Na nás sa aplikuje odlišný meter, hovorí naštvaný Marko | Magazín F1 - F1online.sk

Sezóna 2021 vyvrcholí priamym súbojom o titul na Veľkej cene Abú Zabí, na ktorú pocestujú Lewis Hamilton a Max Verstappen absolútne bodovo vyrovnaní. Rozhodla o tom kontroverziami nabitá Veľká cena Saudskej Arábie. Na jej konci akoby sa všetci cítili ukrivdení. Naštvaný poradca Red Bullu Helmut Marko otvorene prehlásil, že podľa jeho názoru sa vo Formule 1 aplikuje dvojitý meter.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/50755/na-nas-sa-aplikuje-odlisny-meter-hovori-nastvany-marko

no suboj o tron ako sa patri.
Obaja akteri su si vedomi, ze apetit komisarov trestat bude v tomto pripade nizky.

Plne súhlasím s “odborníkom” pánom Markom - naozaj sa na nich a na Maxa aplikuje iný meter. Ak by bol rovnaký, tak ako je pre iných (napr. len túto sezózu Norris, Sainz,…), tak by si za svoju kariéru v F1 už pár pretekov oddýchol za trestné body. Ale tu sa “prepáči” toto, tu sa nevšimne toto (napr. Mexiko a Perez si struhol v úvode zákrutu a ani nevrátil pozíciu a ani sa nevyšetrovalo)… Som za rovnaký meter pre všetkých :wink:

3 Likes

A čo by sa stalo v Brazílii alebo dnes keby Hamilton nedával v súbojoch pozor a jazdil by ako šialený Max?

3 Likes

Keby si deduško radšej pozrel video, ako Max “prepúšťal” pozíciu, nemusel sa takto stápňovať.

2 Likes

Ak by rozhodovali konštantne tak má Valteri 2x5s a Hamko 1x10s a 1x5s, to sa samozrejme nestane a zároveň šípim menší vplyv pánov zhora, ktorí mali určite zásadní vplyv na to, aby sa do UAE išlo za nerozhodného stavu. Treba tento odpad čo tu dnes predviedli zabaliť do pozlátka a predať ho celému svetu ako velkolepý súboj

Ak by rozhodovali konštantne, tak Maxík už by mal tých 5s trestov aspoň 10 v rámci tejto sezóny. Plus ďalšie tvrdšie tresty (10s tu a 5 pozícií po Taliansku nerátam ako tresty, to sú vtipy). Takže si kroť hormóny :wink:

2 Likes

a za co kontretne ty odbornik? vymenuj tych “aspon 10”

Hamilton velmi rychlo zabuda, napr. na to ako jemu red flag pomohla ohromne tusim v Imole, pravidla ohladom prezuvania boli rovnake.
A ten brake test predstavil on sam v Baku 2017 voci Vettelovi…takze tieto vyjadrenia su prinajmensom pokrytecke (ale zial jemu typicke).
To jeho neustale stazovanie ako je vsetko proti nemu je uz neskutocne otravne a navyse sa tvari ze ako on jazdi mega cisto, k Silverstone sa vyjadrovat uz netreba a dnes dostal tusim tiez cierno-bielu vlajku za to vytlacenie na konci.
To ze ci vedel alebo nevedel ze ho VER pusta je jedna vec, auto pred nim mohlo mat pokojne aj technicky problem a asi zo solidarity nespomaloval, bola to zrejme skor vypocitavost kvoli DRS. V tej prvej faze bol dalej vzadu a nalavo bolo vela miesta kadial ho mohol obist a vobec tam k narazu nemuselo dojst, t.j. urcite na tom mal svoj znacny podiel viny…

auto ktoré má problém sa má pratať z cesty a nie sa motať cikcak v ideálnej stope.

alebo aha, u Coultharda v 1998 toto samozrejme už po včerajšku padlo, ale keď je to naopak, budeme hájiť spratka VER

1 Like

Samozrejme že iný meter. Veď so žiadnym iným tímom sa takto neuzatvárali dohody že “predbiehal si mimo trať ale posunieme ťa iba za Hamiltona” . Choré.

1 Like

Ako moze Marko tvrdit ze ma dokazy ze Verstappen Hamiltona nevybrzdil, ked na zaklade dokazov v podobe dat z monopostu komisari rozhodli ze Verstappen Hamiltona vybrzdil… Asi Max povedal do vysielaky ze ja som ho nevybrzdil a Marko to berie ako dokaz. Na zaklade tohto sa da urcit aj vaha ostatnych Markovych tvrdeni. Na druhej strane ma pravdu v tej vzdialenosti pri medzi autami v zahrievacom kole, aj ked toto pravidlo tusim nedodrzuje nikto :slight_smile:

1 Like

Ze sa nad tym rozculujete tu…ci Merc ci RB vsetci budu obhajovat svoj tim aj tym najpokryteckejsim sposobom aj ked budu vyzerat ako idioti…akoby ste to zacali pozerat prvy vikend a nevedeli o ide…ved v kazdom sporte to tak je

presne tak, raz sa na nich aplikuje taky meter ako by sa mal a uz sa citia ukrivdeni :slight_smile:

co vsetky tie vytlacenia len v prvom kole, ktore neskoncili koliziou len preto, ze lujzo ustupoval? za ziadne maxo nedostal trest

1 Like

veď v článku o treste pre Maxa je jasne napísané, že Max mal na tom väčší podiel viny, preto dostal trest on

1 Like

paradoxne ten 5s trest maxa zachranil lebo ak by ho nedostal a komisari by cakali kedy vrati poziciu a potom uz netrestali tak maxo by isiel po FL, tym by si zmazal viac ako 20s a po 10s treste za vybrzdenie by sa dostal mozno az za ocona a vraj maxo nema stastie :slight_smile:

cervene vlajky ho zachranili v pretekoch 1x, a 5s trest ho zachranil 2x a medzi tym boli k nemu zhovievavi este aj komisari ked namiesto posunu +3 miesta na druhom restarte mu dali posun len +2

1 Like

RF niekedy pomoze, niekedy poskodi s tym sa neda nic robit, lenze tu ta RF vobec nemala byt, ved oni tu barieru mali opravenu prakticky hned po oznameni RF a potom sa uz len cakalo z dovodu pravidiel, kedze su nejake casove ramce kolko maju na pripravu po oznameni o restarte pretekov. bud 10, alebo 15min.

za SC by odjazdili max. dalsie 2 kola kym by bola ta bariera “opravena” ak teda vobec na nej nieco opravovali okrem potrhanych plagatov
neviem ci som to prepasol, ale ja som si nevsimol, ze by ukazovali ako vymienaju casti tej bariery

1 Like

no povedzme to tak, ze neplanoval ho “vybrzdit” zrejme to nebol jeho zamer. avsak urobil riskantny manever, ktory nevysiel a priamy nasledok bola kolizia. zato podla mna dostal trest +10s. Keby sa komisari zhodli, ze schvalne sposobil nehodu asi by bol trest tvrdsi. marko musi iba stravit, ze za riskantne manevre, ktore nevyjdu sa v dnesnej dobe tresta.

S odstupom času vidíme že ho planoval vybrzdiť a bol to jeho zámer :blush:

1 Like

tak napis email do FIA, ze mal dostat ciernu vlajku. stale moze tvrdit, ze vybrzdit ho chcel, ale nie sposobit nehodu. koniec koncov chcel sa dostat za neho a to sa da iba tak, ze pojde pomalsie. keby chcel iba sposobit nehodu, tak necukne volantom doprava. chcel sa uhnut.