Masiho rozhodnutia spochybňuje aj Wolff. Prerušíme preteky, keď sa potrhá pár reklám? | Magazín F1 - F1online.sk

Byť riaditeľom pretekov či komisárom veľkej ceny je teda poriadne nevďačná úloha. Na vlastnej koži sme sa o tom presvedčili aj v Saudskej Arábii, kde penili najmä v Red Bulle. Ich šéf Christian Horner dokonca prehlásil, že Formule 1 chýba zosnulý riaditeľ pretekov Charlie Whiting. Trochu paradoxne nepanovala úplná spokojnosť ani v tábore víťazov.


Toto je sprievodná diskusia k pôvodnej téme na https://f1online.sk/clanky/50782/masiho-rozhodnutia-spochybnuje-aj-wolff-prerusime-preteky-ked-sa-potrha-par-reklam

Masi je neschopny a v tejto sezone to jasne potvrdzuje, ale pokrytci z mrdcedesu zabudli, ze rovnako z cervenej vlajky profitoval v Imole a Silverstone lujzo? Je to blbe pravidlo, ktore by sa malo upravit, ziadne upravy bez vynimky a bude pokojo. Ale aj vtedy sa najdu tymi (mrdcedes a redbull) ktore to budu skusat. Keby to bolo naopak a cervena vlajka pomoze lujzovi tak by toto mlcal

Pokrytec - v Imole a Silverstone ti prerusenie náramne vyhovovalo !

Tu prišlo aké prerušenie, po 5 kolách SC? Akože zrazu zistili že je niečo s bariérou (btw vymieňať som ju nevidel), to bolo fakt nešťastne a dosť necitlivé rozhodnutie…

V prvom rade pruser zo strany autorov trate - pruser ako hovado, lietat 250 okolo barier prakticky len v klukatych zakrutach - kde su klasicke rovinky ?
V druhom rade pruser zo strany usporiadatelov po 5 kolach vymenit zltu fazu za cervenu.
V tretom rade pruser FIA po tom co Max prepustil poziciu Lewisovi a to dokonca 2 krát - dostal trest za to, ze ju neprepustil.

Masi si robi svoju robotu dobre. jeho uloha je bezpecnost jazdcov a nema ho co zaujimat ze to raz vyhovuje jednemu timu a raz druhemu.

tak najprv potrebujes odpratat auto aby si videl ci je bariera poskodena alebo nie. z tych zaberov po odpratani auta bolo jasne vidno ze to je daleko viac ako par potrhanych reklam.

kolko blokov vymenili? vymenili vobec nejaky?
dost zaujimave, ze rezia neukazala ziadne opravy tej bariery, pritom to bezne robia, ze sa ukaze ako barieru opravuju

nevymenili ani jeden. ale pusunili ich na spravne miesto kam patria, pretoze marsali to len tak s holymi rukami nedokazali. niekedy ich je treba vratit na miesto, niekedy nie. niekedy to zvladnu bez zeriavu niekedy nie. a rozhodnut 5 sekund po havarii co nakoniec bude treba urobit je nadludska uloha.

cervene vlajky sa v pretekoch nerozdavaju len tak. davaju ich len vtedy ked je nehoda priamo na trati a nie v barierach mimo stopu. inak ide SC vzdy prvy, odprace sa auto a zisti sa ci a co treba opravit. co je na tom nepochopitelne?

Určite nie ďaleko viac, to bola akurat v Mexiku, kde si vyžiadala komplet výmenu…

To nie je o Massim – on nemôže dávať červený vlajku podľa toho, kto už vymenil gumy a komu by sa to hodilo. Ak bariéru nedokážu opraviť pod SC, tak to musia zastaviť. (Navyše v priebehu pretekov žiadal Alonso vedenie o druhé červené vlajky kvôli bordelu na trati a to dokázali zvládnuť len pod VSC.)

Problémom je to debilné pravidlo, že sa môžu meniť nepoškodené gumy aj pred reštartom.

Toto by mohli zmeniť a mohli to zmeniť už dávno. Dajme tomu v prípade mokrých pretekov ponechať možnosť nasadiť “mokrejšie” gumy, to je na diskusiu – ale v prípade suchých pretekov to nedáva zmysel.

menit ci nemenit? Relevantny argument je mozne poskodenie z ulomkov. Je to loteria, tak ako kazdy vyjazd SC. Bezpecnejsie je menit. Skor by mali zakazat opravy, pretoze to je ovela vacsi zasah do vyvoja pretekov a uplne zbytocny. vymenit kridlo ok, ale pekne na koniec pola.

1 Like