AMuS: FIA dala zelenú dvom záujemcom o vstup do F1 | Magazín F1 - F1online.sk

Jej manažérske schopnosti tento krok ale dokonale vystihuje, v nedávnej histórii bol snáď horší team principal iba Monisha Kaltenborn, ktorá ani nevedela akého pilota má podpísaného

O Concordské dohodě mám své mínění už od doby kdy Bernard dal RB za podepsání dohody bez remcání úplatek v podobě lepších bonusů za historický přínos pro F1 než Williamsu.

ved je to hlupost Ferdo, top team radsej cost cap porusi nez by sa mal uskromnit, a presne tu je ta absurdita

Vyznat se v Liberty je mnohem těžší, než odhadnout jak by se k téhle problematice postavil lišák Bernard.
Jestli si Liberty dovolí na své tělo připustit anarchii, tak může být při prvních celosvětových potížích na prodej.

1 Like

Už bylo na čase. 10 týmů je málo.

Ferda - klasický omyl fanúšika. FIA vlastní F1!!
Len za určitý poplatok túto sériu prenajíma. Ako prví boli Denis, Tyrrell a samozrejme Ecclestone.
Aj Liberty je len PRAVÁDZKOVATEĽOM šampionátu. Za ktorý platí FIA viac-menej isté percento zo ziskov. Tento príjem umožňuje FIA prevádzkovať aj nižšie formule, či neformulové motošporty.

Patnáct je tak akorát, myslím.
Trochu se uskromní v boxech, prodlouží boxovou zidku, startovat budou tři vedle sebe a zvážil bych zákaz předjíždění v zatáčkách.

Skvěle :wink:

F1 je řízena „Fédération Internationale de l’Automobile“ (Mezinárodní automobilovou federací – FIA), se sídlem v Paříži, na Place de la Concorde. Současným prezidentem je Stefano Domenicali. Finanční a obchodní toky jsou řízeny Formula One Group, spadajíci až do roku 2005 společnosti SLEC Holdings, která prodala počátkem roku 2006 část akcií CVC Capital Partners. Sport a televizní práva kontroluje Formula One Management a tu ovládá Chase Carey prostřednictvím společnosti Liberty media.

1 Like

Nerád ti beriem ilúzie, ale LM je len vlastníkom komerčných práv. Po organizačnej a technickej stránke má plnú kontrolu FIA. A tá toleruje maniere Domenicalliho a spol. len preto, že za to dostáva tučné peniaze od LM. Ale pohár raz môže pretiecť. A FIA môže zo dňa na deň zrušiť šampionát F1. Pretože jedine ona môže niečo také urobiť. A nikto jej v tom nemôže zabrániť. Alebo tri dni pred konaním VC v Las Vegas príde milý technický delegát, označí trať za nespôsobilú a LM si môže celý svoj sen o závodení v Las Vegas strčiť za klobúk. Tímy by si mali dávať pozor na to, čo robia a čo hovoria. Lebo ich hodnota sa môže veľmi rýchlo prepadnúť rapídne dole, ak sa Sulajem a jeho kolegovia vo vedení FIA rozhodnú, že LM treba pristrihnúť krídelka.

FIA nemůže rušit nic. Jak je v mém příspěvku výše je pouze řídicí orgán.
F1 by mohl zrušit pouze Formula One Group se společnosti SLEC Holdings a CVC.
Vysílací práva byly v mém příspěvku taky přesně dané.

Kdyby se vlastníci rozhodli, že s FIA skončí a najdou si jiného policajta, tak s tím FIA nic nenadělá. Jediný problém který by vlastníkům nastal je ten, že má pod palcem okruhy na kterých se momentálně jezdí a proto by se musely hledat tratě ve kterých nemý FIA své spáry.
Ještě by mohla nastat rvačka o název F1.

Nesdílím všeobecně rozšířený názor a to, že víc týmu rovná se automaticky lepší. Pokud to budou žebráci typu nové týmy co přišli 2010, tak to je úplně k ničemu. Tak snad to jsou nějací lepší zájemci

1 Like

Nevíme co vše mají ošetřeno ve smlouvě. Myslím tím v té smlouvě kde pronajímají práva na seriál F1 na sto let. Bude tam jistě spoustu podmínek včetně toho že oni budou po tu dobu řídícím orgánem. Odstavit FIA bude počítám nemožné a Liberty možná bude donucena nalézt shodu.

Spíš se divím, že LM nekopla do řiti celou FIA a nezaplatí balík někomu, kdo to bude dělat pořádně. :slight_smile:

S těmi 100 léty máš asi pravdu. To je ten důvod proč by si F1 musela vymyslet nový název. :+1:

@PUFF
Vyhrůžek už bylo dost, ale nikdy se spory nevyhrotily tak silně, aby FIA nezačaly praskat větve pod zadkem.

Jsou to jen výmluvy.
V golfu to taky šlo a přitom PGA měla monopol 50 let, přišli Saudové a nikoho se na nic neptali…
Jednou se to stane i s F1 a bude to dobře.

INDY už taky byla rozdělená na INDY Car a CHAMP CAR. Nakonec se k sobě obě série vrátily zpátky.
Tehdy se jednalo o to, že INDY chtěla jezdit pouze ovály a CHAMP klasické okruhy.
Výsledek je plodný a jezdí se v jedné sérii oba typy okruhů.

fia je vlastnikom f1

ty zjavne nevies kto je vlastnikom f1 :slight_smile:
a nie, nieje to ziadna liberty media
skus si o tom nieco zistit
ak by sa najomcovia komercnych prav pokusili nepriatelsky odstavit fia tak by z toho bol dlhorocny sudny spor a vyplavalo by mnozstvo spiny napovrch a kludne by to mohlo skoncit tak, ze sudy by rozhodli, ze to rozhodnutie fia len tak priklepnut berniemu 99rocny prenajom f1 bolo protizakonne a je teda neplatne a to by sa akcionari liberty media asi velmi nepotesili :slight_smile:

tak predavali to v case ked o timy f1 nemal nikto nejak velky zaujem a ked v tom roku dali do CA poziadavku na 200megovu vstupenku tak hned aj dodali, ze ale je to mozne aj odpustit v urcitych pripadoch :slight_smile: lebo v tom case sa to povazovalo za nerealne, ze by niekto dal 200mega len za vstupenku ked si za menej moze kupit uz fungujuci tim

potom to liberty pekne po americku v f1 zacali nafukovat bublinu a zrazu uz niektori bluznia o tom, ze novy tim by mal zaplatit miliardu :slight_smile: lenze f1 ani zdaleka nezazila taky rast sledovanosti

a co akoze mala robit? nabrat si uvery a ked by sa ta bublina v f1 nenafukla tak vyhlasit bankrot?
vo williamse po skusenostiach po rozchode s bmw uz zjavne nechceli ist cestou bankovych uverov ktore ich skoro dostali do krachu a len len sa ten tim podarilo zachranit
navyse toto nebolo jej rozhodnutie, ona bola zastupujucou sefkou a stale vacsinovym majitelom bol frank williams a bez jeho suhlasu a suhlasu dalsich akcionarov by sa to stat nemohlo
kludne mohol nejaky akcionar vziet poziadavku na zmenu zastupujuceho sefa timu a pretlacit tam niekoho ineho