najskor mi neda, sorry - nie konkurencieschopna vyhoda, ale konkurencna vyhoda…
rozpoctovy strop len zacina a aby zacal poriadne fungovat, chvilu to potrva, velke timy stale budu tazit z know how, ktore vybudovali s obrovskymi timami, takze ta ich vyhoda sa ‘strati’ postupne
rozpoctovy strop je nieco co chce prinutit timy, aby sa sustredili na jeden hlavny problem (ako niekto vyssie uviedol - Ferrari sa pocas minuleho roka zameralo na motor, aby sa dorovnalo) a nie uplne na vsetko, co si mozu dovolit velke timy, takto to dospeje postupne k tomu, ze tie auta budu mat rozne charakteristiky a zatraktivni to pretekanie (napr. jeden bude mat vykonnejsi motor, druhy efektivnejsie aero, treti lepsi pracu s pneu a pod.)
standardizovany motor, by bol skvely pre sport ako taky, ale uz by to nebola F1, lebo ta je do velkej miery aj o motore ale ked sa podstatne casti motora standardizuju a vyvoj a vyroba dostatocne zlacni, tak aby naklady na motor vratane vyvoja boli povedzme tretina rozpoctu a vplyv na celkovy vykon tiez zhruba tretinovy, tak by aj motorova cast mohla byt zaujimava. Musel by vsak tiez existovat mechanizmus na ciastocne dorovnavanie vykonu (napr. ako je to pri aero - si vpredu, mas menej casu v tuneli)
pod rozpoctovym stropom budes rozhodovat ci investujes do aera, mechaniky, motora alebo pilota, casom ti dodatocna investicia do jednej oblasti neprinesie rovnaky uzitok ako investicia do inej casti, takze budes prioritizovat…
no a moze sa stat, ze niekomu sa podari nieco vyznamnejsie nahodou (podobne ako Brawn a jeho dvojite difuzory), takze sa vrati tak trochu aj faktor nahody, ktory moze pomoct
co sa tyka ludi, nebude sa dat velmi ludi preplacat, takze timy budu musiet byt pre ludi atraktivne aj z inych ako financnych dovodov - keby si mal podobnu ponuky z Ferrari a Haasu (co budu defacto vedla seba) asi by si vzal ponuku od Ferrari, lebo tam je vacsia sanca, ze uspejes s timom, ale zas v Haase je mozno vacsia sance ze v tom time porasties…