FIA monitoruje limity trate kamerami. Gasly žiada férovejší systém | Magazín F1 - F1online.sk

Medzinárodná automobilová federácia si pred štartom sezóny vypočula tímy a splnila im ich želanie: Limity trate sú od marca definované len a len bielou čiarou, navyše už nerozlišujeme zákruty, v ktorých sa jej prekračovanie bude a v ktorých nebude trestať. To však so sebou prináša problémy, upozorňuje Pierre Gasly, ktorý má pocit, že už doplatil na pomerne amatérsky systém kontrolovania limitov trate.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/73524/fia-monitoruje-limity-trate-kamerami-gasly-ziada-ferovejsi-system

Chudák žabo žrút , a to ešte má omoc väčšiu smolu že je tam kde je a bude ešte najmenej ďalší rok.
Tie limity su bezva vec a sú vycibrené ako ruské PCčka

Rozhodně trestat (mazat) za porušení limitu trati v kvalifikaci by mělo být děláno pouze tehdy když to diskutabilní není. Měl by existovat jednoznačný záběr kdy jezdec opustil trať všemi koly, šlus.

FIA by měla hlídat traťové limity pouze v případě zkracování tratě. Hlídání vnějšího limitu se poctivě hlídat nedá nikdy.

Probůh proč? Vnější limity se nikdy nehlidaly a nikomu to nevadilo.
S tímhle nesmyslem se začalo až si FIA pořídila přehršel přebytečných komisařů kteří si začali vymýšlet hlouposti, aby jim tam mohlo být ještě více.

Ale vnútorne je to skracovanie ale aj vonkajškom sa zvýhodňuje rýchlosťou lebo má väčší polomer ale samozrejme to je na každej trati iné . Za mňa by som trestal len zjavné skracovanie v šikanách a na tých nových asfaltových tratiach tie výbehové zóny ak používa na zrýchlenie či predbiehanie. Je to celé čudné samé bezpečné trate a tak si to chlapci skracujú a špekulujú ako lepšie a rýchlejšie. Prírodných tratí je stále menej ale tie musia mať stále nové limity je to ale katastrófa aj výbeh aj štrk. Čo myslíte spĺňa Monako tieto kritériá ? Nie však , a jazdia tam a nelimitujú len občas v šikanách ale to je zjavne viditeľné každému. Tie zvodidlá sú asi najlepším limitom , jasné že sú pre jazdcov zlé lebo šuchne sa len raz a je vonku z hry . Tak ale v Kanade či v austrálií je ich okolo trati veľmi vela a vedia to tam ukočírovať tak prečo nie všade. To je ale len mňj skromný názor na limity.

Umělé tratě nejsou žádná novinka.
Dovolím si připomenout závody na letišti v Piešťanech. Asi píšete Piešťanoch, že?
Tam taky žádné svodidla ani kačírky nebyly a přesto nikoho ani nenapadlo hlídat vnější limity zatáček a nikomu tahle umělotina nechyběla.

tak áno ved jasné umelé trate sú tu velmi, velmi dávno. stým súhlasím, no ale ja viem že píštanoch to nebolo a že sa to dodržiavalo Ale slabšie autá ktoré síce je ťažšie ukočírovať ale! jazdci boli aj čestnejší a kamarátskejšií jeden druhému dali aj priestor aj prepáčili čo to ak mu letel zadok a kočíroval to aj mimo trať , pametám si že aj coulthad a aj fisikela šli v melbern hned po cielovej rovinke v prvej rajde krížom po trávniku a skákali aby to vyrovnali no aj tak získali a netrestalo sa to. Joj bolo toho moc a nikto sa nesťažoval ale teraz je iná doba , všetko musí byť perfiš a vyšperkované , to je biznis a nasledky sú vidieť v čakárňach u psychošov. Je to katastrófa , neviem či si pametáte aj dobu ked v Prievidzi bol okruh volal sa Cígliansky okruh a tam boli limity natotálku vymedzené boli tám nádherné súboje či vo formuliach alebo v motorkách len formule tam zakázali po nepríjemnej nehode ked jedna vletela pod komentátorskú vežu priamo do divákov . Vtedi tam jazdili f3 a motorky všetky kubatúry, bolo to krásne vidieť Stašu, Srnu a Baláža ako si to rozdávali na tej nenormálne ťažkej trati.Ako decko ma jeden Nemec posadil do tej formulky aby som karoval a tlačil ma po pretekoch až do depa s jeho mechanokom a deckami samo že po preteku. Od vtedy bolo mojím snom byť závodník na formuli ale komunista chcel iné. Jáj sorry nie som ani len od Piešťan ale chodil som tam ako aj pod Slavín či do Brna.

