jim dnes můžou všichni včetně Ferrari pouze závidět.

Andyy, ak Audi realne vyrobit motor tak v pripade Porsche staci len vyrobit dalsie kusy a na to auto nalepit nalepku Porsche. VW vyrobi jeden jediny motor a ponukne ho pod dvomi znackami. Neviem si predstavit ze by to bolo inak.

Honda sa sama rozhodla odist. Red Bull by bol urcite radsej ak by zostala a Honda teraz tiez urcite lutuje. A co sa Porsche tyka, oni su z lacneho kraja ked chcu za 500M v podstate odkupit vitaznu stajnu. Neslo iba o dodavku motorov ale o odkupenie stajne. Na to by si mali pripravit o jednu cifru vacsiu sumu. Toto bol hlavny kamen urazu.

Audi a Porsche patří do VW, ale tím to začíná i končí.

Obě firmy mají samostatné vedení, ředitele, manažery… atd.
Každá si žije absolutně svým životem a tatínka VW zajímají maximálně jen výroční zprávy.

Navzájem si jsou obrovskými konkurenty, co si poměřujou pindíky, velká ega…
Představa, že jeden vyrobí motor a druhý si na něj dá nálepku… :slight_smile:

Navzájem si nepůjčí ani šroubovák.

1 Like

Tiez to takto vidim. A opakujem, ze Porsche mi pride ako velke reci a skutek utek. Nie je to prvy krat.

Porsche cup je skvělý, ale vždycky několik hodin poté neslyším. Měli by s tím něco udělat.

no sa smejes, ale za poslednych 30 rokov ma Porsche v najvyssej motoristickej triede uplne rovnake vysledky ako Dacia a Daihatsu…

2 Likes

Daň za městské závody kde se hluk odráží od zástavby. Ještě že nejsou tribuny v tunelu.