On to de facto nepřímo prozrazuje sám Piastri. McLaren je rychlý a univerzální, ale není snadné konzistentně z něj vydolovat maximum. Zatímco Piastri to prezentuje jako vlastnost vozu, lze doplnit či namítnout, že Red Bull je z tohoto hlediska daleko komplikovanější vůz než McLaren, ale když se ho podaří dostat do provozního okna, tam právě Verstappen umí konzistentně extrahovat reálné maximum a vyseknout rozhodující setinu nebo desetinu. Jednoznačně je tu tím klíčovým faktorem pilot.
Piastrimu bych tady příliš nevyčítal, jede teprve svou třetí sezónu a s tlakem se srovnává dobře, jezdecky roste, to, že ještě není váha jako Verstappen, je konstatování, nikoli kritika. Ale v součtu svého talentu, mentální síly a zkušenosti má Verstappen “edge” vůči kterémukoli pilotovi v současném poli. To platí i s tím, že Verstappen měl v úvodu rozhodujícího kola v Q3 malou dopomoc Yukiho, protože odjel své kolo fakticky na limitu možného, Piastri se - rozumně - držel trochu zkrátka. (Rozumně, protože Lando to zkusil na Verstappena a dopadlo to tak, jak to dopadlo - zkusil hranu a nezvládl ji.) Jinými slovy, Q by byla Verstappenovým jezdeckým triumfem i v případě, že by byl těsně druhý.
To neznamená, že je neporazitelný, to neznamená, že ostatní piloti nemají co nabídnout a čím kousnout, ani že se nemohou zlepšovat, ale pokud jde o jezdecký gamut, tam je Verstappen v pozici vrcholového predátora.
A učí se i on. Celkově náročný loňský rok určitě někam posunul i jeho. Zatímco u Landa se zdůrazňovalo, že získává zkušenosti v pro něj nových situacích (a asi ten proces učení zatím nedospěl k optimálním výsledkům), svízelné podmínky vykovávaly i Verstappena.
U Russella teprve uvidíme, jak zvládne případný boj na ostří nože. Letos je bez debat velmi konzistentní, ctí ho i to, že obstál vedle (ne zase tak impozantního) Hamiltona, ale enormní tlak je u něj, pochopitelně, s otazníkem.