ajtak im to je na dve veci bez prize money
Nepamatam si, kedy stajne kecali tolko do toho ked sa prijimali nove …
Nato, ze nie su majitelia F1 prilis vyskakuju.
FIA môže konečne ukázať američanom,že oni sú pánmi vo Formule 1 a nie naduti američania,ktorým ide iba o peniaze .Ak 2 nové tímy do začiatku roka 2025 dajú po 200 miliónov eur,tak je to podľa dohody a američania nemajú ako zabrániť ,aby nemohli štartovať.Verim ,že FIA to urobí a budeme mať od roku 2025 24 monopostov na štarte!
FIA, teraz ukaz svaly a dodrziavanie concordskej dohody.
Inak, Claire Williams si musi buchat hlavu o stenu, team predali hlboko pod jeho dnesnu cenu …
Nie je to tak dávno čo tam nechali krúžiť všelijaké HRT Manory Caterhami Marussie Virginy dostávajúce 2-3 kolá a 5s v Q a teraz majú problém pribrať overené značky
Nemaj obavy. Aj k tomu zase dôjde.
Jej manažérske schopnosti tento krok ale dokonale vystihuje, v nedávnej histórii bol snáď horší team principal iba Monisha Kaltenborn, ktorá ani nevedela akého pilota má podpísaného
O Concordské dohodě mám své mínění už od doby kdy Bernard dal RB za podepsání dohody bez remcání úplatek v podobě lepších bonusů za historický přínos pro F1 než Williamsu.
ved je to hlupost Ferdo, top team radsej cost cap porusi nez by sa mal uskromnit, a presne tu je ta absurdita
Vyznat se v Liberty je mnohem těžší, než odhadnout jak by se k téhle problematice postavil lišák Bernard.
Jestli si Liberty dovolí na své tělo připustit anarchii, tak může být při prvních celosvětových potížích na prodej.
Už bylo na čase. 10 týmů je málo.
Ferda - klasický omyl fanúšika. FIA vlastní F1!!
Len za určitý poplatok túto sériu prenajíma. Ako prví boli Denis, Tyrrell a samozrejme Ecclestone.
Aj Liberty je len PRAVÁDZKOVATEĽOM šampionátu. Za ktorý platí FIA viac-menej isté percento zo ziskov. Tento príjem umožňuje FIA prevádzkovať aj nižšie formule, či neformulové motošporty.
Patnáct je tak akorát, myslím.
Trochu se uskromní v boxech, prodlouží boxovou zidku, startovat budou tři vedle sebe a zvážil bych zákaz předjíždění v zatáčkách.
Skvěle
F1 je řízena „Fédération Internationale de l’Automobile“ (Mezinárodní automobilovou federací – FIA), se sídlem v Paříži, na Place de la Concorde. Současným prezidentem je Stefano Domenicali. Finanční a obchodní toky jsou řízeny Formula One Group, spadajíci až do roku 2005 společnosti SLEC Holdings, která prodala počátkem roku 2006 část akcií CVC Capital Partners. Sport a televizní práva kontroluje Formula One Management a tu ovládá Chase Carey prostřednictvím společnosti Liberty media.
Nerád ti beriem ilúzie, ale LM je len vlastníkom komerčných práv. Po organizačnej a technickej stránke má plnú kontrolu FIA. A tá toleruje maniere Domenicalliho a spol. len preto, že za to dostáva tučné peniaze od LM. Ale pohár raz môže pretiecť. A FIA môže zo dňa na deň zrušiť šampionát F1. Pretože jedine ona môže niečo také urobiť. A nikto jej v tom nemôže zabrániť. Alebo tri dni pred konaním VC v Las Vegas príde milý technický delegát, označí trať za nespôsobilú a LM si môže celý svoj sen o závodení v Las Vegas strčiť za klobúk. Tímy by si mali dávať pozor na to, čo robia a čo hovoria. Lebo ich hodnota sa môže veľmi rýchlo prepadnúť rapídne dole, ak sa Sulajem a jeho kolegovia vo vedení FIA rozhodnú, že LM treba pristrihnúť krídelka.
FIA nemůže rušit nic. Jak je v mém příspěvku výše je pouze řídicí orgán.
F1 by mohl zrušit pouze Formula One Group se společnosti SLEC Holdings a CVC.
Vysílací práva byly v mém příspěvku taky přesně dané.
Kdyby se vlastníci rozhodli, že s FIA skončí a najdou si jiného policajta, tak s tím FIA nic nenadělá. Jediný problém který by vlastníkům nastal je ten, že má pod palcem okruhy na kterých se momentálně jezdí a proto by se musely hledat tratě ve kterých nemý FIA své spáry.
Ještě by mohla nastat rvačka o název F1.
Nesdílím všeobecně rozšířený názor a to, že víc týmu rovná se automaticky lepší. Pokud to budou žebráci typu nové týmy co přišli 2010, tak to je úplně k ničemu. Tak snad to jsou nějací lepší zájemci
Nevíme co vše mají ošetřeno ve smlouvě. Myslím tím v té smlouvě kde pronajímají práva na seriál F1 na sto let. Bude tam jistě spoustu podmínek včetně toho že oni budou po tu dobu řídícím orgánem. Odstavit FIA bude počítám nemožné a Liberty možná bude donucena nalézt shodu.
Spíš se divím, že LM nekopla do řiti celou FIA a nezaplatí balík někomu, kdo to bude dělat pořádně.