Hamilton: Toto nie je majstrovský boj, v ktorý som dúfal | F1online.sk

DomovSprávyVýsledkyPilotiTímyKalendárPartneriLive

redakcia@f1online.skRSSZásady ochrany údajov© 2020 F1online.sk

Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/7162/hamilton-toto-nie-je-majstrovsky-boj-v-ktory-som-dufal

Ja myslim, ze nikto v takyto sampionat nedufal. Bohuzial par ludi vo vedeni F1 sa rozhodlo, ze budu robit posluhovacov automobilkam.
F1 musi zmenit filozofiu o tieto motory a takuto F1 zaujem nebude. Ja chcem vidiet sampionat konstrukterov a nie sampionat inzinierskych oddeleni v najvacsich automobilkach, pretoze to je to co teraz mame. Rozp strop nich nezachrani, naopak este situaciu zhorsi. Ja sa priklanam ku standardizacii motorov. Tecu tam desiatky az stovky milionov, dosiera to cely konstruktersky sampionat, pretoze mame len styroch motorarov a nikoho v podstate nezaujima ci je ucinnost motora 52% alebo 35%, ze ci turbo toci 150tis otacok a kolko oleja sa pristrekuje do paliva, alebo ci ide hydralicke potrubie poza alebo popred turbo. To su z pohladu sportu uplne nepodstatne veci.
Na druhej strane ma velmi zaujima, ze stajne, ktore nie su tovarenske uz z principu nemozu vyhrat sampionat.

O majstrovi je praktický rozhodnuté a to aj vďaka terajšiemu bodovaciemu systému,. ktorý nahráva dominantnému jazdcovi.

Nekecej, Lewisi. Toto je přesně to, v co jsi doufal.

Pamatuji si, jak Hamilton prohlašoval, že by bylo skvělé, kdyby mohl soupeřit třeba s Alonsem, že pro formuli je velká škoda, že Alonso nemá auto, s kterým by mohl bojovat o titul.

A pak odešel Rosberg…

A Alonso měl zájem…

A Hamilton se za jeho příchod do Mercedesu URČITĚ nezasazoval.

Suhlasim. Lewis sa vo vyjadreniach v mnohom podoba Tottovi. Hovori A, ale mysli si B.

1 Like

Alonso v té době měl smlouvu s McL + po zkušenostech z roku 2007 Mercedes Alonsa nechtěl. Podle mě by HAM chtěl stále vyhrávat, akorát po nějakém boji o pozice, ne že bude bojovat maximálně s jezdci o kolo…

Aj keď má Hamilton obrovský náskok, nič nie je isté. Stačí sa nakaziť a hneď sa to môže otočiť…

Nakazit se může kdokoli. Riziko je stejné pro každého.

Ale ako zmenit motory? Urobit krok spat a pravdepodobne odide mercedes a honda a s nimi mnozstvo penazi. Myslis zeby nove automobilky priniesli viac penazi ako ti co su tam teraz?
Pri standardizacii budes mat prakticky len jedneho motorara…

Myslím si, že helmutkova úvaha má svou logiku. Ale jak říkáš, F1 se dostala svou vlastní vinou do slepé uličky. Krize F1 se podle mě bude prohlubovat a místo závodění bude čím dál více nabízet jen heroický narativ symbiózy superautomobilky a jezdeckého boha, kteří rok co rok posouvají rekordy tam, kde je už nikdy nikdo nepřekoná.

Za vinu by som to nikomu nedaval. Je to len akysi ocakavany vysledok prirodzenej evolucie. F1 sa akurat musi rozhodnut ci zachova aj konstruktersky sampionat a tym padom vyhravat budu len najbohatsi a najskusenejsi, alebo urcitym sposobom obmadzi vyvoj a vyhrat bude mat sancu hocikto, kto da dokopy 150 milionov.

nemusia ani nic menit. aj za morom su motory standardizovane. maju dvoch vyrobcov a treti uvazuje nad prichodom. Automobilky zdaleka neprinasaju tolko penazi skor naopak to co prinesu aj minu a este tahaju naklady hore pre vsetkych nezavislych.
Ja si viem predstavit aj taku F1, zeby LM motorarov z F1 vykopli uplne. Spravia tender na nejake 1000 konove hybridy (ked chcu hybridy) vsetci dostanu motory rovnake a kto chce motor s vlastnym logom tak si ho moze vyrobit podla uplne totoznej specifikacie za minimalne naklady. Sutazit sa bude v konstrukcii auta a aero. Sa vsadim, ze bude minimalne 6-7 stajni v jednej sekunde.
Toto co mame teraz ide rovnakym smerom ako islo LMP1. Do zadku.

Ano, lenze to zabije presne tu cast ktora robila z f1 kralovnu motoristickeho sportu a zapadne prachom medzi ostatne serie.
Ked zoberies sucastnych jazdcov a posadis ich do GP2 tak uz to nebude rovnaka formula ako ta v ktorej rozhoduje aj sikovnost inzinierov.
Ano suhlasim, F1 musi nieco zmenit aby nedopadla ako LMP1 ale toto riesenie nie je velmi dobre.