Á pán je fajnšmekr. :+1: Slovenské okruh(y) znám bohužel pouze z televize. Vlastně donedávna to byly pouze Piešťany odkud se vysílaly v ČT závody motorek. Osobně jsem navšívil pouze závod autocrossu, ale to je tak dávno, že už ani nevím kde to bylo. Možná někde kolem Bánské Bystrice. Jel jsem tehdy s kamarádkou náhodou kolem a když jsem viděl, že se tam jede závod, tak jsme si udělali mezipřistání. V plecháčích tam vyhrál někdo s Audi Quattro o kterém jsem se náhodou zmínil pod vedlejším článkem.
No jó, bývalo krásně. :slightly_smiling_face:

zmensit cervenobiele obrubniky. keby mali iba 20-30 centimetrov a hned potom by bol otrasny povrch nik by za ne nevychadzal. ked daju metrovy obrubnik tak si nan daju cele auto.

Tyhle pásy za čárou začali dávat kvůli motorkám. Bohužel i motorky dnes začali trestat za limity úplně stejně jako auta, takže tyhle pásy za čárou přestaly dávat smysl.
Chce to bagry a nastolit pořádky.

Asi ste boli v Žarnovici , tri týždne dozadu som bol chvilu pozrieť pretek na jankovom vŕšku ale to taký ako na na pezínskej Babe, čiže do vrchu. Je toho málo a aj kvalita je katastrófa , moc veľmi vidieť že organizátori majú hlboko do vrecák.

Je to docela možné, ale je už to nějakých 35 roků zpátky.
Dnes je už autocross téměř mrtvý. Vzpomínám si ještě jak začínal. Mimochodem autocross je naše záležitost ke které se pak přidali Němci, Maďaři, Rakušáci a další státy. Nejdříve stačilo vysklít okna, odmontovat dveře, dát rám a šlo se závodit. Jezdilo se v každé šesté dědině v kdejaké rokli. Pak se tratě začly narovnávat a přišla nuda.

Mozna by se stacilo porozhlednout po technologiich z jinych odvetvi, nechce se mi verit ze neexistuje napriklad nater, ktery dokaze nest, vyzarovat, prijimat nejake zakladni datove udaje, na zaklade zmeny teploty apod.

Použití permanentní techniky není žádoucí.
V takovém případě by se to kvantum nadbytečných komisařů začalo nudit a museli by si vymyslet další stupidní represe jak se nad závodícími jezdci povyšovat.

Stačí nebýt velkohubý. Oni chtějí hlidat celou trať. Trat má 4-5km, takže musí hlídat 8-10km tratě/čar. Při 20 jezdcich to nejde uhlídat.

Kdyby se zaměřili na 2-3 zatáčky, kde je dáno že vyjetim se dá získat výhoda a dělali na to 1000%, tak by to bylo nejlepší.

Dyť by to bylo paskvil pravidlo. V zákoně taky není napsáno, že se vraždy budou vyšetřovat pouze za třetím, sedmým a devátým stromem.

Budeme to srovnávat s vraždami jo? :joy:

Masi měl dobrou myšlenku. Hlidat jen ty zatáčky, ve kterých nějakým způsobem hrozí, že vyjeti bude výhodou. Akorát se do toho zamotal on sám. V pátek to byla bílá čára, v sobotu obrubník, v Q zase bílá čára a v neděli nic. On z toho udělal paskvil.

Pokud se tímto způsobem vraždí motosport, tak ano.
Tahle hloupost přišla ještě před Masim a bohužel přerostlai do jiných kategorií.
Tak to holt dopadá, když někde zaměstnáš více lidí než je třeba. Nebo ajťáky. Ty taky nic rozumného nenapadne.

Neco na bazi tohoto: