Tak za Sebastianem šla loni jedna nehezká a velká chyba, tuším to bylo na Silverstone, kde se zbytečně roztočil a později odstoupil - přitom to vypadalo, že tam AM nějakou bodovanou příčku (7. nebo 8. místo) mohl urvat. Tam to byla hrozná škoda a Sebastianova zodpovědnost.
Ve svých soudech byli někteří ovlivněni úvodním závodem v Bahrajnu a kolizí s Oconem, byť mimo bodované příčky, zatímco Stroll dojel na bodech a blýskl se pěkným manévrem vůči Alonsovi. Někteří si to vyložili jako “jsme tam, kde jsme byli” (v létě 2019), ale Vettelovo rozpoložení ovlivnila neuvěřitelně smolná kvalifikace a skutečnost, že v redukovaných předsezónních testech tu svou malou porci jízd spíše prostál v garáži kvůli technickým problémům - takže tam nebyl potřebný návyk na auto. Vettel po závodě prohlásil, že už se to nestane - a v Imole odjel na mokru dobrou jízdu (chybovali tam výrazně Hamilton, Leclerc, Sainz, Perez a další), jenže měl technické problémy těsně před startem a navazující penalizaci, protože nebyly vyřešeny v předepsaném limitu.
Spin na Zandvoortu beru v klidu - jízda na hraně a snaha dostat ze slabého monopostu víc. Oba vozy AM tehdy dostaly dvě kola, snad nikdo není takový blázen, aby si myslel, že s jinými piloty by na tom byly podstatně lépe (ta pomalost byla bez debaty).
Tam, kde si AM rozuměl s tratí (Monako, Baku, Maďarsko), se Sebastianovi nedá nic vytknout, v Baku uspěl i v soubojích třeba s Leclercem, přitom to všechno jsou těžké tratě, které trestají nejistotu. I v Arábii si Vettel počínal dobře, ale nezaviněné kolize s Cunodou a Kimim ho vyřadily.
Takže není nutné přehnaně glorifikovat, ale rozhodně bych Vettela neviděl nějak pesimisticky. S dobrým autem se ještě předvede, otázka ale je, zda ho mít bude. A zda ho někteří komentátoři budou schopni případně docenit.