Mimochdom automobilky neprinášajú prniaze priamo. Ale len si zober taky Mercedes a Ferrari, ktorych kazdeho medialne oddelebie je vacsie ako officialne medialne oddelenie samotnej organizacie f1. Nie je to len tym ze f1 robi reklamu timom ale timy robia reklamu f1 ako celku a tym lakaju viac penazi, nie len sebe ale celemu radu ludi az po tych co predavaju hotdogy na tribúnach.

Jenže jak dlouho bude tahle formule někoho bavit? Už teď je to nafouknutý sáček, kde je víc vzduchu než obsahu. Obrovský marketing, který zakrývá, že to autentické závodění se vytratilo. Z F1 se stává královna, která je nahá a vráží neuvěřitelné prostředky do toho, aby všem namluvila, že je oblečená. Pokud F1 nic neudělá - a daří se jí zablokovat si každou cestu k změně balíkem peněz, které leží za nejbližším rohem, dál nevidí - pak přijde den, kdy to pozlátko nebude bavit nikoho. Už teď by to podle mě bylo kritické, nebýt toho, že spousta sérií je zastavena.

Můj pohled je takový, jen zdánlivě není o F1.

Vrchol civilizace proběhl ve druhé polovině 90. let. Od té doby se nic nemění, už skoro 30. let se kola protáčí, žádné vize, směry, trendy, nic co by charakterizovalo současnost.

Záměrně jsem vynechal internet, ten je sice zásadní, ale převažují negativa, kromě e-shopů, ty vládnou. Všeho je příliš, neomezené informace, agresivita, boj o vlastní komfortní zonu, všichni jsou doktoři, historici, archeologové, astrologové, všichni ví všechno. Každý může vysílat a hlásat svoji pravdu.

Co proti tomu zmůže F1, je postavena na ekonomických základech a ty jsou dané.

Všichni bojují o změny, ale nic se nemění, COVID přinesl vlnu proroků, ti mluvili o systémových změnách, o změnách myšlení, o zásahu přírody, zase nic.

Celý svět nosí roušky, stal se z nich modní doplněk a to je směr uvažování který mě děsí, to je jediný přesný obraz dnešní doby. Hodně lidí ztratilo hlavu.

Diera medzi Mercedesmi a “tymi ostatnymi” je obrovskym problemom pre sponzorov Mercedesu, Hamiltona a Bottasa. Uvedomuje si niekto, aky “screentime” mal pocas poslednej VC Hamilton a aky mali McLareny? To, ze loga firiem sponzorujucich Mercedes, ci ich jazdcov nie su okazovane takmer vobec pocas celej VC je obrovska strata a to sa urcite odrazi na sponzoroch v buducnosti. Vdaka tomu mozno mensie stajne budu mat trosku vyssi rozpocet a na jednoznacneho vitaza, ktoreho anilen nevidime pocas celej VC sa vykaslu.

F1 nikdy nebola primarne o motore. Oproti plnokrvnym tovarenskym stajniam sme vzdy mali nezavislych. McLaren - [Porsche, Honda, Mercedes] , Williams - [Renault, BMW, Conworth], Benetton - [Ford, Renault], Redbull - [Renault, Honda]. Cim bol motor menej dolezity, tym mali vacsiu sancu nezavisle stajne. 1000 konovy motor nie je ziadna GP2. O najvacsi rozdiel medzi F2 a F1 sa stara chassis a brzdy. Nechapem tu posadnutost motormi. Teraz to nie je ziadna kralovna motosportu, ale kralovska nuda. (aj F2 je zaujimavejsie pozerat). Mame to 3 stajne, ktore vsetci oznacuju top, pritom je tu jedna top stajna, jedna v politickych problemoch, jedna (vlastne dve) jednou nohou na odchode, (aj koli motorom) a zvysok su pristipkari do poctu (aj koli motorom).
Pokial budu tieto motory, tak ziaden novy vyrobca nikdy nepride a sucasni vyrobcovia naju koli tomu obrovsku politicku paku.
Naspat ku jednoduchym spalovacim motorom nikto nechce ist, zly Image. Do elektriny nemozu ist minimalne do konca 2035. Standardizacia PU je jedina moznost ako zachranit sutazenie v F1.
Zavedenie rozp stropu je pateticka sprostost uz len z principu, ze sa zakonzervuje sucasna vyhoda Mercedesu. Jean Todt a jeho laska ku automobilkam zaklala F1 uplne, Ecclestone dobre vedel preco ide odtial do prdele.

Ja zacinam sledovat F2. Auta su rovnako skarede, ale aspon sa daju pozerat preteky. Najvacsia sranda bola ked museli umelo odpalit atmosfericke 4 litre a nahradit ich o nieco mensim motorom s turbom, pretoze F2 mala daleko lepsi zvuk ako F1.