Brundle a Davidson sa zhodujú: Vettel už nepatrí medzi najlepších | Magazín F1 - F1online.sk

Asi každý fanúšik Formuly 1 dokáže zostaviť zoznam pätice pretekárov, ktorí sú podľa neho v súčasnosti najlepší. Ak nie, tak to skúste teraz, vymenujete päť najlepších pilotov na aktuálnom rošte vo Formule 1. Je medzi nimi aj Sebastian Vettel? Ak nie, tak ste sa zhodli s expertami Sky Sports a bývalými pretekármi Martinom Brundlom a Anthonym Davidsonom.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/53773/brundle-a-davidson-sa-zhoduju-vettel-uz-nepatri-medzi-najlepsich

A ja s nimi súhlasím

1 Like

Věřím, že v něm ten drak ještě někde je… jen je v těžké hibernaci.

Jen se musí začít soustředit na závodění. Mnohdy mi přijde, že přemýšlí nad tím jak bude sbírat po závodech odpadky než na samotné závodění…
Ale do týmu bych ho i přesto asi bral.

Vzhladom na sposob akym RB ziskaval tituly sa budu fanusikovia asi este roky dohadovat ci na spicku niekedy naozaj patril. Samozrejme je to skvely jazdec, dokazal to este v Torro Rosso ale zhodou okolnosti tento zarez dorovnal aj Pierre Gasly.
Ja by som povedal, ze stale patri medzi kvalitnych jazdcov. Vo svojej prvej sezone s Astonom pohodlne zdolal udomacneneho Strolla. Najvacsi jeho problem, ze nevyzera byt tak univerzalny jazdec. Auta mu v jednom bode sedeli a od toho dizajnu sa neskor upustilo. Uvidime co prinesie novy rok, ale aktualne docela vkladam nadej, ze sa mu bude znovu darit v ramci moznsoti Astonu.

Vzhledem k úpravám podlahy a tomu jak potřebuje mít nastavené auto.me letos spíš pozitivně překvapil. V nové sezóně by měla právě podlaha generovat daleko více přítlaku a to by mělo sedět. Záleží jak se AM vytáhne…

Nebojte se, Sebastian to v sobě pořád má. Zpochybňovaný byl vždycky, protože okruh příznivců Fernanda Alonsa a Lewise Hamiltona se nedokázal srovnat s tím, že místo jejich favoritů bere titul nějaký mladý Němec. Tak se vytáhla pohádka o voze (jistě, protože jiní šampioni měli v mistrovských letech pomalá auta.)

Na konto “pěti nejlepších pilotů” - neříkal nedávno Sainz, že o titul může jezdeckými schopnostmi bojovat sedm nebo osm pilotů? Tak co znamená ta vaše “pětka”?

Jen ad hoc číslo.

Že by to každopádně bylo nějaké téma, to určitě ne. V slabém voze bez vývoje bude někdo excelovat jen stěží - a protože pilot a vůz jsou úzce propojeni, Brundle a Davidson nám v zásadě sdělili jen to, že v lese jsou stromy a v to v tom potoku je voda.

Jakkoli mám Gaslyho rád, je tu jeden podstatný rozdíl. Pierre vyhrál s podstatným příspěvkem štěstí, Sebastian ovládl Monzu bez ohledu na okolnosti. Navíc na vlhké trati.

Ostatně, který pilot může říct, že vyhrál své první dva závody na vodě?

1 Like

Jednoznačně. Ba co více, poslední 2 roky se nevejde ani do desítky.

SV to dal na vode a vtedy vyhral aj kvalifikaciu. Ako sa to hovori? Voda maze rozdieli v o vykone monopostov. A ako najmladsi vitaz pretekov do tedy . To nebolo nahodne vitazstvo ako Piera Gaslyho z celkovo lepsim autom

1 Like

4 majstrovské tituly Vettela = neporaziteľné auto
6 majstrovských titulov Hamilton = neporaziteľné auto

Tak vtedy všetci ostatní jazdili s nastavením do sucha, no a v nedeľu mali smolíka, pretože tiež bolo vlhko. Stačí si spomenúť kde sa kvalifikoval Bourdais, ktorý nikdy predtým ani potom nič nepredviedol. Tým teda nechcem zhadzovať Vettela, ale len a výhradne vďaka jazdeckému umu to tiež nebolo.

Já to beru z lepší stránky, pokud někdo napíše, že Vettel už nepatří mezi nejlepší, tak tím zároveň říká, že mezi nejlepší až doteď patřil. To je pozitivní, jsou lidi, kteří tvrdí, že mezi nejlepší nepatřil nikdy, takže to můžeme vzít jako pochvalu :-).

1 Like

Tak som zvedavy ako by okomentovali Brundle a Davidson ak by v tejto sezone postavili AM take auto ze by SV bojoval o titul a taky RB a Ferrari by sa nedostali ani do prvej 5 jazdcov. Tak by potom co menili nazor len podla toho co im viac vyhovuje?

1 Like

Tak za Sebastianem šla loni jedna nehezká a velká chyba, tuším to bylo na Silverstone, kde se zbytečně roztočil a později odstoupil - přitom to vypadalo, že tam AM nějakou bodovanou příčku (7. nebo 8. místo) mohl urvat. Tam to byla hrozná škoda a Sebastianova zodpovědnost.

Ve svých soudech byli někteří ovlivněni úvodním závodem v Bahrajnu a kolizí s Oconem, byť mimo bodované příčky, zatímco Stroll dojel na bodech a blýskl se pěkným manévrem vůči Alonsovi. Někteří si to vyložili jako “jsme tam, kde jsme byli” (v létě 2019), ale Vettelovo rozpoložení ovlivnila neuvěřitelně smolná kvalifikace a skutečnost, že v redukovaných předsezónních testech tu svou malou porci jízd spíše prostál v garáži kvůli technickým problémům - takže tam nebyl potřebný návyk na auto. Vettel po závodě prohlásil, že už se to nestane - a v Imole odjel na mokru dobrou jízdu (chybovali tam výrazně Hamilton, Leclerc, Sainz, Perez a další), jenže měl technické problémy těsně před startem a navazující penalizaci, protože nebyly vyřešeny v předepsaném limitu.

Spin na Zandvoortu beru v klidu - jízda na hraně a snaha dostat ze slabého monopostu víc. Oba vozy AM tehdy dostaly dvě kola, snad nikdo není takový blázen, aby si myslel, že s jinými piloty by na tom byly podstatně lépe (ta pomalost byla bez debaty).

Tam, kde si AM rozuměl s tratí (Monako, Baku, Maďarsko), se Sebastianovi nedá nic vytknout, v Baku uspěl i v soubojích třeba s Leclercem, přitom to všechno jsou těžké tratě, které trestají nejistotu. I v Arábii si Vettel počínal dobře, ale nezaviněné kolize s Cunodou a Kimim ho vyřadily.

Takže není nutné přehnaně glorifikovat, ale rozhodně bych Vettela neviděl nějak pesimisticky. S dobrým autem se ještě předvede, otázka ale je, zda ho mít bude. A zda ho někteří komentátoři budou schopni případně docenit.

1 Like

Vždycky je možnost vysvětlit to autem, ne? Jako když se točil s Ferrari Sebastian, tak komentář byl “zase Vettel”… A když se letos docela slušně točili Charles a Carlos, komentář z TV (teď nevím jestli česká nebo slovenská stopa) - “no jo, to je Ferrari, tam ten zadek prostě nedrží… Vettel by mohl vyprávět!” To je takový kolorit, už to nějak nedokážu brát vážně.

2 Likes